Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 06 mei, 2014 11:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Misschien al wel even geleden sinds ik dit hoopje ongeregeld heb aangeraakt. Maar ik was even drukdoende met enkele andere projecten.
Ondertussen is er toch wel wat werk verzet aan de Ventura. Deze vraagt het meeste werk en aanpassingetjes. Ik moet wel zeggen dat dit kitje verbazend goed in mekaar valt, wel wat aanpaswerkjes nodig, maar het valt wel mee.

Aangezien dit toestel ook een Belgje wordt, moeten de vleugels "clipped" zijn.

Afbeelding

Zaagje erin gezet en mooi rond schuren.

Afbeelding

De radiatoren onder de vleugels hebben ook nog wat aandacht nodig omdat daar nu toch wel heel veel doorkijk is.
Stukje plastic

Afbeelding

Afdekplaatjes "op maat" gemaakt. Doordat dit een shortrun-kit is, is de vorm ook wat afwijkend aan de binnenkant.

Afbeelding

En dan met de eyeball mk.I een beetje kijken waar je de frontjes zet.

Afbeelding

Tadaaa

Afbeelding

Afbeelding

Ook de cockpit heeft nog een instrumentenpaneel nodig.

Afbeelding

Welkom ten huize "Supermarine" op de produktie-afdeling

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 mei, 2014 11:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 apr, 2013 10:37 am
Berichten: 449
Woonplaats: Velp (GLD)
Nou Flynn, lekker fanatiek bezig zeg. Knallen. Hou je ze wel uit elkaar? Heb je straks verschillende uitvoeringen. Euhm, Acajimi, Matchleri & Fultura enz. :mrgreen: Succes!

Gr Porta

_________________
Like Germans said in this branch there will not be wounded, only dead.

'Laat ze maar', argumenteren velen, 'ik doe niks verkeerd.' Het probleem is dat Big Brother bepaalt wat verkeerd is, niet jij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 mei, 2014 10:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Hahaha, stel je voor. Een beetje kitbashen om toch hetzelfde resultaat te krijgen :-)

Maar toch gaan we stug verder.

De Ventura heeft nog altijd het meeste aandacht nodig.

De aangepaste cockpit

Afbeelding

Ik heb 'm eerst verlijmd met superglue en nadien nog gezekerd met Hotglue. Dit om te voorkomen dat ie mettertijd zou loslaten.

Nadien werd het tijd om de vleugels eronder te lijmen.

Afbeelding

Van de kieren wordt een mens nu toch ook niet bepaald vrolijk.

Afbeelding

Deze vallei heb ik kunnen dichten door aan de ondervleugel een stukje vleugeluiteinde af te zagen. Uiteraard moet er nog wat filler gebruikt worden, maar ik ben al blij dat het geen gat meer is van om en bij de 2 mm.

Tijd om nogmaals de Matchbox van dichterbij te bekijken.
De groeven heb ik opgevuld met vloeibare lijm om ze toch wat minder diep te maken.

Afbeelding

En na wat schuren ziet dat er zo uit.

Afbeelding

Ook deze krijgt korte vleugels

Afbeelding

ja, zit goed denk ik

Afbeelding

Ook die ouwe Revell moet er aan geloven. De radiator onder de vleugel ontbrak, dus moeten we daar een nieuwe voor fabriceren.
Even door de schuif met plastic wrakken rommelen en we vinden iets dat we kunnen gebruiken, mits wat aanpassingen natuurlijk.

Afbeelding

Na wat schuren, wat meten en passen hebben we een nieuwe radiator. Alleszins, het lijkt er op.

Afbeelding

Uiteraard verdienen de andere Spitjes evenveel aandacht en assembleren we rompen en vleugels.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na heel wat geploeter en de bijna obligate vloek tussendoor staan we er zo bij.

Afbeelding

Nu kunnen we alle kitjes nalopen op kieren, lijmvlekken en nog van dat ongewenst gedoe. Maar al met al valt het nog mee.
Na deze sessie kan ik beginnen met de staartvlakken, oliekoelers en dergelijke meer te installeren. We kruipen dichter tegen het schilderen aan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 mei, 2014 10:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jan, 2014 20:29 pm
Berichten: 1525
Dat begint al ergens op te lijken. Wat een spits......

Off-topic: is er ook ergens een brouwverslag van de ventura? Ik hoor er nooit wat over bij "brouwverslagen militaire luchtvaart".
F

_________________
Doe mee met de Aeronautica-GB! Klik hier!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 mei, 2014 11:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
FCFriso schreef:
Off-topic: is er ook ergens een brouwverslag van de ventura? Ik hoor er nooit wat over bij "brouwverslagen militaire luchtvaart".
F


Misschien begrijp ik je vraag niet goed, maar ik zal toch even proberen mijn interpretatie te geven. :brouw:
Wanneer ik over "De Ventura" spreek, bedoel ik het merk dat deze Spitfire heeft uitgebracht. Net zoals ik over de Fujimi's of de Matchbox of de Airfix spreek. :-)

En het bouwverslag zit hier verweven tussen alle andere merken door. Ik hoop dat ik je van dienst kon zijn. :P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 mei, 2014 11:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jan, 2014 20:29 pm
Berichten: 1525
Ah vandaar... Ik kende het merk niet en dacht dat het over dat vliegtuig ging :lol:

_________________
Doe mee met de Aeronautica-GB! Klik hier!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 mei, 2014 11:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
hahahha, tsja, ik heb ook soms van die dingen. Zo kun je met een gerust hart gaan slapen vanavond :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 mei, 2014 0:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Alle grote werken zijn gedaan, de meeste spleetjes zijn weggewerkt. Als er nog zouden zijn (ben ik zeker van) dan is dat omdat m'n hoofd het opgaf. Ongeduldig van aard, weet u wel... met alle ongemakken die ermee gepaard gaan.

Dit is nog zo'n voorbeeldje van m'n "ongemak". Een groot AAAAaaaaarrrgh moment.

Afbeelding

Niets aan te doen, stukje verdwijnt in de spareparts doos, komt misschien ooit nog eens van pas.

Hier hadden we ze allen achtergelaten

Afbeelding

Na al het plakwerk en dergelijke is het toch wel eens even tijd om stilletjesaan richting verven te keren.
Even een mk.IX en een mk.XIV gespietst.

Afbeelding

De bus Aluminium erbij en hoppa, twee keer een tweede plaats... de zilveren plak.

Afbeelding

De vreugdedans op de ouwe trouwe bureau is er niet minder om

Afbeelding

Er moest er natuurlijk één de eerste zijn. De Airfix opknapper is de eerste die we gebruiken als testobject voor de kleuren.
Leek me goed zo en de kleuren spreken me aan.

Afbeelding

Stug doorwerken levert dit resultaat. De twee mk.I's moeten nog een tweede laag "Dark Green" krijgen. Ik verontschuldig mij gelijk voor de cockpitkappen van deze twee, het zijn twee opknappertjes, dus... wees mild voor deze.

Afbeelding

De andere canopies moeten nog een opkuisbeurt krijgen van de "truc met de tandenstoker".

Tot de volgende....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 mei, 2014 0:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Flynn schreef:
De bus Aluminium erbij en hoppa, twee keer een tweede plaats... de zilveren plak.


Toch knap om zilver van aluminium te maken. Daar kon je wel eens rijk van/mee worden.

:lol:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 mei, 2014 9:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
hahahha, wat stom van me :mrgreen:
De alchemist in mij kwam bovendrijven.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement