Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 22 mei, 2014 13:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Geweldig, wat een productielijn! :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 mei, 2014 21:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Vandaag de eerste drie in hun true colours gezet. Uiteraard zijn deze nog niet klaar, maar we zijn op goeie weg.

Ventura en Fujimi

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Airfix

Afbeelding

Afbeelding

Nog zes...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 mei, 2014 21:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jan, 2014 20:29 pm
Berichten: 1525
Wordt een mooi leger zo. Zijn de dday markings decals of geschilderd? Indien decal: knap gedaan om m zo mooi naar de vorm te krijgen. Indien geschilderd: ook knap en strak gedaan.

_________________
Doe mee met de Aeronautica-GB! Klik hier!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 mei, 2014 12:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Klein puntje, de decals zijn aan de dunne kant, waardoor er verschil is in het wit wat over de wit/zwarte baan heen zit.

Waarom is er verschil in de roundels aan de bovenzijde (beide Belgische roundels)?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 mei, 2014 15:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
tsjopper bob schreef:
Klein puntje, de decals zijn aan de dunne kant, waardoor er verschil is in het wit wat over de wit/zwarte baan heen zit.


Je bedoelt de roundels onderaan denk ik. Ik heb dit even gecheckt, blijkbaar is het op de foto erger dan in het echt, zal wel met de flits te maken hebben. Dus daar ga ik niks meer aan veranderen. (Ook wat met luiheid te maken denk ik ;-) )

tsjopper bob schreef:
Waarom is er verschil in de roundels aan de bovenzijde (beide Belgische roundels)?


Ah, daar is een makkelijke en een moeilijke uitleg voor :mrgreen:

De makkelijke: De roundels werden aangepast tussen 1945 tot 1965 naar het type met de smalle gele band. Vanaf 1960 kun je de roundels terugvinden die gebruikt worden tot heden ten dage. Net zoiets zoals bij de noorderburen van de oranje driehoeken naar de rozetten.

De moeilijke: In het flou van de naoorlogse jaren, werd er maar wat gedaan. Als je de foto's bekijkt van de Belgische spits zal je veel verschillen zien in roundels en markeringen. Soms wordt er het engels systeem gebruikt, soms worden de letters omgedraaid van plaats, soms gewoon een cijfer of een letter, soms Amerikaanse fonts, heel erg uiteenlopend en heel verwarrend. eigenlijk kun je hier doen wat je wilt.... het maakt het er wel niet gemakkelijker op.Daarom dat ik ook probeer zoveel mogelijk om vanaf foto's te werken.

FCFriso schreef:
Wordt een mooi leger zo. Zijn de dday markings decals of geschilderd? Indien decal: knap gedaan om m zo mooi naar de vorm te krijgen. Indien geschilderd: ook knap en strak gedaan.


't zijn eigenlijk decals van een Firefly, op maat geknipt. Ik moet ze wel hier en daar nog wat bijstippen. Ze reageerden heel goed op Set en Sol. Wel goed aandrukken met een tissue, da's al het halve werk.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 mei, 2014 17:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Flynn schreef:
tsjopper bob schreef:
Klein puntje, de decals zijn aan de dunne kant, waardoor er verschil is in het wit wat over de wit/zwarte baan heen zit.


Je bedoelt de roundels onderaan denk ik. Ik heb dit even gecheckt, blijkbaar is het op de foto erger dan in het echt, zal wel met de flits te maken hebben. Dus daar ga ik niks meer aan veranderen. (Ook wat met luiheid te maken denk ik ;-) )


Daar zou ik nu ook niks meer aan doen, maar het viel me op. Een oplossing zou een witte cirkel onder de decal zijn (geschilderd of als decal).

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 jun, 2014 23:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Het is even stil geweest, maar daar hebben we vandaag verandering in gebracht. De Academy en de Matchbox moesten eraan geloven.

De Academy was een beetje puzzelen om de juiste decals te vinden. Helaas is de nummer "3" niet volledig correct, maar dat stoort me niet zo erg. Eerlijk gezegd, vind ik de Academy-kit niet zo prettig om te bouwen. Hier en daar past ie niet zo en ik vermoed dat er toch wel wat foutjes inzitten. Toch in vergelijking met de Fujimi's en de Ventura. Maar goed, wie ben ik? Alleszins geen expert.
Foto's!

Afbeelding

Afbeelding

De Matchbox is wel een pretje om te bouwen. Simpel kitje, valt makkelijk in elkaar. Eeen voorloper van de "shake and bake" kit denk ik ;-)

Afbeelding

Afbeelding

Eventjes allen samen in de hangar.

Afbeelding

Afbeelding

En de twee nieuwe toevoegingen aan de gestaag groeiende collectie.

Afbeelding

Een groepsknuffel wilden ze niet, maar samen poseren vonden ze niet zo erG

Afbeelding

Afbeelding

Uiteraard zijn ze nog niet helemaal klaar, hier en daar dien ik nog wat details bij te kleuren, losse lijntjes weg te werken, veegjes etc... Zien we later nog wel.

tot de volgende


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 jun, 2014 0:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Leuk hangar'tje vol met Spitfires!

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 jun, 2014 23:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
De volgende twee zijn nu ook van de produktielijn gelopen.

De fujimi.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog een paar onvolmaaktheden wegwerken, maar da's voor alle Spits tot nu toe. Maar eerst wil ik ze allen in hun volle kleuren hebben staan.

Ook de italeri is vandaag opgeleverd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toch nog maar enkele groepsfoto's genomen. Het Belgische contingent is klaar voor de afwerking.
Nu nog twee mk.I's voorzien van decals.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot de volgende.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 jun, 2014 17:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Zo, de laatste twee zijn ook klaar.

Afbeelding

Afbeelding

Alle belgen tesamen

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement