Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 08 aug, 2014 11:59 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 23 jun, 2013 22:15 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Zuid Holland
Ik zal het gaan proberen thanx!!

Hier nog de foto's van het verkeerd gemonteerde raampje en het verf/lijm verhaal.
Ook de zwarte lijnen terug halen viel tegen, heb wat dat betreft nog niet genoeg ervaring maar al doende leert men (van z'n fouten :oops: ).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je ziet dus de reactie van de verf met de lijm tussen de romp en het raam.
Uiteindelijk dus er af gehaald en het zag er niet uit, helaas geen foto's van gemaakt en meteen begonnen bij te werken.

Het resultaat is nog niet echt super, maar hier staat ie weer met het raam er nog los op zoals ie hoort.
Afbeelding

Afbeelding

Ook de onderkant heb ik geprobeerd wat vuil te laten lijken en ook vooraan waar de rocketpot of hoe dat ook mag heten zit.
Afbeelding

Afbeelding

Nu nog het raampje proberen beter te krijgen/polijsten.. en dan weer verder!
Het is duidelijk geen winnaar maar al met al ben ik er toch maar lekker mee bezig, ik verheug me al op het maken van de geleider/stelling waar ie op komt te staan :brouw: :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 aug, 2014 13:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 23 jun, 2013 22:15 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Zuid Holland
Even een kleine update:

Afbeelding

Afbeelding

Zo is ie nu, het raam in de goede positie, zo goed mogelijk bijgewerkt (het is geen doen met het wattestaafje helaas is het te klein om er echt goed bij te kunnen)... vanaaf ga ik een ietsje roest proberen aan te brengen bij de straalmotoren (gasflessen :D )

Het is me al met al niet helemaal tegen gevallen als je weet hoe het er uit zag na het verwijderen van dat raam...
Ik ga me best doen (op amateur niveau) om het zo goed en leuk mogelijk te krijgen en er toch een leuk klein diotje van te maken met de lanceer rails/stelling er straks bij. 8)


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 aug, 2014 16:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Ziet er niet verkeerd uit.

Ik zou wel oppassen met dat "roest". De Natters waren tenslotte gloedje nieuw, en daarbij; je wilt toch echt geen roest op je raketmotor...! Ik zou dan niet meer instappen in ieder geval. :wink:

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 aug, 2014 22:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 23 jun, 2013 22:15 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Zuid Holland
Thanx Biggels, ja zal de roest achterwege laten :wink:

Inmiddels ben ik aan de geleider begonnen, aangezien die niet bij de kit zit ben ik op zoek gegaan naar iets wat er op lijkt.
Metaal solderen ga ik toch maar niet doen, ik ga zelf iets fabriceren van oude sprue's.. hier zie je bijvoorbeeld de onderste kant die ik verwijderd heb van deze sprue die ik nog had leggen.

Afbeelding

En dan worden dit de drie basis geleiders!

Afbeelding

En ook heb ik tussen mijn overige spulletjes dit plateau gevonden.

Afbeelding
Het is van een spoorrails maar dat zie je straks niet meer.

Ik heb er een gaatje in geboord precies de maat van de sprue/geleider die er keurig in gaat en van nog meer oud spul ga ik het straks verder uitbreiden.

Afbeelding

Bovenop heb ik dit takeltje geplakt.. komt ook ergens uit een onderdelen doos. :D

Afbeelding

En even de Natter er bij houden om te kijken hoe het ongeveer wordt straks.
Uiteraard met de zij geleiders enzo maar dat komt nog.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 10 aug, 2014 13:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 23 jun, 2013 22:15 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Zuid Holland
De startgeleider begint nu vorm te krijgen..
Afbeelding
Leuk wat je van sprue's kan maken 8)
Afbeelding

Kan h'm straks zowel er op..
Afbeelding

Als er naast zetten..
Afbeelding

Eerst weer wat "materiaal" gaan zoeken voor de afbouw :wink:


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 aug, 2014 20:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 23 jun, 2013 22:15 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Zuid Holland
Inmiddels wat leuk "materiaal" gevonden :)

Ik heb spullen van een oud hijskraantje gebruikt en uiteraard de nodige stukken sprue haha.. dit had ik nooit zo kunnen solderen dus ben redelijk tevreden met het resultaat tot nu toe.. ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Het lijkt nu echt wat meer op het lanceerinrichting van de foto..

Afbeelding

Even de Natter er in hangen voor het beeld..

Afbeelding

Afbeelding

Om de spoel aan de achterkant wil ik een draad spannen en die over de spoel aan de bovenkant nweer naar beneden richting Natter maken, zodat het beeld ontstaat dat ie net er op is getakelt.

Groeten Richard :brouw:


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 aug, 2014 21:38 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Wat eenm goed idee, Richard. Soms helpt heel ander materiaal om een modelbouwprobleem op te lossen. Zo gebruik ik bv. de onderdelen van een incomplete HMS Tiger van Airfix om kanonnen, stuurknuppels en antennes te maken.

Maar ik heb wel een vraag. Zie ik het goed dat de vleugels van de Natter aan de binnenkant van de geleiders staan? Dan wordt de vlucht wel erg kort, vrees ik :lol:

VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 14 aug, 2014 22:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 23 jun, 2013 22:15 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Zuid Holland
Bedankt Jan 8)

Ja echt geinig dat zelf bouwen van onderdelen of een hele stelling in dit geval :idea: :D
Ik heb trouwens zojuist een mooie Titel bedacht voor dit diotje met de Natter...

"Germany's last hope"

Haha.. dit bedacht ik ineens toen ik deze soldaat er bij ging zetten die moedeloos van het vechten opkijkt en hoopt dat dit wonderwapen voor hun de oorlog gaat omwenden in hun voordeel.

Afbeelding

En ja inmiddels het diotje wat grond en gras gegeven en het hout en ijzer geverfd.

Afbeelding
Afbeelding

De Natter staat er inderdaad achter maar dat kan niet anders omdat ik h'm niet aan geleider wil vastplakken.
Toch als je naar de echte zw/wit foto's kijkt lijkt ie er ook achter te staan, ieder geval niet er voor, ik denk dat de vleugels er tussenin stonden ofzo.. nou ja goed, het is nog niet af natuurlijk, mischien verzin ik er wel wat op :idea: :wink:

Groeten Richard


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 14 aug, 2014 22:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Zonder afbraak te doen aan jouw model of diorama Richard ,
De vleugels van de Natter liepen niet achter of voor de rails maar liepen in een U profiel
Als je even Googled op bachem natter zul je die afbeeldingen vanzelf tegen komen .

Verder zou ik je grondplaat van je diorama zeker zo groot maken als de starttoren
En onder de starttoren iets van zand o.i.d. maken .
Niet realistisch als daar bijv. Bladeren onder liggen .

Henny

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 aug, 2014 11:22 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 23 jun, 2013 22:15 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Zuid Holland
Henny,

Ja dat van de u geleider, ik wil h'm makkelijk er af kunnen halen om h'm ook eens er naast te kunnen zetten. :wink:
De achterkant die buiten de grondplaat steekt had ik inderdaad achteraf anders moeten doen daar heb je gelijk in, echter ben ik gewoon maar begonnen met de middelen die ik had. Later dacht ik hé er moet nog een stuk aan de achterkant :? .. en is het zo al bouwende gegaan.. iets om een volgende keer wat meer rekening mee te gaan houden indd.
Ik heb al geprobeerd een plek te maken zonder gras onder de Natter, zand lijkt me ook niet echt wat omdat zand daar onder dan al weggeblazen zou moeten zijn? ik zag later dat ze onder de Natter een soort van betonnen cirkel maakten.. Ik neem het wel mee voor een evt volgende dio maar ga deze nu niet meer veranderen omdat alles al vast zit zo.

Ik heb verder op google nog verschillende 1:72 Natters bekeken incl geleiders maar zie er nog geen één die helemaal klopt met de echte, ik weet niet of er een kit van bestaat of dat iedereen de geleider zelf gebouwd heeft.. wel leuk om te bekijken hoe anderen ze gebouwd hebben.

Eerdaags het touw/kabel gaan maken om de spoelen heen en ik heb nog een heeel mooi figuurtje die erg lijkt op de instappende piloot van de foto's.
Alleen heb ik één probleem, ik heb nog geen ladder die ik er tegenaan wil gaan zetten.
Die wil ik wel, mischien heeft iemand nog een ladder in 1:72 die er niets mee doet?
Ik zou niet weten waar ik anders zo'n ding vandaan moet halen.

Groetjes Rossie (Richard) :brouw:


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement