Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 14:15 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 26 apr, 2014 16:08 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5062
Woonplaats: IJsselstein UT
Afbeelding

Tegelijk met de Me 163 ga ik deze jongen bouwen, die ik heb overgenomen van Rossie76. Het is een mooie kit maar wel met enkele fouten in de motoren. Revell presenteert hem als een "what if" versie met de "parasietjager"Arado E.381 onder de romp. Die ga ik niet bouwen (Maarten krijgthem) en weet nog niet of ik hem als bommenwerper of als verkenner ga bouwen. Verder ben ik verschillende kleurenschema's op het spoor, maar ook hier moet ik verder zoeken omdat ik een echte operationele C-3 wil bouwen. Ik moet nog beginnen aan de research, dus het geschiedenislesje houden jullie nog tegoed.
Eerst wat foto's van de echte, daaran van de kit.
VrGr
Jan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en dan de inhoud van de doos:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Laatst bijgewerkt door Trajanus op za 08 nov, 2014 22:32 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 26 apr, 2014 19:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Ik wil je niet ontmoedigen, maar in "Warplanes of the third reich" staat: "In addition to the 10 C-series prototypes completed before the final collapse, 14 Ar 234C-3 pre-production multi-purpose and Ar 234C-1 production reconnaissance machines were rolled of the assembly line, but few received power plants and none was delivered to a service unit".
Een operationele C gaat zeer waarschijnlijk niet lukken, een prototype kan natuurlijk wel.

Gr. Sjaak

[edit]Nog een aanvulling, in "The German jets in combat" wordt bovenstaande bevestigd: "The four engined Arado 234C was on the point of entering service when approach of Red Army forces brought an end to production at Alt Loennewitz".[/edit]

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 26 apr, 2014 22:12 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5062
Woonplaats: IJsselstein UT
Klopt! Ben er ook net achter, maar een schema van een prototype heb ik ook. De C-3 heeft in ieder geval testvluchten gemaakt. Dus ik kan aan het werk volgende week,
VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 30 mei, 2014 17:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4285
Woonplaats: Bovensmilde
Jan, misschien een vervelende vraag, maar zou jij misschien de handleiding voor de 1:72 Arado C-3 kunnen scannen of fotograferen voor mij?
Ik ben nu begonnen met de Dragon kit, welke in de basis dezelfde is, alleen dan met Gunze kleuren en niet zo uitgebreid qua instructies. Ik had een 1:48 handleiding gevonden, maar deze heeft een ander kleurenschema en aangezien jij deze kit gaat bouwen, kun je me er misschien mee helpen.
Groeten Mark

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 30 mei, 2014 17:36 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5062
Woonplaats: IJsselstein UT
Doe ik vanavond Markie. Stuur me even een PB met een emailadres waar de scans heen kunnen.

Zelf ga ik het eerste schema onder de foto doen.
Zie ook Wings Palette.
VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 sep, 2014 22:06 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5062
Woonplaats: IJsselstein UT
Zo. De DFS 194 krijg ik morgen af en staat nu te drogen. Dus heb ik de vo0lgende doos uit de stapel getrokken: de Aarado Ar 234 C-3. Ik ga het helmaal anders doen dan Revell voorstelt. Ik wil er geen what-if van maken, maar een exemplaar dat testvluchten heeft gemaakt. Het wordt de bovenste:

Afbeelding

Volgens Wingspalette, waar dit vandaan komt, zou hij gevlogen hebben bij III./KG 76. Daar geloof ik geen bal van en Wingspalette zit er wel vaker naast heb ik gemerkt. Opvallend is dat het Stammzeichen ontbreekt. Echte productieversies waren nog niet klaar. Van de 14 die zo goed als klaar waren heeft deze i.i.g. testvluchten gemaakt. Het WerkNummer is 250008, maar dat zit natuurlijk niet bij de decals van Revell, dus als iemand me aan die kleine getallen kan helpen: graag! Ze zijn klein en komen op de staart.

Het volledige schema vond ik in het onvolprezen Luftweaffe Colours van Michael Ullmann, dus dat probleem is ook opgelost. Hij suggereert twee kleurenopties, waarbij ik kies voor de laatste variant met RLM 81 en 82 ( braunviolett, hell olijfgroen en ) en RLM 76.

De parasietjager bouw ik niet: die gaat met decals naar Maarten als ik zover ben. Ik heb ook nog een B-2 staan en moet nogg even kijken welke is bouw als verkenner en welke als bommenwerper.

Over deze vogel ga ik lang doen. Het is de laatste die ik voor deze groepsbouw maak ( na de 4 Me 163's) en ik wil er iets van maken waar ik net zo tevreden mee ben als met mijn Cant Z 1007.

VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 sep, 2014 15:58 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Succes met de bouw!

Ik twijfel er niet aan dat je hier iets moois van maakt!

Gr.
T


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 sep, 2014 21:47 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5062
Woonplaats: IJsselstein UT
Nou Thierry: ik doe mijn best.

Het is een prachtig en verfijnd model, dat ik van Rossie kon overnemen. Ik had even een bouwdipje, maar ben nu bijna klaar met de cockpit die uit veel piepkleine onderdeeltjes bestaat (1:72!). Alles lijkt erin te zitten als ik het vergelijk met foto's van de cockpit: pedalen, accu's, periscoop, 3 dashborden/consoles, bommenvizier, stuurknuppel, stoel met leuningen etc. Nu moet ik wachten tot mijn nieuwe verfbestelling binnen is want ik heb RLM 66 nodig van Gunze en RLM 23 voor diverse handles en schakelaars. Foto's volgen na het schilderwerk.

Weet iemand misschien of dit een tailsitter is en of er gewicht moet worden toegevoegd in de neus? Daar is wel bar weinig ruimte voor....

VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 sep, 2014 22:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jan, 2014 20:29 pm
Berichten: 1525
Misschien is het een idee om wat in de motoren te proppen? Al zit je dan wel weer met die formule die Danny laatst noemde, m= nogwat, wie het weet mag het zeggen. Moet toch eens gaan opletten bij natuurkunde :mrgreen: . Maar er is denk ik ook wel ruimte schter de pit, of niet? Succes verder, ik ben benieuwd naar de foto's. [edit]M=F•d[/edit]

_________________
Doe mee met de Aeronautica-GB! Klik hier!


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 sep, 2014 6:59 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Zo te zien is deze kit vergelijkbaar opgebouwd als de 1/48 kits van Hasegawa; cockpit en neuswielbak dienen in de romp geschoven te worden.
Voordat de cockpit in de romp geschoven kan worden, moet er nog een schot in de romp komen (onderdeel 17 als ik het goed zie). Als je dat onderdeel in één van de romphelften plakt, kan je daarachter wat lood kwijt. Dat het lood slechts in één romphelft zit zal qua asymmetrie niet zo'n probleem zijn, maar wel goed controleren dat je er genoeg in hebt zitten.
Bij m'n 1/48 kit heb ik het zo opgelost:
Afbeelding
Nu had ik daar ook wat meer ruimte voor, en als je de romphelften aan elkaar lijmt voordat de houtlijm droog is kan je het lood laten egaliseren in de romp.
Nu voel ik wel plots weer de motivatie om mijn Arado er weer bij te pakken, alleen natuurlijk weer op een moment dat ik niet thuis ben... :roll: :lol:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement