Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 04 jun, 2014 12:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1067
Woonplaats: Zelzate-België
Ik sluit mij aan bij de vorige commentaren,

Heel strak en zoals gezegd, nieuw uit de fabriek :wink:

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 jun, 2014 20:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
Hartelijk dank allen voor het positieve commentaar. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die een "als nieuw uitziend" vliegtuig ook kan
waarderen. Soms breng ik wel vuil en verwering aan. Bekijk mijn album maar eens, "vuile" modellen genoeg ! ;-)
Maar meestal hou ik mijn modellen "clean". Als ik de foto's van al die modebouwers bekijk (en dan bedoel ik ook AL die modelbouwers
op AL die verschillende websites uit alle landen !!) dan zie ik vele modellen, van goed tot uitmuntend, die helemaal verpest worden omdat
de desbetreffende bouwer gewoon niet de vaardigheden heeft om vuil en slijtage op de juiste manier aan te brengen. Vooral
washes kunnen veel schade aanrichten als je niet weet waar je mee bezig bent. Als ik tevreden ben met een model dan blijf ik ervan
af. Dan maar geen versleten uiterlijk. Per slot van rekening waren ALLE vliegtuigen (en alle andere vlieg-, vaar- en voertuigen) ooit
eens fabrieksnieuw. Maar.....niet allemaal hebben ze de kans gekregen om een oud, vuil en versleten uiterlijk te verkrijgen, gewoonweg
omdat iemand er goed voor gezorgd heeft.
Kan dat ? Ja !! Bekijk mijn stereo-installatie maar eens. Je gelooft nooit dat dat spul meer dan 25 jaar oud is. Vrijwel geen krasje. Mijn
audiospul ziet er echt als nieuw uit. Al VELE jaren. Ik ken echter ook stereo's die er na 20 jaar uitzien alsof ze al 40 jaar flink misbruikt zijn....
Ik bedoel maar.
Er zijn heus vele vliegtuigen die decennialang goed verzorgd worden. Al die slijtage en verwering is een heuse hype aan het worden. Zelfs
fabrikanten passen het te pas en te onpas toe... Met alle nare gevolgen vandien. Het lijkt wel alsof een model niet meer meetelt als het
geen weathering heeft ondergaan.

Ik ben één van die revolutionairen die koppig volhoud en al die krassen, kale plekken en moddervlekken bewust NIET aanbrengt !!

Meestal niet. Soms wel. Zoals bij mijn volgende Spit.

Welcome to the revolution ! ;-)

_________
Ché.

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 jun, 2014 22:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1067
Woonplaats: Zelzate-België
Je hebt daar wel een punt,

Ik heb namelijk ook al modellen verkl**t door het weatheren :oops:
Er staan hier bij mij ook nog 'ongeschonden' modellen op zolder.
En zoals je zegt, alles kwam ooit splinternieuw uit het fabriekje.

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 jun, 2014 8:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 feb, 2010 15:40 pm
Berichten: 1140
Ik vind het top dat er een schone kist staat. En dat er veel posieve reactie's op komen.
Heel soms vervalt hte verweer verhaal tot een soort mantra. Iets dat moet. Klopt niet.
Het is slechts een van de manieren om een model af te werken. en de bouwer bepaald hoe hij de afwerking wil. Niet de omgeving. Dus top!

_________________
Wouldn't it be great if there was a war....and nobody came......!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement