Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 03 mei, 2014 21:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 20:46 pm
Berichten: 111
Zoals eerder aangekondigd wordt mijn toevoeging aan deze groepsbouw de Me-262.
Velen zullen vast zeggen dat hij een beetje gewoontjes is, maar ik vind 'm nou eenmaal zo mooi :mrgreen:
Over de geschiedenis van de 262 hoef ik vast niks te vertellen, dus snel door naar de kit!

Afbeelding
Een behoorlijk grote doos voor een 1/72 model, maar er zit dan ook een hoop plastic in.

Afbeelding

+ een heel vel decals voor maar liefst 12 versies:

Afbeelding

Als je dan alles uit de doos hebt gehaald krijg je een overzicht te zien van de luftwaffe serie van Academy:
Afbeelding

Inclusief prachtige boxart :lol: :lol: :lol:
Afbeelding

Na het uitpakken meteen maar begonnen met het plakken van de romphelften, exclusief staart:

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog een beginnetje aan de cockpit:
Afbeelding

De Jumo motoren en de vleugels in elkaar gezet:

Afbeelding

Afbeelding

Dan heb je een hoopje plastic liggen dat al begint te lijken op een '262:

Afbeelding

Het kitje bouwt lekker en ik ben nog geen problemen tegen gekomen.

Wordt vervolgd :brouw:

_________________
"Mein Führer, das sieht doch jedes Kind, dass dies kein Bomber, sondern ein Jäger ist!“


Laatst bijgewerkt door KwintiSolo op di 29 jul, 2014 0:11 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 03 mei, 2014 22:00 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Aan deze kit ga je veel plezier beleven - weet ik uit ondervinding. Succes met de bouw. Ben benieuwd welke uitvoering je gaat maken.
Je bijt het spits af: ik zet een foto van je kit bij je naam op de deelnemerslijst.
VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 jun, 2014 22:06 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Hoe gaat het met de bouw, Kwinti? Alles naar wens? Fijne kit, hè? Misschien dat ik er nog maar eentje bouw. Ik vind de versie met die extra raketmotor wel iets aparts hebben.
VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Laatst bijgewerkt door Trajanus op za 21 jun, 2014 23:32 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 jun, 2014 23:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 20:46 pm
Berichten: 111
@cupofwondering
De bouw is al een heel stuk verder, valt lekker in elkaar maar ik heb er nu even geen tijd voor.
Over ongeveer twee weken zal ik weer tijd hebben voor modelbouw en ik zal dan wel een paar plaatjes maken en verder gaan aan de 262.
Die C-1 vind ik ook wel een geinig ding, met zo'n uitlaat. Toch blijft de A versie de mooiste :roll:

_________________
"Mein Führer, das sieht doch jedes Kind, dass dies kein Bomber, sondern ein Jäger ist!“


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 jul, 2014 15:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 20:46 pm
Berichten: 111
Hallo allemaal,

Eindelijk heb ik weer tijd gehad voor mijn 262 en andere projecten, hier dus een verslag van wat er de laatste tijd is gebeurd.

Nadat de 262 in elkaar zat was het tijd om de primer erbij te pakken.

Afbeelding

Nog een paar kleine stukjes geschuurd totdat ik tevreden was.

Afbeelding

Vanaf hier is alles heel snel gegaan. Allereerst heb ik 2 lagen groen aangebracht.

Afbeelding

Daarna alles afgeplakt voor de bruine kleur.

Afbeelding

En daarna het bruin erop gekwast.

Afbeelding

Daarna Het blauw voor de onderkant aangebracht en meteen ook de mottling die overloopt in de camouflage, en de bruine camouflage op de staart.

Afbeelding

Afbeelding

Toen ik eindelijk de goede decals uit de doos en uit mijn restdecals had gevonden konden die erop.
De Academy decals waren mooie dingen en gingen er zonder problemen op.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna heb ik o.a. met potlood en een wash geprobeerd de panellines en dergelijken te accentueren...

Afbeelding

Op de onderkant is er een veel beter resultaat uitgekomen.

Afbeelding

Vanaf hier heb ik geen foto's meer van de bouw omdat die op een andere (defecte) computer staan.
Ik heb toen gekozen om de 262 op een verhoging op een stukje landingsbaan en het landingsgestel half ingeklapt te zetten zodat het lijkt alsof 'ie opstijgt.
Voor de laatste fase van verwering heb ik Vallejo pigmenten gebruikt. Voor de chipping een klein beetje Vallejo 'oily steel' op een satéprikker. De chipping vind ik zelf iets teveel, dit komt waarschijnlijk omdat dit de eerste keer is dat ik dit doe.
Het pilootje komt uit een hele oude Revell Dornier-335 kit.
Hier de eindfoto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
"Mein Führer, das sieht doch jedes Kind, dass dies kein Bomber, sondern ein Jäger ist!“


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 jul, 2014 16:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Leuk tafereeltje zo. Je Me-262 mag er ook zeker wezen.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 jul, 2014 16:46 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Mooi resultaat geworden! Je '262 ziet er lekker gebruikt uit. De gebruikte kleuren zien er ook overtuigend uit, je mag best trots zijn op dit resultaat! :)


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 jul, 2014 17:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jan, 2014 20:29 pm
Berichten: 1525
Erg mooi geworden. Knap hoe je die wielpoten zo hebt gezet. Due worden meestal 'rechtop' geleverd.

_________________
Doe mee met de Aeronautica-GB! Klik hier!


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 jul, 2014 22:29 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Mooi resultaat! Knappe camouflage en goed gelukte overgang tussen de kleuren!
Ook een originele opstelling. Mijn complimenten!
Ik mis wel de draad van de antenne.

Gr.
T


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 29 jul, 2014 0:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 20:46 pm
Berichten: 111
Bedankt voor de positieve reacties!
@Lt D Dat van de antennedraad klopt, die vergeet ik ook zo vaak :oops: ik ga er bij volgende modellen beter op letten.

_________________
"Mein Führer, das sieht doch jedes Kind, dass dies kein Bomber, sondern ein Jäger ist!“


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement