Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Emhar Tadpole 1/72
BerichtGeplaatst: di 09 sep, 2014 0:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 aug, 2014 20:17 pm
Berichten: 36
Zie hier de Emhar Tadpole in 1/72.

Afbeelding

Afbeelding

Dit is het tweede model in mijn "carrière" wat ik afgemaakt heb. Ik ben er niet zo tevreden over, ik heb het idee dat ik maar wat zit te knoeien. Weet niet zo goed hoe en waar het model te verweren waardoor het een soep wordt. Foto's zien er zelfs beter uit dan het werkelijk model. In ieder geval is de pasvorm beter dan de Emhar 1/35 mark V, die ik ook aan het bouwen ben maar nog niet klaar is.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Emhar Tadpole 1/72
BerichtGeplaatst: di 09 sep, 2014 2:14 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 26 jan, 2010 0:54 am
Berichten: 332
Woonplaats: Kapellen (Antw.- België)
Ik vind hem schitterend.

de verwering is gewoon ideaal naar mijn mening.

Groeten Velpon man


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Emhar Tadpole 1/72
BerichtGeplaatst: di 09 sep, 2014 12:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Welkom trouwens. Ziet er op zich inderdaad niet verkeerd uit. Ik herken er veel in van de Mk.I t/m Mk.V. Zal wel een voortborduursel zijn.

Leuk om je model hier te delen. Wellicht zou je nog iets van de geschiedenis kunnen plaatsen, aangezien de meesten hier lui zijn om zelf dat uit te gaan zoeken en misschien kun je iets meer over de bouw vertellen. Heb je geen tussentijdse foto's gemaakt?

Meestal is een verslag opgebouwd uit:
- inleiding
- inhoud van de kit
- bouwverslag
- eindfoto's

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Emhar Tadpole 1/72
BerichtGeplaatst: di 09 sep, 2014 16:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 aug, 2014 20:17 pm
Berichten: 36
tsjopper bob schreef:
Ik herken er veel in van de Mk.I t/m Mk.V. Zal wel een voortborduursel zijn.

Klopt, de Tadpole is een verlengde Mark IV. Toen de Duitsers hun loopgraven breder gingen maken, heeft men de Mark IV van een lange staart voorzien - vandaar de naam "Tadpole" (kikkervisje) - zodat hij gemakkelijker deze loopgraven kon overbruggen. Achterop de tank, tussen de twee staarten, stond een mortier. Er bestaat een foto van een terrein in Frankrijk vol met verlengde zijkanten, klaar om te monteren. Maar er zijn geen operationele eenheden bekend en voor zover bekend heeft nooit een Tadpole enige aktie op het slagveld gezien.

Ik heb geen foto's van de bouw, maar de bouw van dit model ging heel snel en de pasvorm is beter dan de 1/35 kits van Emhar. Er zijn geen decals bij de kit geleverd. Men kan trouwens ook kiezen om een Mark IV Male te maken omdat ook de zijkanten van een Mark IV bij de kit geleverd zijn. Zie ook http://www.super-hobby.nl/products/British-Mk.IV-Tadpole.html.

Emhar heeft lang geleden een 1/35 uitvoering uitgebracht en Takom zal binnenkort ook een 1/35 uitvoering uitbrengen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Emhar Tadpole 1/72
BerichtGeplaatst: wo 10 sep, 2014 15:04 pm 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
Ze werden te lang ze konden de bocht niet om.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement