Het probleem van de kier tussen achterste schot en romp lag aan de pasnokken in de romp
die heb ik dus weg gehaald en daarna paste het wel goed .
Wat er nu nog overblijft is op te lossen met verf .
De 2 wielbak luiken en het luik voor het kanon tijdelijk op de plaats gezet met een paar puntjes houtlijm.
De kiertjes die overbleven gedicht met verdunde houtlijm .
Verdunde houtlijm op 1 puntje laten vallen en de capilaire werking doet de rest , overtollig houtlijm direkt
weg vegen met een vochtige wattentip.
Het ene ding wat ik altijd vergeet ,namelijk het vizier geplaatst natuurlijk met kabel voor de verlichting.
De cockpitkap , het vaste deel met normale lijm , het beweegbare deel met houtlijm omdat de cockpit
open komt te staan .
De pasvorm is nagenoeg perfect alleen de twee "scharnieren" moeten iets kleiner gemaakt worden .
De staartdelen gelijmt .
De hoek tussen horizontale en verticale delen moet 90 graden zijn .
Het lijmen van de vleugels is altijd een kritiek punt tijdens de bouw , ze moeten precies gelijk zitten
maar daar heb je dan wel een vast gegeven bij nodig .
In dit geval is dat het deel waar de motor komt , dat is het enige deel van het vliegtuig wat vlak genoeg is.
De hoek tussen romp en vleugels is 0 graden , helemaal vlak dus .
Dus tijdens het lijmen de romp vlak op tafel gelegd en de vleugels ondersteund (goed dat er lego is)
om de juiste hoogte te bepalen de vleugelpunten gemeten met een schuifmaat .
Het verschil tussen links en rechts is minder dan 0,5 mm en voor de zekerheid zelfs een laserstraal gebruikt
(van een laserstraal waterpas ) .
Nu ben ik er tevreden mee en moet het minimaal een dag drogen .
Grtz. Henny