Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 15:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 14 sep, 2014 11:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Hoi Danny,

Wat een mooi eindresultaat :brouw: .
Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 sep, 2014 12:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Ik heb hem (of haar) gisteren al live mogen bewonderen , maar ik wil toch even kwijt dat
Het een prachtig resultaat is geworden .

Henny

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 sep, 2014 13:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Een bijzonder maar mooi gemaakte ki(s)t.

Ik miste eigenlijk een eitje linksvoor, maar zag hem later op de onderliggende tekening ook niet. Raar, zo'n a-symetrische voorstuwing. :?

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 sep, 2014 13:38 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Bedankt iedereen! :D
@ Biggles, klopt inderdaad. Wel apart, maar misschien waren 4 eitjes teveel van het goede, En dan is de asymmetrische voortstuwing bij de neus minder groot (kracht*arm=moment) dan bij de vleugelmotoren. En eerlijk? Ik vind dit leuker staan. :mrgreen:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 sep, 2014 17:48 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Ik ga hem vanavond in de eregalerij zetten Danny. Live is hij nog mooier dan op de foto's.

Het ding roept wel vragen op zoals die van Biggles. Waar ik mij bijvoorbeeld over verwonder is: hoe kon de romp in hemelsnaam die enorme krachten van vleugels, jets en Krafteier verwerken?

VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 sep, 2014 18:07 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Vergeet niet dat er varianten gepland (en deels gebouwd) waren met 2 of zelfs 3 motoren aan elke vleugel. Dat waren dan wel BMW 003 motoren (waren wat lichter, en leverden minder stuwkracht dan de Jumo's), maar toch.

Maar om de vragen te beantwoorden; als ik m'n Classic Publications boek goed heb begrepen speelden de liggers een hele grote rol. Dit toestel had speciale vleugelliggers welke niet uit plaatmateriaal bestonden, maar gegoten waren van een aluminium-zink legering. De rompbevestigingen waren meegegoten, wat zorgde voor minder geconcentreerde belastingen. De liggers waren verhard d.m.v. een warmtebehandeling, en hierdoor waren ze een stuk steviger van conventionele liggers.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 sep, 2014 21:28 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Dank! Dat is een interessant gegeven. ook hierin waren ze dus al verder.
En dan heb ik er nog eentje: Lt.D. en ik vroegen ons gisteren af waar de Duitsers hun aluminium vandaan haalden. het ijzer kwam grotendeels uit Zweden (dat was een reden om Noorwegen te bezetten) maar aluminium???

Weet gij raad?
VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 sep, 2014 0:52 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Wat zoekwerk heeft het volgende opgeleverd:
Aluminium wordt sowieso niet als zodanig uit de grond gehaald, omdat het heel sterk reageert als het met zuurstof in aanraking komt. Het wordt vaker gevonden in oxides en silicaten.
Maar het erts waaruit aluminium gewonnen kon worden, Bauxiet, is rijkelijk aanwezig in Europa, en Duitsland had enorme voorraden Bauxiet in handen.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 nov, 2014 23:11 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Zet je in de titel even "KLAAR" erbij?
Dank.

Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 nov, 2014 17:21 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
En gedaan. :)


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement