Hahaha, stel je voor. Een beetje kitbashen om toch hetzelfde resultaat te krijgen
Maar toch gaan we stug verder.
De Ventura heeft nog altijd het meeste aandacht nodig.
De aangepaste cockpit
Ik heb 'm eerst verlijmd met superglue en nadien nog gezekerd met Hotglue. Dit om te voorkomen dat ie mettertijd zou loslaten.
Nadien werd het tijd om de vleugels eronder te lijmen.
Van de kieren wordt een mens nu toch ook niet bepaald vrolijk.
Deze vallei heb ik kunnen dichten door aan de ondervleugel een stukje vleugeluiteinde af te zagen. Uiteraard moet er nog wat filler gebruikt worden, maar ik ben al blij dat het geen gat meer is van om en bij de 2 mm.
Tijd om nogmaals de Matchbox van dichterbij te bekijken.
De groeven heb ik opgevuld met vloeibare lijm om ze toch wat minder diep te maken.
En na wat schuren ziet dat er zo uit.
Ook deze krijgt korte vleugels
ja, zit goed denk ik
Ook die ouwe Revell moet er aan geloven. De radiator onder de vleugel ontbrak, dus moeten we daar een nieuwe voor fabriceren.
Even door de schuif met plastic wrakken rommelen en we vinden iets dat we kunnen gebruiken, mits wat aanpassingen natuurlijk.
Na wat schuren, wat meten en passen hebben we een nieuwe radiator. Alleszins, het lijkt er op.
Uiteraard verdienen de andere Spitjes evenveel aandacht en assembleren we rompen en vleugels.
Na heel wat geploeter en de bijna obligate vloek tussendoor staan we er zo bij.
Nu kunnen we alle kitjes nalopen op kieren, lijmvlekken en nog van dat ongewenst gedoe. Maar al met al valt het nog mee.
Na deze sessie kan ik beginnen met de staartvlakken, oliekoelers en dergelijke meer te installeren. We kruipen dichter tegen het schilderen aan.