Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:43 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 22 apr, 2014 17:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Ik trap af door het eerste verslag te open. Zoals de titel verraad ga ik een Ar-234 maken:

Afbeelding

Maar eerst even een stukje geschiedenis van Wiki:
Citaat:
Al in 1940 stelde de Duitse overheid een specificatie op voor een snel verkenningsvliegtuig, een eenzitter die met straalmotoren moest zijn uitgerust. De Ar 234, het ontwerp dat door Arado werd ingediend, groeide vervolgens uit tot de eerste straalbommenwerper ter wereld.
Het eerste prototype, de Ar 234V-1, maakte op 15 juni 1943 zijn eerste vlucht, spoedig gevolgd door zeven andere prototypes. De toestellen startten vanaf een los wielstel en landden op glijders. De romp was namelijk te smal om plaats te bieden aan een conventioneel landingsgestel. Op een hoogte van 60 meter werd het wielstel afgeworpen. Het was van parachutes voorzien, zodat het opnieuw kon worden gebruikt. Het derde prototype, Ar 234V-3, was uitgerust met een schietstoel en beschikte over onder de vleugels gemonteerde startraketten. Tijdens de proefvluchten met de prototypes voldeed het provisorische wielstel uitstekend, maar men besefte dat de oplossing met een los wielstel en glijders voor de operationele praktijk ongeschikt was. Het toestel zou aan de grond moeilijk manoeuvreerbaar zijn en extra kwetsbaar voor vijandelijke luchtaanvallen. Daarom werden alle productiemodellen van een conventioneel landingsgestel voorzien, dat wel in de bredere romp van de B-serie paste.

Inzet en operaties
Hoewel de Ar 234 als de eerste straalbommenwerper de geschiedenis inging, deed hij aanvankelijk dienst als moeilijk te onderscheppen verkenningsvliegtuig. Ook kreeg een experimentele nachtjagereenheid de beschikking over speciale Ar 234's. Vanwege de uitstekende prestaties werd echter al gauw een bommenwerperversie ontwikkeld, die in oktober 1944 door de Luftwaffe in gebruik werd genomen. De nieuwe Blitz werd voor het eerst tegen geallieerde doelen ingezet tijdens het Ardennenoffensief in december 1944. In de eerste weken van 1945 voerde de nieuwe straalbommenwerper tien dagen lang luchtaanvallen uit op de Ludendorffbrug bij Remagen, die door de Amerikanen was veroverd. Na de oorlog werd het vernieuwde toestel ingrijpend door geallieerde experts onderzocht en getest


En nog een mooie Docu:
http://www.youtube.com/watch?v=9O_jcI4fQVw


En waarom ga ik hem bouwen: Omdat ie gewoon vet is! Ik ga de kit van Revell gebruiken. Dit is een reboxing van hasegawa. Een zeer mooie kit, met fijne panel-lines:

Afbeelding


Laatst las ik een stuk over een Ar-234 die op Volkel is geweest. Maar jammer genoeg was dit Ar-234 V7, en deze had nog geen vast landingsgestel. Dus ik ga voor een andere: De Ar-234 B-/N WNr 140146 F1+CS Gestationeerd in Oranienburg 1945. Waarom? Gewoon een mooi kleuren schema. Ongeveer zoals deze:
Afbeelding

Nog een paar nachtjes slapen voordat ik mag beginnen.

Gr Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door freddie op wo 05 nov, 2014 23:32 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 22 apr, 2014 22:37 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Wow Freddie, wat een mooie kit! Die nachtjagerversie is dus toch echt ingezet. Het schema lijkt me een uitdaging.
Op de referentiepagina staan nog meer clips, cutaways en documentatie die misschien voor jou van nut is.
Nog even wachten.... dann geht's los!

Liebe Grüsse,
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 23 apr, 2014 6:47 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Mooie kist, maar hou rekening met de passing van de vleugels op de romp, en de transparante lap plastic onder de achterromp. Dat past net niet lekker, en het kan lastig zijn om het alsnog in orde te maken. Dat is een van de redenen dat ik er 2 halfaf op de plank heb liggen... :roll:
Trouwens, ga je die gunpod gebruiken? :P


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 23 apr, 2014 10:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Bedankt voor de aandachtspunten. Ik dacht al dat jij er al een had gebouwd... of mee bezig was.
Ik weet nog niet of ik de Gun-pod ga gebruiken? Ben jij er naar op zoek?

Gr Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 23 apr, 2014 12:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi toestel en leuke camo om te doen

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 23 apr, 2014 16:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Ik ben ook benieuwd hoe het gaat. Veel kleurtjes op de spuiten. Altijd leuk :mrgreen:

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 23 apr, 2014 20:42 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
freddie schreef:
Bedankt voor de aandachtspunten. Ik dacht al dat jij er al een had gebouwd... of mee bezig was.

Klopt, met twee toestellen om precies te zijn. :lol:
freddie schreef:
Ik weet nog niet of ik de Gun-pod ga gebruiken? Ben jij er naar op zoek?

Mjah, beetje... Ben niets geks van plan, maar heb een Planet Ar-240 liggen in 1/48 waar ik dit mee wil doen:
Afbeelding
:mrgreen:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 23 apr, 2014 22:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Hsahah Lol

Ik ben benieuwd hoe je van de gunpod een Jumbo 004 motor gaat maken....
Zal eens kijken of ik het mooi vind onder de Ar-234....

Gr Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 24 apr, 2014 6:50 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Kijk eens onder de vleugels op het plaatje. :wink:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 24 apr, 2014 9:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Ow..... nu zie ik het ;)....Ik kijk gewoon op de plaats waar hij ook hangt bij Ar-234.....
Maar ja, ze kunnen natuurlijk onder de vleugel :mrgreen:

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement