Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 01 mei, 2014 18:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Dat blauw is overgeverfd aan de buitenkant over het camouflagelinnen. Binnenkant moet echt lozenge zijn wellicht met blauwe waas. Een Fokker werd standaard fabriek af in lozenge bekleding aan de Jasta's geleverd. Ter plekke werden ze in de Jasta kleuren geschilderd en daarna weer voorzien van persoonlijke kenmerken voor een bepaalde vlieger. Uitzondering hierop was de spierwitte DVII van Göring, die is fabriek af zo geleverd en het prototype. Laatstgenoemde had dezelfde streaking camouflage als de Dr. 1.

Krijg wel weer zin in een DVII zo, is en blijft één van mijn favoriete w.o.1 toestellen. De WNW igt op de stapel :roll: .

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 mei, 2014 20:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
robh schreef:
Een Fokker D.VII met houten romp bestond niet (behalve een mislukt prototype), alle rompen waren gelast stalen busienframe met linnenbekleding vanaf de motor naar achter (zie de V.23), dus het zou vaal blauw moeten worden (vaal omdat het linnen aan de binnenkant zichtbaar blijft).

Rob


Hai Rob,

dat is goed om te weten, want ik zat in dubio.
Meneer Revell wil het houtkleurig (ocker)...en toen ik die foto zag dat deze met lozenge/camouflagelinnen begon ik toch te twijfelen. Jij neemt die twijfel nu weg.

Thanks

Cheerz :brouw:

Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 mei, 2014 8:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
KitBoy schreef:
Dat blauw is overgeverfd aan de buitenkant over het camouflagelinnen. Binnenkant moet echt lozenge zijn wellicht met blauwe waas. Een Fokker werd standaard fabriek af in lozenge bekleding aan de Jasta's geleverd.

Oow....kijken hoe ik dit nu weer ga oplossen.....zelf maken is geen optie want de printer is overleden Afbeelding


Een begin gemaakt met de Fokker, het is niet veel, maar je moet ergens beginnen. Eerst alle onderdelen flash vrij gemaakt, zover mij dit in eerste instantie opviel.
Dat was een pittige klus.
Afbeelding

Daarna een en ander opvullen en wegschuren wat hinderlijk is :D
Afbeelding
Afbeelding

De mitrailleurs waren beide bij de loop dicht gegoten. Dat is niet mooi, dus met een klein boortje dit verholpen.
Afbeelding

Een klein begin gemaakt met plakken....het motorblok. Het motorblok is redelijk gedetailleerd. Het kan vast wel gedetailleerder, maar ik ik laat het verder zoals het is (denk ik).
Afbeelding
Afbeelding

Op de 2e foto een zie ik een gietnaadje...die moet weg :evil:

Tot zover deze update.

Cheerz :brouw:

Barry


Laatst bijgewerkt door Wolf73 op di 06 mei, 2014 8:29 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 mei, 2014 8:22 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Vergeet je de uitlaat niet uit te boren?

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 mei, 2014 8:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
markie schreef:
Vergeet je de uitlaat niet uit te boren?


Good thinking Afbeelding

Cheerz :brouw:

Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 mei, 2014 9:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Citaat:
Oow....kijken hoe ik dit nu weer ga oplossen.....zelf maken is geen optie want de printer is overleden

Ik heb nog wat gekopieerde lozenge decal liggen van mijn Fokker V.23 (1:48, vier kleuren donker, dus met groen, en vier kleuren licht, dus met geel; stukjes van 27 x 105 mm). Ik denk dat je voor de binnenkant van de romp donker nodig hebt. Kijk even hoeveel je nodig hebt en stuur even een PB-tje met je adres, dan gaan ze op de post.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 mei, 2014 9:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
robh schreef:
Ik heb nog wat gekopieerde lozenge decal liggen van mijn Fokker V.23 (1:48, vier kleuren donker, dus met groen, en vier kleuren licht, dus met geel; stukjes van 27 x 105 mm). Ik denk dat je voor de binnenkant van de romp donker nodig hebt. Kijk even hoeveel je nodig hebt en stuur even een PB-tje met je adres, dan gaan ze op de post.

Rob


:brouw: Dank is groot :brouw:

Ik heb je een pb gestuurd.

Cheerz :brouw:

Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 mei, 2014 17:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Wolf73 schreef:
robh schreef:
Ik heb nog wat gekopieerde lozenge decal liggen van mijn Fokker V.23 (1:48, vier kleuren donker, dus met groen, en vier kleuren licht, dus met geel; stukjes van 27 x 105 mm). Ik denk dat je voor de binnenkant van de romp donker nodig hebt. Kijk even hoeveel je nodig hebt en stuur even een PB-tje met je adres, dan gaan ze op de post.

Rob


:brouw: Dank is groot :brouw:

Ik heb je een pb gestuurd.

Cheerz :brouw:

Barry

Hallo Rob,

decals zijn in goede orde ontvangen.
Nogmaals bedankt.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 mei, 2014 13:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
altijd al een mooi toestel gevonden ...

wat je ook kan doen aan de lopen is met de punt van een mesje de vlammendemper of uiteinde van d loop van binnen ook iets conisch maken. Voor de rest, veel succes met palmuren en schuren. misschien een kleine tip als je de vleugels onder de romp hangt, de naden dienen te blijven dacht ik. deze konden in 1 keer afgenomen worden.

Een ander detail wat je kan spuiten is de voorste rand aan de vleugels, deze was massief ten opzichte van het achterste deel en had een specifieke vorm.
Afbeelding
Door af te plakken en het voorste deel een paar lagen grondverf meer te geven kan je deze vorm er ook in krijgen. Is maar een ideetje, meer niet..

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 mei, 2014 13:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Silenoz schreef:
wat je ook kan doen aan de lopen is met de punt van een mesje de vlammendemper of uiteinde van d loop van binnen ook iets conisch maken.

Wellicht dat ik dat nog ga proberen

Silenoz schreef:
misschien een kleine tip als je de vleugels onder de romp hangt, de naden dienen te blijven dacht ik. deze konden in 1 keer afgenomen worden.

Dat is hier ook goed te zien....sowieso kun je zien dat aan de onderkant naden lopen.
Afbeelding


Silenoz schreef:
Een ander detail wat je kan spuiten is de voorste rand aan de vleugels, deze was massief ten opzichte van het achterste deel en had een specifieke vorm. Door af te plakken en het voorste deel een paar lagen grondverf meer te geven kan je deze vorm er ook in krijgen. Is maar een ideetje, meer niet..

Goede tip...ga ik zeker meenemen.

Silenoz schreef:
Een ander detail wat je kan spuiten is de voorste rand aan de vleugels, deze was massief ten opzichte van het achterste deel en had een specifieke vorm.
Afbeelding
Door af te plakken en het voorste deel een paar lagen grondverf meer te geven kan je deze vorm er ook in krijgen. Is maar een ideetje, meer niet..


Ik neem aan dat je dat voor het grijze gedeelte bedoelt. En moet dat ook niet bij het zwarte gedeelte.

Cheerz :brouw:

Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement