Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 11 nov, 2014 21:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Inderdaad, wat pupkes erbij en misschien eens kijken of je een antiek (vracht-) autootje er bij kunt zetten op het gras in plaats van die dubbeldekkert. Die Phönix haalt i.m.o nu de aandacht weg van de PKZ en da's zonde. Fraai scratch werk btw en ik vermoed dat je daar steeds meer lol in begint te krijgen.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 nov, 2014 22:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat scratchwerk vind ik inderdaad wel leuk. In 1:72 is dat weer wat eenvoudiger dan de grotere schalen. Bij mij is het zo van: als het lijkt, dan het is. Al is kant en klaar inbouw aftermarket ook leuk hoor.

Heb het www net even afgestruind en iemand een bod gedaan op wat burger-poppetjes van 'Days Gone'
http://www.plasticsoldierreview.com/ShowFeature.aspx?id=56

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 nov, 2014 23:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
tsjopper bob schreef:
In 1:72 is dat weer wat eenvoudiger dan de grotere schalen. Bij mij is het zo van: als het lijkt, dan het is.
De grap is dat sommige 1/72 modelbouwers meer detail in een model kunnen stoppen dan menig 1/32 modelbouwer. Ik behoor helaas niet tot die eerste categorie. Ik kan genieten van 1/32 modellen waar veel detail zichtbaar is, maar ik heb bewondering voor diegeen die in kleinere schaal dat zelfde neer kan zetten. Vandaar dat ik 1/32 de 'dikke tengels schaal' noem en 1/72 'God's truly own scale'. :mrgreen:

Als ik dan nog even een veer in een donker hol mag stoppen: ik vind dat je steeds leukere/ fraaiere modellen bouwt. Iemand met een Engelstalig accent zou zeggen 'Vooral doorgaan!'.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 nov, 2014 0:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Plasticprutser Peter schreef:
Ik vind dat je steeds leukere/ fraaiere modellen bouwt.


Thx. Maar ook dank zij dit forum (en een ander forum waar ik actief ben). Soms heb je voor bepaalde stappen net even dat duwtje nodig om iets wel te doen of om iets anders te proberen. Al doende leert men.

1:32 is mij nog veel te groot vanwege ruimtegebrek. Maar een 1:32 Apache en Chinook moet er eens komen, dat zijn toch wel mijn favo's. Maar tussendoor wat anders / apart bouwen, ga ik ook steeds meer waarderen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 nov, 2014 13:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 03 feb, 2014 11:39 am
Berichten: 383
Woonplaats: Arnhem
René,

't ziet er erg mooi uit, deze opstelling. Inderdaad met kleine details kun je nog één en ander verfraaien, zoals poppetjes of een autootje ;)
In de Steentilstraat in Grunn'n zit tegenwoordig een winkel met heul veul autootjes in alle maten.

_________________
Groet,
J@pio

" :) Life is all about finding people who are your kind of crazy :) "


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 nov, 2014 21:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Zegt ie nou tegen een pompeblaajer dat ie naar Groningen moet gaan? Als dat maar goed gaat :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 nov, 2014 14:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ach, Groningen heeft ook goede dingen hoor, de laatste trein naar Friesland enzo. :lol: :lol:

Ik ga zondag even een dagje de modelbouw promoten in Veendam. Gewoon lekker zitten en bouwen. Heel wat relaxter dan zelf een evenement regelen en organiseren. Dan kom je daar gewoon niet aan toe.

Ik heb 3 aanvulsetjes gescoord op marktplaats van het merk Days Gone: een Rolls Royce uit 1907, een paardentram met paard en 3 figuren en een bus met 5 figuren. Volgens de/een site zou dit 1:72 moeten zijn en dus inpasbaar in de dio.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement