Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:32 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 09 mei, 2014 14:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
het grijze gedeelte + de driehoeken aan de bovenzijde, langs onder een rechte lijn dacht ik. De uiteinden weet ik niet of deze opgevuld werden, dacht van niet:

Afbeelding

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 mei, 2014 14:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Vond in het boek van Leaman nog deze aardige foto's van een Dr.I. Zelfde costructie vleugelneus. De tips waren gewoon overtrokken met linnen (ook bij de D.VII).

Afbeelding

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 mei, 2014 8:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Dank je wel....alle foto's maken dit nu duidelijk....

Die dikkere, massieve voorkant met "golfjes" is nu ik het weet, wat het is, is ook te zien op de vleugels.

Een kleine update.....heb wat onderdelen in de primer gezet...dus daar bespaar ik jullie de foto's van.

Ik zat zaterdag een beetje te prutsen met de ondervleugel....had de cockpitvloer in een basis houtskleur gezet om later met de olieverf aan de slag te gaan voor het houteffect.
Afbeelding

Terwijl ik dat deed kreeg ik een beetje honger. In de koelkast viel mijn oog op een doosje van een Frans kaasje.....idee geboren...om hier de vloer mee te maken.
Afbeelding
Afbeelding

Ivm "gezellig" (was mijn eerste gedachte) met vrouw en kinderen naar het songfestival te kijken :? (moet wel bekennen, uiteindelijk was het ook gezellig :D ), heb ik dit nog niet uitgewerkt.

Cheerz :brouw:

Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 mei, 2014 13:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Wolf73 schreef:
Ivm "gezellig" (was mijn eerste gedachte) met vrouw en kinderen naar het songfestival te kijken :? (moet wel bekennen, uiteindelijk was het ook gezellig :D ), heb ik dit nog niet uitgewerkt.


SF was echt leuk. Ik heb de eerste halve finale live bijgewoond en stond op de vloer, achter de green room op 1 meter van Ilse en Waylon. Groot feest toen bekend werd dat ze doorgingen. Uiteraard heb ik de rest op tv gezien. Volgend jaar Wenen?

Maar on-topic. Ga je dat stukje hout verwerken in je model?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 mei, 2014 14:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
tsjopper bob schreef:
Wolf73 schreef:
Ivm "gezellig" (was mijn eerste gedachte) met vrouw en kinderen naar het songfestival te kijken :? (moet wel bekennen, uiteindelijk was het ook gezellig :D ), heb ik dit nog niet uitgewerkt.


SF was echt leuk. Ik heb de eerste halve finale live bijgewoond en stond op de vloer, achter de green room op 1 meter van Ilse en Waylon. Groot feest toen bekend werd dat ze doorgingen. Uiteraard heb ik de rest op tv gezien. Volgend jaar Wenen?

Maar on-topic. Ga je dat stukje hout verwerken in je model?

René


Off: Ik heb een aversie tegen het SF...als het gaat om de zogenaamde humor...en het altijd moeten lachen....maar er zaten echt leuke en goede nummers bij.
Ik kan me inderdaad ook voorstellen dat als je er bent er een hele andere sfeer is en het als een groot feest beschouwd.....

On: Ik ga inderdaad stukje hout gebruiken voor de vloer.

Cheerz :brouw:

Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 mei, 2014 16:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Weer een kleine update (wegens teveel opzoeken ipv lekker plakken :? ) .....na wat dryfitten merkte ik dat "het motorcompartiment" nogal open is en de motor goed te zien is. Bouwbeschrijving van Wingnut Wings erbij gepakt en gekeken hoe ik e.e.a. kan pimpen :lol:

Deze twee leidingen vielen me meteen op.
Afbeelding

twee ijzerdraadjes geknipt
Afbeelding

en voila
Afbeelding

het motorblok wordt zwart en de leidingen, zijn volgens de WW beschrijving koperkleurig...dus dat zal lekker opvallen.

Cheerz :brouw:

Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 mei, 2014 17:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Blauw toch volgens het plaatje ;)

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 mei, 2014 18:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Volgens het plaatje blauw, maar dat is om aan te geven om welke kleur het gaat. In het druppeltje staat de kleurcode....

... volgens mij.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 mei, 2014 18:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
tsjopper bob schreef:
Volgens het plaatje blauw, maar dat is om aan te geven om welke kleur het gaat. In het druppeltje staat de kleurcode....

... volgens mij.

René


Blauw is het onderdeel wat ze willen aanduiden en het druppeltje is de kleur en in dit geval is dat koperkleurig.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 mei, 2014 20:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Was dan ook een geintje ;)

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement