Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 10 maart, 2014 23:21 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Goed bezig, maar was het niet slimmer geweest, de band op de staart af te plakken voordat je de camo erop mikte?
Nu moet je een X-aantal lagen over die donkere camo leggen om die lichte kleur dekkend te krijgen.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 maart, 2014 22:12 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Daar heb je een punt, Dave. Ik kijk even of ik dat met een extra laag vernis over de camo (en niet over de band) kan oplossen.

Inmiddels de raketjes geverfd. Het wordt geen V-1 killer, maar een Spit voor acties tegen gronddoelen zoals dat midden 1944 steeds meer gewoon werd. Volgens meneer Academy koeten ze ocean grey, maar in Hendon zag ik ze in deze kleur:

Afbeelding

Olive drab dus.
Vanavond de leading edges en de rompband bijwerken.
VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 maart, 2014 21:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
dave the doctor schreef:
Goed bezig, maar was het niet slimmer geweest, de band op de staart af te plakken voordat je de camo erop mikte?
Nu moet je een X-aantal lagen over die donkere camo leggen om die lichte kleur dekkend te krijgen.

Dave


Waarschijnlijk deden ze in het echt ook zo???

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 maart, 2014 18:25 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Zo, de Spit zit in het vet en vanavond gaan de decals erop:

Afbeelding

Afbeelding

En hier ging het anders dan ik wilde. De onderkant moest Ocean Grey (zie de wielbakken), maar na het vernissen lijkt de kleur meer op Neutral Grey. What did I do wrong?

Afbeelding

VrGr,
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 maart, 2014 21:27 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Staat mooi te blinken!

Vernis wil wel eens het effect hebben om donkerder te maken.
Ik heb ergens gelezen over het toevoegen van wit maar zover sta ik nog niet in mijn bouwkunsten...
Gr
T


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 maart, 2014 23:44 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Huilt u even met mij mee?

Mijn Spit had allang klaar moeten zijn, maar ik loop tegen allerlei problemen aan. De decals zijn prachtig maar vliesdun. Al tijdens het weken braken er stukjes af. Ik ben een paar avonden bezig geweest om ze er goed op te krijgen en stukjes uit andere spare decals te halen om de beschadigingen te verhullen. Een decal van het serienummer was niet meer te redden en ik heb een serienummer van een andere Spit geleend. Niet historisch correct, maar je moet toch wat, nietwaar? Van de walkway decals was alleen de voorrand meegeleverd, dus lijntjes gezocht met dezelfde breedte om dit te corrigeren.

Toen dat gelukt was brak voor de 3e keer de linkerpoot af. Ik heb nu geleerd om het landingsgestel net als de prop, antennes en andere uitstekelingen pas aan te brengen als al het verfwerk af is. De laatste tegenslag kwam vanavond. Omdat mijn Humbrol 49 matt varnish al na twee keer gebruikt te hebben ging klonteren moest ik snel een nieuw potje versieren. Bij opening was de vernis al niet helder maar melkachtig. Ik besloot het toch te proberen na wat verdunning en goed roeren. De Spit heeft nu melkachtige vlekken, die ik ook met terpentine niet meer weg krijg. Balen :twisted:
Toch maar weer het oude potje open gemaakt, alles verdund en opnieuw in twee keer gelakt. De witte vlekken zijn minder, maar je ziet ze toch. Eens kijken of ik dat met wash wat kan verbergen. Maar eerst moet alles goed drogen. Hopelijk ben ik er dit weekend mee klaar, maar ik moet me er echt toe zetten om hem af te krijgen en ben hem een beetje zat.

VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 maart, 2014 1:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Balen zeg. Het decalprobleem had je niet bij de gordels?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 maart, 2014 1:31 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Ik huil met je mee.
Héél frustrerend, moedig dat je blijft doorzetten.

Gr
T


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 maart, 2014 19:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Zo dat is balen zeg. En het was zo veelbelovend begonnen. Maar het gaat vast goedkomen!

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 maart, 2014 11:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Ik gebruik al jáááren geen vernis meer van Humbrol. Ben groot Humbrol van, behalve van de vernis, rotzooi!. Doe jezejf een groot plezier en koop die van Valejo!

Groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement