Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 15 aug, 2014 11:43 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Rossie76 schreef:
ik heb nog een heeel mooi figuurtje die erg lijkt op de instappende piloot van de foto's.
Alleen heb ik één probleem, ik heb nog geen ladder die ik er tegenaan wil gaan zetten.
Die wil ik wel, mischien heeft iemand nog een ladder in 1:72 die er niets mee doet?
Ik zou niet weten waar ik anders zo'n ding vandaan moet halen.

Groetjes Rossie (Richard) :brouw:



Richard, zet even een oproep voor een laddertje in "Te geef, te vraag, te koop" bij deze GB. Zo ben ik ook aan een mooi laddertje gekomen voor één van mijn Komets. Hij was van een orion en ik kon hem gemakkelijk op maat maken.

Verder zou je voor je lanceerplatform met Word een plateau kunnen maken dat bestaat uit beton platen. Ik heb er twee gemaakt die je zo mag hebben. Mail me je mailadres even via PB en ze komen naar je toe. Dan even uitprinten, onder je stellage plaatsen en klaar is Rossie.
VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 aug, 2014 12:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 23 jun, 2013 22:15 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Zuid Holland
Oproep is geplaatst, bedankt Jan voor de tip!

Ik weet niet hoe je het precies bedoelt met het plateau maar de stelling zit wel vast aan de grasplaat bij mij.. maar ik wil het zeker gaan proberen, je hebt pb :wink:


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 sep, 2014 19:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 23 jun, 2013 22:15 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Zuid Holland
Afbeelding

De laatste tijd weinig tijd gehad ook maar iets te doen aan de Natter.. elke dag overwerk en dat blijft zo.
Goed natuurlijk!.. maar daardoor heb ik bar weinig tijd voor de modelbouw.

Ik heb besloten de Natter naar een eindfase te bouwen en h'm als onderdeel van mijn grote dio te gebruiken die jullie misschien al eens gezien hebben bij diorama's. Zo word ie dus maar het is nog niet helemaal af!

Afbeelding

Afbeelding

De ladder moet er nog komen en de instappende piloot, ook de kijkende soldaat moet nog af geverft worden maar zover is het nu dus..

Afbeelding

Afbeelding

Hier zie je de kabel goed die ik er aan gemaakt heb van naaigaren :brouw:

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb de grondplaat een beetje over laten lopen op de bodem van het grote dio.. misschien nog wat aanvullen straks om het meer één geheel te laten worden..

Afbeelding

Groeten Richard!


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 sep, 2014 7:38 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Wauw, wat een mooie dio wordt dit.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 sep, 2014 17:50 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Ik vind het een bijzonder diorama, Rossie. Heb zelf nog nooit zoiets aangedurfd.
Ik heb alleen één maar: ik kan me bijna niet voorstellen dat zo'n lanceerplatform met alle gevaren die daarbij horen zo dicht langs een spoorbaan en een rots zou zijn geplaatst.
Als je gewoon een leuke setting wil maken is dat natuurlijk prima zo. Wil je het maken "zoals het vroeger geweest is", dan denk ik dat je Natter een rustiger omgeving nodig heeft.
Hoe dan ook: blijf proberen en experimenteren. Als het resultaat maar naar je zin is. Trek je niets aan wat anderen - zoals ik - vinden. Knutsel lekker verder.

VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 sep, 2014 18:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 23 jun, 2013 22:15 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Zuid Holland
Dank jullie wel! 8)

Jan: Het is inderdaad een compromis tussen ruimte die je hebt en wat je er op wilt zetten.. en aangezien ik er best veel op wil hebben staan straks, staat er wel eens iets anders dan in het echt het geval was.
Maar ik heb er wel veel plezier aan dat wel, en daar gaat het inderdaad ook om! :brouw:

Gr Rich!


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 sep, 2014 12:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Dat ziet er erg mooi uit in het geheel.....en wat Jan zegt....het grote dio van je is schitterend.....

Spoor gewoon H0?

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 okt, 2014 17:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 23 jun, 2013 22:15 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Zuid Holland
Hoi Barry,

Sorry voor de late reactie.. heb het nogal druk en weinig tijd op het moment vandaar. :wink:

Ja het spoor is gewoon H0 inderdaad, met de mogelijkheid om het aan te sluiten op een trafo en er een trein op te laten rijden.. alleen is het spoor niet zo heel groot/lang dus dat is de moeite niet echt voorlopig.

Ik wacht nog op een laddertje en kijk ook al wat op marktplaats want ik wil h'm het liefst af maken met ladder en instappende piloot.

Groetjes Richard!! :brouw:


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 okt, 2014 19:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
En de ladder zelf maken....is dat geen optie?

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 07 okt, 2014 11:25 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi werk tot nu toe. In verband met je dio, die V1 met cockpit op de wagon... die zie ik nog niet door de tunnel rijden ;-)

In verband met de ladder, eventueel eens kijken bij de scheepsbouwers?

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Laatst bijgewerkt door Silenoz op di 07 okt, 2014 12:02 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement