Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:16 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 05 jun, 2014 0:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 sep, 2011 2:43 am
Berichten: 703
Heb net via eBay een Mark IV female tank aangeschaft. Nu alleen nog wachten op levering, één ding is zeker: deze is 100% zeker actief geweest tijdens WWI, dus zet mij maar op de lijst.

_________________
F-100 Super Sabre 1/32
http://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=38865


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 jun, 2014 0:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 sep, 2011 2:43 am
Berichten: 703
Ik ben hier op het forum een tijdje weg geweest omdat ik wat met RC tanks ben bezig geweest en dus weet ik dit model van de MKIV tank tevoorschijn te toveren. Leuk voor als je wat geld over hebt.... Maar dan heb je ook wel wat, helaas ik heb deze dus niet en moet het in een schaaltje kleiner doen.

http://www.armortek.co.uk/html/vehicles/Mk4/MKIV.html

Afbeelding

_________________
F-100 Super Sabre 1/32
http://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=38865


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 jun, 2014 0:37 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 26 jan, 2010 0:54 am
Berichten: 332
Woonplaats: Kapellen (Antw.- België)
Hawg schreef:
Heb net via eBay een Mark IV female tank aangeschaft. Nu alleen nog wachten op levering, één ding is zeker: deze is 100% zeker actief geweest tijdens WWI, dus zet mij maar op de lijst.



Hey welkom in de groepsbouw.
Maar naar de bouw van dat beest ben ik ook benieuwd, die wil ik zeker niet missen :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 jun, 2014 21:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Hawg schreef:
..... dus zet mij maar op de lijst.


Ga ik doen, welkom terug :lol:
Voordat de groepsbouw startte, was ik reeds begonnen met een Emhar 1:72 Mk.IV female tank. Als ik hem klaar heb, plaats ik even inspiratiefoto's. Maar die heb jij volgens mij helemaal niet nodig voor een leuk eindresultaat.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 jun, 2014 1:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 sep, 2011 2:43 am
Berichten: 703
Nog steeds in afwachting van de kit die ergens vanuit Engeland verzonden moet worden. Maar toch even een stuk tekst en wat plaatjes ter voorbereiding op de bouw. Bij deze tank staat vermeld Male en ik weet er zijn ook Female tank nu kon ik wel raden wat de verschillen zouden zijn maar heb het even opgezocht en toen bleek mijn vermoeden juist. De Female uitvoeringen zijn uitgerust met machione-geweren en vooral bedoeld voor directe steun aan de infanterie. De Male uitvoering zijn juist weer uitgerust met kanonnen zijn van die leuke weetje waar je achter komt als je een kit gaat bouwen.

Afbeelding

Dat is bij mij toch ook altijd een deel van de fun, noem het een tic maar ik vind het altijd interessant om dan van alles uit te gaan zoeken over bepaalde vliegtuigen of in dit geval tanks. De Mark V is wat mij betreft toch wel de meest bekende tank uit WWI alhoewel ik wel moet zeggen dat de MKIV en lagere nummers er qua uiterlijk toch wel het zelfde uitzien. Maar het zijn wel de modellen waarin ik in ieder geval altijd denk als ik aan WWI denk.

Even wat kleine feiten:

- Het was eigenlijk de bedoeling om van de MKV een totaal nieuwe tank te maken maar toen in 1917 de nieuwe motor en de nieuwe versnellingsbak beschikbaar kwamen wilde men deze gelijk inzetten en dus heeft men deze in de bestaande MKIV gebouwd. Dat verklaard waarom de MKIV en de MKV qua uiterlijk zo ontzettend veel op elkaar lijken.

- Door een nieuw besturingssysteem kon de MKV door één bestuurder bestuurd worden.

- Er zijn 200 Female en 200 Male versies gebouwd.

- De MKV is ook tijdens de Russische burgeroorlog ingezet.

Afbeelding

De kit die ik heb gekocht is van Ehmar en als ik het goed begrijp is het zeker niet de beste kit op de markt. Maar helaas is er weinig keuze alhoewel Tamiya wel heeft aangekondigd dat ze een MKV op de markt gaan brengen. Maar hoe lang je daarvoor geduld moet hebben is mij niet duidelijk.
Zoals ik heb beschreven is er het plan om er een diorama omheen te bouwen maar wat dat betreft hou ik een slag om de arm omdat ik mij tot op heden nog niet met dio's heb bezig gehouden en ik de tank zelf eerst maar eens in elkaar moet zetten. Als de boel in huis is de eerste foto's van de kit nu slecht materiaal van het internet.

_________________
F-100 Super Sabre 1/32
http://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=38865


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 jun, 2014 8:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 sep, 2011 2:43 am
Berichten: 703
De kit is in huis en zonder de inhoud van de doos echt heel aandachtig bestudeerd te hebben zie je van meters afstand al dat dit qua kit geen topper is die aan de kwaliteit van bijvoorbeeld Tamiya kan tippen. Maar laat ik niet te vroeg een oordeel vellen want ik heb nog niets echt aandachtig bekeken.

Afbeelding

Afbeelding

Op de achterkant van de door is te zien dat ze nog meer WWI tanks verkopen en dat is dan wel weer 'grappig' want volgens mij zijn ze bij Ehmar een van de weinige die zo'n uitgebreide WWI collectie verkopen. Dat is dan weer wel bewonderenswaardig.


Afbeelding

Afbeelding

De kit bestaat niet uit heel veel onderdelen dus scratch-builders zouden hier hun hart aan op kunnen halen. Zelf ben ik niet zo'n scratcher en been ik meer van Out Of The Box. Maar wie weet komt daar bij deze kit verandering in. Ik heb op het internet al wat verslagen van collega bouwers gelezen en vooral bekeken en dan zie je dat er mensen zijn die toch zelf het een en ander in elkaar sleutelen om de kwaliteit van de kit iets omhoog te brengen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tijd om daadwerkelijk aan de slag te gaan met wat volgens mij een beetje de oer-tank uit WWI is.

_________________
F-100 Super Sabre 1/32
http://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=38865


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 jun, 2014 13:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Waar je even om moet denken is de rail die bovenlangs loopt. Ik heb het kitje in 1:72, ook van Emhar. En daar zit de rail verkeerd om. Kan geen kwaad om even goed referentiefoto's te bekijken.

Even een inspiratiefoto van mijn Mk.IV (die nog niet af is hoor)
Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 jun, 2014 12:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 sep, 2011 2:43 am
Berichten: 703
@René, die bouwbeschrijving van Ehmar is ook niet echt duidelijk, in het geval van mijn kit tenminste. Nu is het ook niet een hele ingewikkelde kit om te bouwen maar zo'n rails verkeerd om is dan wel weer iets dat zomaar kan gebeuren.

Ik ben ondertussen het een en ander aan het verlijmen. De kit is erg eenvoudig qua ontwerp maar qua pasvorm en dergelijke gaat het straks wel weer een kwestie van plamuren worden want die bui voel ik nu al hangen. Anyway alles eerst stevig verlijmen en daarbij aan de binnenzijde wat extra verstevigingen aangebracht en daarna maar weer kijken hoe het er bij staat als er een eerst laag grondverf op zit, want meestal zie je dan pas echt goed hoe het met de naden en kieren is gesteld.

Alles zit nog lekker grof in elkaar dus er zal nog stevig geschuurd moeten worden om het een en ander strak te krijgen


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
F-100 Super Sabre 1/32
http://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=38865


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 jun, 2014 13:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Mijn Emhar Mk.IV had geen plamuur nodig. Pasvorm was goed. 'Mijn' zijpanelen bestonden dan ook uit één deel.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 jun, 2014 14:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 sep, 2011 2:43 am
Berichten: 703
En weer een stap verder, alles staat nu in een eerste laag grondverf. Nu alles kritisch bekijken en eventueel nog plamuren en dan naar de echte kleuren. Dus als er kritische kijkers zijn dan kunnen die nu (graag) feedback geven want nu kan er nog geplamuurd worden en dergelijke.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
F-100 Super Sabre 1/32
http://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=38865


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement