Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 4:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 06 apr, 2014 21:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Bedankt voor de aanvulling. Toch ziet het stoeltje er (uitgaande van de foto’s) niet heel comfortabel uit. :wink: Nu was dat bij veel voer- vaar- en vliegtuigen uit die tijd natuurlijk niet veel beter.

Inmiddels begonnen met het spuitwerk. Als het Noord-Afrikaanse jasje erop zit dan zal ik weer eens een update plaatsen. :D

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 apr, 2014 21:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Eigenlijk zaten ze ook niet in die stoelen, maar op de parachute. Vandaar ook de lompe vormen van al die stoelen. Ik kan me zo geen militair vliegtuig voor de geest halen waarbij je denkt 'zo, dat zit comfortabel!' :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 apr, 2014 21:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Zo, hoog tijd om weer een update te plaatsen. Afgelopen weken is er namelijk behoorlijk wat gebeurt aan de Spitfire. :D

Ten eerste eerst maar eens wat verf aangebracht om te kijken hoe glad het model nu is. Ik gebruik hier tegenwoordig geen primer meer voor, maar gewoon sterk verdunde Revell Aqua verf. Hechting van deze verf is (bij mij in ieder geval) meer dan prima.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als je goed kijkt is er nog net even een naad zichtbaar aan de bovenzijde. Dus een tweede ronde plamuur en schuur erbij gehaald. Daarna weer een laag verf aanbrengen en een soort van preshade.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit patroon gaat straks voor het overgrote deel weer verdwijnen. Het is namelijk niet mijn bedoeling om dit overdreven sterk door de verf heen te laten komen. Ik zie het meer als een laag waarmee net iets meer diepte wordt gecreëerd.

Onderkant in de verf gezet:
Afbeelding

Afbeelding

Daarna afplakken en de zandkleur op de bovenzijde spuiten (Helaas zijn er bij het uploaden weer een paar foto's op zijn kop terecht gekomen).

Afbeelding

Afbeelding

Na weer wat droogtijd met posterbuddies aan de gang om de camouflage uit te zetten. De soft edge vind ik zelf in dit geval toch wat mooier staan dan een harde overgang.

Afbeelding

Alle "vlekken" dicht tapen:
Afbeelding

Met donkerbruin aan de gang:
Afbeelding

Dan tijd om uit te pakken, altijd weer een spannend moment! :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op een paar kleine puntjes na ben ik best tevreden.

Dus nog één keer afplakken, om wat kleine dingen aan te passen (o.a. onderkant). Daarbij ook gelijk de uitlaten en de rode vlakjes meegenomen. Die laatste waren ook als decal meegeleverd, maar ik merk de laatste tijd dat ik steeds makkelijker de airbrush ten hand neem (misschien toch eens de overstap maken van de revell basis brush naar een uitgebreide set).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast nog wat kleine onderdeeltjes die ook gelijk meegenomen kunnen worden.
Afbeelding

En dan weer uitpakken en de laatste onderdelen erop plakken (onderstel en dergelijke). En laatste verfwerk met behulp van de ouderwetsche handkwast aanbrengen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook de banden gedaan:
Afbeelding

En ondertussen had ik ook de propeller met neuskegel voor zover klaar (vergeten om hiervan tussentijdse foto’s te maken).
Afbeelding

Afbeelding

Dan zijn we alweer bijna toe aan de decals! Dus een glimmend laagje over de spit heen gegooid welke momenteel staat uit te harden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met een beetje mazzel hoop ik van de week toe te komen aan de decals! :brouw:

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 apr, 2014 22:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ziet er erg verzorgd uit hoor. Mag ik vragen welke kleuren (merk, naam en nummer) je hebt gebruikt?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 apr, 2014 22:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 mei, 2012 23:49 pm
Berichten: 835
Woonplaats: Noordwijkerhout
Dit ziet er inderdaad echt wouwie uit. Ga zo door en er komt een prachtige spit op de plank.

Thomas

_________________
duct-tape is like the force; it has a light side and a dark side and it holds the two universes together


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 apr, 2014 22:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
@René: Dankjewel. :D Ik maak eigenlijk alleen gebruik van de Revell Aqua verf. Dit verdun ik flink met Bio-Ethanol voordat het de spuit in gaat (doe ik alleen in de spuitcabine).

De laatste keren was ik telkens kleuren aan het mengen voor de juiste tinten, maar voor de spifire heb ik gewoon (onvermengd) de volgende kleuren gebruikt:
Sandy yellow: 36116
Dark Earth RAF = 36182
Azul Celeste RAF = 36159

@Thomas: Ook Dankjewel. :D

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 apr, 2014 13:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Dank je wel. Zijn dat ook kleuren die je op een gewone Spit kan gebruiken? In mijn geval Dark Green/ Dark Earth/ Sky.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 apr, 2014 13:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Wat is het spuitwerk mooi gelukt! Je moet je gebruikersnaam maar eens gaan veranderen want dit is zeker geen gePrutsel :wink: :brouw:

tsjopper bob schreef:
Zijn dat ook kleuren die je op een gewone Spit kan gebruiken? In mijn geval Dark Green/ Dark Earth/ Sky.
Nee René. Zie dit plaatje van de eerste pagina van dit topic, jij hebt het over de rechter qua kleuren en de linker wordt hier gebouwd:
Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 apr, 2014 18:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
camo ligt er mooi op. misschien kan je nog proberen waar de camo boven de vleugelwortel uitwaaiert deze iets strakker te krijgen?

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 apr, 2014 19:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Nem schreef:
tsjopper bob schreef:
Zijn dat ook kleuren die je op een gewone Spit kan gebruiken? In mijn geval Dark Green/ Dark Earth/ Sky.
Nee René. Zie dit plaatje van de eerste pagina van dit topic, jij hebt het over de rechter qua kleuren en de linker wordt hier gebouwd:
Afbeelding


De rechter Spit heeft als camo Dark Green / Ocean Grey / Medium Sea Grey. Voor René's Spitfire dus niet geschikt.

Verder valt het me op dat Prutsel's Spit een Sky onderkant heeft. Maar had dit niet Azure Blue moeten zijn?

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement