Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 03 jul, 2014 23:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Het houtwerk ziet er inderdaad gaaf uit.

:brouw:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 jul, 2014 23:40 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Dankuwel. Ik heb al even zitten vloeken om de vleugel er goed en wel op te krijgen. De verbinding van de ondervleugels is inderdaad niet sterk genoeg om de structuur van de bovenvleugel te dragen als de lijm nog niet hard is, wat uren schijnt te duren in zo'n geval. Uiteindelijk lukte het wel ondersteboven... Een paar lijmophopingen zal ik wel moeten verwijderen of overschilderen, maar volgens mij zit het straks toch goed vast.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 jul, 2014 23:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Take your time. Bij kritische lijmverbindingen laat ik het gewoon een nacht (en een dag) liggen. Als het net niet sterk genoeg is, heb je er alleen maar last van.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 jul, 2014 0:05 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Houtwerk is prachtig gedaan, de rest ziet er overigens ook goed uit!

Succes,



Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 jul, 2014 14:55 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Dank jullie wel. Hier zie je nog de methode om de vleugels er met succes op te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Hier het resultaat van een nachtje drogen met de wielen er onder.

Afbeelding

Afbeelding

Hij is op een klein hoekje met de grond na toch recht. De rubberwielen zitten nog niet vast, dat gaat ook niet zo goed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het plan is nu om stretched sprue te gebruiken, maar eerst draadspanners maken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 jul, 2014 15:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Geen visdraad voor de 'rigging'? Je hebt nogal wat nodig en ik vind het nadeel van stretched sprue dat het lastig is om lange stukken van gelijke dikte te maken.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 jul, 2014 13:45 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik heb een grote voorraad stretched sprue aangelegd. Er zit een stukken bij dat bijna tot een meter uitgerokken is, dan heb je een goeie constante dikte. Helaas zijn die zeldzaam...

De kabelspanners zijn geplooid. De uiteinden zijn wat overscale, maar dat waren de kleinste oogjes die ik er aan kon plooien om een stevig geheel te krijgen.

Afbeelding

Onderaan zijn ze al op lengte gesneden.

Afbeelding

Afbeelding

Hier zitten ze in de voorgeboorde gaatjes en zijn ze geplooid in de richting van de kabels. Die moeten nu alleen nog aan hun begin vastgelijmd worden en dan door de oogjes gehaald worden en aangespannen worden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jul, 2014 14:10 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
De spandraden waren met mijn ijzerdraadmethode wel gemakkelijk aan te brengen, al zou een fijnere dikte van draad nog realistischer resultaat geboekt hebben. Waar de stretched sprue aan de uiteinden soms wat dikker was, had ze de neiging niet strak te trekken, maar ik spaar de rest toch maar op voor de volgende modellen. De draden zijn geschilderd met Tamiya Silver Chrome na het aanbrengen. Hier volgen de eindfoto's onder een donker wolkendek.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De delen in zilverglans zijn nog met een zwarte panelline wash geaccentueerd, terwijl de bewegende vlakken hier en daar gedrybrushed zijn met blauwgrijs. De uitlaat en de benzineleidingen zijn met pigmenten ingewreven. Er zijn een paar details in messingdraad aan de radiator toegevoegd. Er zijn nog pogingen gedaan om de silvering rond de kruizen weg te werken, maar het blijft wat zichtbaar, dus raad ik aan om de transparante delen toch weg te snijden en ze meteen goed te positioneren. De asconstructie van het onderstel blijkt een fragiele constructie die toch een keer loste aan een kant, omdat de as los op het v-frame rust zonder paspinnen.

Nu is het aan de volgende bouwers om het podium op te vullen...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jul, 2014 21:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat is een erg gave Albatros geworden Steven. Met name het houtwerk is prachtig geworden. Ik zal even een paar foto's uitzoeken voor de galerij. Nu is het inderdaad aan ons/de rest om die galerij mooi te vullen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jul, 2014 22:01 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Heel erg mooi resultaat, echt top!


Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement