Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 06 maart, 2014 22:45 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Hierbij mijn inbreng, het is 2012 en ik loop met mijn pa over de ESM in Nieuwegein, en als ik daar rondloop wandel ik tijdens de eerste ronde altijd de "gewone" doosjes die je in iedere modelbouwtoko kan vinden voorbij.
Ik ben eigenlijk altijd op zoek naar dat ene aparte gevalletje, en tijdens mijn eerste ronde viel mijn USSR-kits liefhebbend oog op het volgende zakje.

Afbeelding

Normaal zou ik iedere Spit zonder blikken of blozen voorbij wandelen, maar hier stond UTI achter......de Russische aanduiding voor trainer!......EUREKA!
Ik wist dat de USSR wel 1 trainerversie heeft gehad, en dan niet zomaar een trainer zoals iedere beetje Spit-kenner hem kent met de bubble cockpit, maar een Russische eigenbouw, want in het kader van de lend-lease verdragen om het ome Dolf vanuit 2 fronten moeilijk te maken werden onder andere een aantal Spitfires door de Engelsen geleverd.
Maar aan de vraag om ook trainers te leveren kon geen gehoor aan worden gegeven, de Engelsen hadden er al niet veel, en hun eigen piloten moesten ook opgeleid worden.
Vervolgens heeft men in het koude oosten in een van de Spits de zaag gezet, en er een extra kap op gezet, en dubbele bediening, of de blauwe L ook aanwezig was weet ik niet. :mrgreen:
Dit toestel was helemaal zwart, geen belettering, alleen rode sterren voor zover ik weet.

Dus.....ik wilde me er eigenlijk heel makkelijk vanaf maken door een lekker in elkaar te mikken Italeri Mk.IX te bouwen, maar voor diegenen die mijn een beetje kennen moet ik het mezelf natuurlijk weer lekker moeilijk maken met een vreselijk stuk oostblokplastic. :roll:
Wat zit er in de ziplock bag allemaal, een hele berg onderdelen van meerdere Spits, maar het belangrijkste, de romp voor de tweezitsversie, of het hele boeltje compleet is en of het qua onderdelen gaat passen...geen idee, whish me luck!

De inhoud
Afbeelding

Dave


Laatst bijgewerkt door dave the doctor op wo 12 maart, 2014 21:42 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 maart, 2014 23:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Lekker obscuur kitje met een interessant verhaal erachter, daar hou ik wel van.

I wish you luck! :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 maart, 2014 12:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Wat een origineel ding zeg. Ben benieuwd hoe deze zich laat bouwen! Succes gewenst.

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 maart, 2014 13:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
zeker weer iets unieks... lijken me wel vrij diepe paneellijnen... alvast veel succes

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 maart, 2014 0:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat zijn inderdaad de leuke(re) kits. En jou kennende.... wordt het vast wel wat.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 maart, 2014 10:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Succes Dave!

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 maart, 2014 13:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 feb, 2010 15:40 pm
Berichten: 1140
Gave bak Dave. Ben benieuwd.

_________________
Wouldn't it be great if there was a war....and nobody came......!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 maart, 2014 18:47 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Ik krijg de indruk dat er een hoop masochisten zijn in onze club. Niet een mooie kit kopen, die lekker in elkaar valt. Nee, we moeten zonodig weer iets uitzoeken waar van alles aan mankeert of extra werk aan gedaan moet worden. Gelukkig: dan zit ik goed in dit paviljoen van prettig gestoorden.
:mrgreen:

Succes Dave!
VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 maart, 2014 22:29 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Een lekker makkelijk in elkaar te gooien kitje is helemaal geweldig op zijn tijd (ben achter de schermen nu ook met zo'n ding bezig) maar niet teveel achter elkaar, stel je voor dat ik niet voldoende plamuurstof kan opsnuiven :mrgreen:
En vooral in groepsbouwen vind ik het altijd erg leuk als er zoveel mogelijk gevarrieerd spul voorbij komt, dat is ook vaak een van de redenen dat ik mijn onderwerp vaak laat in het openbaar gooi, zodat het geen eenheidsworst word.
En als mijn gekozen onderwerp al word gebouwd voordat ik eraan begin ik het mijne nog kan wijzigen.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 maart, 2014 21:41 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Jaaaaaaaa, ik ben weer ergens aan begonnen hoor! :mrgreen:
Ik had de stille hoop dat de donorvleugel wel redelijk zou passen........niet dus.
Ik heb een heel stuk uit de achterzijde van de vleugel weggesneden wat op de romp komt, en uit de romp heb ik de hele bodemplaat verwijderd, best iets een klusje met dat snoeiharde graniet.....euuuuh, dikke oostblokplastic.
Nu nog het contactpunten vleugel-romp terugvijlen op de romp zodat de vleugels ook hun juiste stand kunnen krijgen, genoeg te doen dus, hoe moeilijk kan je het jezelf maken met zoiets simpels als een SPITFIRE! :lol:

Afbeelding

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement