Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 1:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 25 maart, 2014 0:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Is waar, maar neemt ook meer ruimte in. Dus als je dat niet hebt, moet je compromissen sluiten.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 maart, 2014 23:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
@Lt D: Thanks! 1/48 biedt inderdaad wat detail betreft wat meer mogelijkheden. En deze Eduard versie heeft die ook wel. :D

@René: Zeker als je je modellen een beetje netjes wil bewaren kan dit inderdaad best wat ruimte in beslag nemen heb ik ontdekt. :roll: Maar ook het model zelf maakt natuurlijk wel uit. Een spitfire 1/48 valt nog best mee als je deze bijvoorbeeld naast de moderne jagers zet.

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 maart, 2014 11:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Wat is deze kit mooi gedetailleerd zeg. Dit gaat een hele fraaie worden!

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 maart, 2014 21:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Tijd voor een update!

Als eerste de werkplek verder in elkaar geplakt. Omdat ik voornamelijk s’avonds aan de hobby toekom zijn de meeste foto’s gemaakt met kunstlicht. Helaas zijn sommige foto's (die op de computer nog rechtop stonden) bij het uploaden op kun kant terechtgekomen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens op een aantal plekken wat licht gedrybrusht:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En daarna met een dunne wash aan de gang. Op de foto’s is het nog wat nat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan in elkaar plakken:
Afbeelding

Nog wat onderdelen erbij:
Afbeelding

Op een paar plekken een kleine naad, maar de passing is verder hartstikke goed:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wordt al een hele spit zo! :D

En dan ziet dus alles er ontzettend gedetailleerd uit en dan krijg je er dit soort wieltjes bij..
Afbeelding

Dat kan eigenlijk niet… :? Ik weet dat er ook Resin setjes in omloop zijn, maar vind eigenlijk dat (als zeikerige Nederlander zijnde :wink: ), dat standaard bij de kit zou moeten zitten. Voor nu doen we het hier maar mee.

Daarentegen zit er wel een masking setje voor de canopy bij de kit. Supermakkelijk natuurlijk, het afplakken is hiermee zo gedaan:
Afbeelding

Nu is de hoeveelheid raampartij bij deze kit beperkt, dus is het masking setje een redelijk gevalletje overbodige luxe (had ik misschien toch liever een setje resin wieltjes gehad :mrgreen: ).

Inmiddels is de lijm uitgehard dus kan alles wat enigszins lijkt op een naad worden volgesmotst met plamuur. Eerst tape aanbrengen zodat we niet de hele spit ondersmeren:
Afbeelding

Afbeelding

Dan met plamuur en de nagellakremover aan de gang. Eenmaal uitgehard tape weer verwijderen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog wat schuren en dan kunnen de we eens een laagje verf aanbrengen om te kijken of alles werkelijk strak is.

Tot zover dus een fijn model om mee bezig te zijn! :brouw:

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 maart, 2014 21:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 mei, 2012 23:49 pm
Berichten: 835
Woonplaats: Noordwijkerhout
Ziet er prachtig uit, alleen twee kleine opmerkingen. Volgens mij hoort de stoel bruin te zijn. Of was dat alleen bij de late version? En volgens mij zijn de wielbakken gewoon dezelfde kleur als de onderzijde. Kan het verkeerd hebben hoor. Verder ziet het er prima uit.

Thomas

_________________
duct-tape is like the force; it has a light side and a dark side and it holds the two universes together


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 maart, 2014 22:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Wat betreft de stoel heb je in principe gelijk. Zo zou het moeten zijn volgens de beschrijving:
Afbeelding

Maar ik wist niet of ik dat nou zo’n mooie kleur vond.. Want ik zal ook deze versie van de stoel:
Afbeelding

En ik dacht, als je toch aan het kwasten ben, waarom maak je die stoel dan ook niet gelijk groen? Misschien wat gemakzuchtige gedachtegang, maar vond het groen wel een logische kleur voor de stoel.

Wat betreft de wielkasten wist ik niet zeker of deze wel of niet groen zouden zijn. Bij Amerikanen is dit normaliter wel zo. Voor de zekerheid had ik deze gelijk meegenomen. Zal nog eens goed kijken welke kleur ze uiteindelijk moeten krijgen. Bedankt voor de tip! :D

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 maart, 2014 18:27 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
De stoel van de spit was van bakeliet, dat is dat roodbruine wat je ziet. de metalen componenten die op de stoel zijn gemonteerd zijn groen. Op de laatste foto is de hoes met het rugkussen ook groen, maar dat is geen vast onderdeel van de stoel zo te zien.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 maart, 2014 22:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Juggernaut schreef:
De stoel van de spit was van bakeliet.....


Handig, als je motor nog op 78 toeren draait :mrgreen:

(wel mooie foto's trouwens, eigen collectie?)

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 maart, 2014 22:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Ah oké, dat wist ik nog niet. Dank voor het delen van de informatie! :D Volgens mij pasten de Britten toen der tijd best veel (te pas en te onpas) bakeliet toe.

Maar vraag me toch af waarom ze eigenlijk bakeliet toepaste? Het zal misschien goedkoper en lichter zijn, maar het lijkt me ook minder stevig. Heb je kunststof splinters in je reet als je door je stoeltje zakt.. :roll:

Foto's zijn schaamteloos gejat van internet.

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 apr, 2014 0:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Het schijnt ook niet echt het "harde" bakeliet te zijn wat de meeste mensen kennen maar een soort resin-papier met fenol hars. En dat is bijvoorbeeld weer meer algemeen bekend als Phenolic.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement