Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 03 okt, 2014 18:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2012 15:47 pm
Berichten: 585
Hij is echt goed .... euhhhhh ....... uit de verf gekomen!
:)
Leuk model geworden, vooral in die schaal.

_________________
Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 okt, 2014 23:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Ik vind het ook een leuk een leuk model geworden! Met name door de bijzondere camouflage.

Laatste zwart-wit foto geeft een mooie sfeer impressie! :D

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 okt, 2014 12:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Gezien ik een redelijke digibeet ben en ik geen photoshop heb, doe ik heel veel met 'word' en 'paint'.

Ik heb het toestel geplaatst op een ondergrond van gras (kant en klaar uit een modelbouwwinkel) en op de achtergrond een foto uit een tijdschrift (Kijk) van een aantal soldaten uit de eerste wereldoorlog. Vervolgens de foto zwart-wit gemaakt en geïmporteerd in word. Daar kan je de randen met verschillende vormen maken en ook vervagen. Dit plaatje vervolgens geïmporteerd naar paint om er een jpg van te maken. Wellicht omslachtig, maar het gaat om het eindresultaat, toch.... ? En ook ik vind dit een prachtige foto.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 okt, 2014 20:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 03 feb, 2014 11:39 am
Berichten: 383
Woonplaats: Arnhem
René, leuke uitleg hoe je die zwart/wit foto zo hebt gemaakt.
Ik weet zeker dat als je bedreven bent in hoe jij die afbeelding maakt,
dat het netzo snel gaat als dat je het met Photoshop oid maakt.

_________________
Groet,
J@pio

" :) Life is all about finding people who are your kind of crazy :) "


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 okt, 2014 23:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Rustig van mijn kant? Qua modelletjes wel, qua werk niet. Op de achtergrond ben ik (zijn we) druk bezig voor onze modelbouwdag te Hurdegaryp. Verder probeer ik verder te stoeien met 2 stuks ondergrondjes. Eén voor mijn tank (Mk.IV) en één voor de combi Phönix D.II / PKZ-2.

Even de stand van zaken terug halen.... Zo ver was ik.
Afbeelding

De latjes heb ik eerst ingesmeerd met een kant en klare wash uit de Brouwersshop, flex-wash (licht bruin). Smeerde goed uit en omdat het nog onbehandeld hout was, trok het er mooi in en was het snel droog. Ik heb het toch maar een dagje laten drogen, voordat ik er een olieverf-mengsel overheen smeerde (burnt umber met een beetje wit). Toen dit droog was, heb ik het deel wat gras moest worden ingesmeerd met houtlijm en hier 2 verschillende grasstrooisels en 2 soorten groen/bruine snippers op gestrooid. Mooi dik en een dag laten drogen. Het teveel heb ik er af gehaald, hieronder het resultaat.
Afbeelding

Het gras vertoonde hier en daar nog wat kale plekken, zichtbaar doordat de ondergrond nog wit was. Ik heb overwogen om de ondergrond eerst groen te verven, maar omdat het een nogal vreemd, hard, glad oppervlak was, heb ik dat niet gedaan. Het houtwerk vind ik nog veel te bruin. ik wil een wat vergrijsd oppervlak.

Vanavond heb ik met 6 of 7 verschillende groentinten in mijn voorraad het gras wat kleur gegeven. De witte ondergrond is in ieder geval niet meer zichtbaar. Het houtwerk heb ik eerst met witte verf overgeneveld om een witte waas te krijgen. Vervolgens een dun laagje licht grijs. De ruimte tussen de planken heb ik ingesmeerd met Vallejo German Camouflage medium brown (70826 witte dop) en hier en daar een beetje hull red en donker grijs. Als laatste met een wattenstaafje de planken ingesmeerd met een dun laagje donker grijs (Vallejo Greman grey 71052 zwarte dop). Hieronder het resultaat.
Afbeelding

En nog even afsluiten met de Phönix er op.
Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 okt, 2014 12:37 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Ziet er zeker niet verkeerd uit!

Allen zie ik nog wel wat wit doorschijnen langs de rand.



Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 okt, 2014 12:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat komt door de flits en is heel licht groen :lol:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 okt, 2014 23:29 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Haha, was ook spreekwoordelijk mierenneukerij van mijn kant hoor. :lol:



Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 okt, 2014 0:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
I know.

Vanavond heb ik wat gras in enkele planknaden aangebracht (en ben verder gegaan met mijn Mk.IV ondergrondje van modder).

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 okt, 2014 0:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
tsjopper bob schreef:
Ik heb ondertussen ook al contact opgenomen met Zweden, geen idee wanneer daar reactie op komt.


Dat kreeg ik dus afgelopen vrijdag. Een curator heeft wat foto's genomen en ze me toegestuurd. Daarbij zat de volgende tekst:
Citaat:
Hello again René. The elevator is actuated by cables within the tail. You get access to the mechanism behind the small (and slightly oval and bulged) doors under and above the elevator axle on either side of the tail.

Best regards, Anders Sandström (Curator)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement