Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 25 apr, 2014 14:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 mei, 2012 23:49 pm
Berichten: 835
Woonplaats: Noordwijkerhout
Eventjes de zwarte randjes bijgewerkt.
Afbeelding

Mooi toch?

Thomas

_________________
duct-tape is like the force; it has a light side and a dark side and it holds the two universes together


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 apr, 2014 18:04 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Zoals je zelf zegt, mooi! :D
Knap spuitwerk!

Gr
T


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 apr, 2014 18:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Nou, nee. Je hebt dit waarschijnlijk uit de losse pols bijgewerkt, waardoor er nogal wat over spray is en er een behoorlijke 'soft edge' overgang in de camouflage is. Dit in tegenstelling tot de rest van de camouflage die wat scherpere overgangen heeft. Je had dit m.i. beter op kunnen lossen door een stuk papier of bordkarton in de juiste vorm te knippen/snijden en dat als mask te gebruiken bij het spuiten.

Los daarvan: ik zag een foto waarop te zien was dat je met de kwast het 'anti glare' gedeelte erop hebt gezet. Kijk nog eens goed naar die foto en bedenk wat er daar niet lekker is gegaan. Ik zou bedenken dat de verf er te dik op zit, want je ziet strepen en je ziet een flinke 'stap' bij de rand (waar de verf zich heeft opgehoopt tegen de tape). Ik zou zelf ook voor zo'n klein oppervlak de spuit ter hand hebben genomen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 apr, 2014 17:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 mei, 2012 23:49 pm
Berichten: 835
Woonplaats: Noordwijkerhout
Het is inderdaad uit de losse pols bijgewerkt en ik geef je gelijk dat de scheiding op de bijgewerkte plekken wat zachter is dan elders en dat ik het misschien beter met masking had kunnen doen. Ik neem dit mee naar een volgend model en laat het hier zo, het valt namelijk niet zo heel erg op als je er zo in het echt naar kijkt.
Het antiglare vlak, tja, ik geef maar eerlijk toe. Eerlijk gezegd was ik een beetje te lui om het hele geval weer in te pakken en te spuiten. :roll: Af en toe pak ik dan gewoon de kwast erbij en probeer ik het daarmee. Meestal lukt het gewoon streeploos, zie het antiglare vlak op mijn andere spit.
Afbeelding

Dat het bij dit model net niet helemaal streeploos is, dat neem ik mee voor een volgend model en ga ik het volgende keer in wat meerdere dunne laagjes doen. Dit model vind ik in een te ver stadium om weer bij te schuren. En vergeet niet dat macro dodelijk is he.

Thomas

_________________
duct-tape is like the force; it has a light side and a dark side and it holds the two universes together


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 jun, 2014 23:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 mei, 2012 23:49 pm
Berichten: 835
Woonplaats: Noordwijkerhout
Is al weer een tijdje geleden, maar ondertussen zitten de decals er alweer op. Met de onderste roundels had ik wat problemen, maar dat zal wel afgezwakt worden met de wash. Dit zelfde probleem had ik ook bij de andere spit en daar is nu ook niks maar van te zien.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Thomas

_________________
duct-tape is like the force; it has a light side and a dark side and it holds the two universes together


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 jun, 2014 21:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Goed bezig!

Ben benieuwd ;-)

Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 jun, 2014 21:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Mooi detail, de witte muizen. Succes verder met de laatste loodjes!

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 aug, 2014 12:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 mei, 2012 23:49 pm
Berichten: 835
Woonplaats: Noordwijkerhout
Wat baal ik als een stekker. Heb het weer niet gehaald. Hoef echt nog maar 1 dingetje te doen en dan is hij af. Naja, niks aan te doen. Zo staat hij er sinds gisteravond bij, dus vlak voor het einde van de groepsbouw.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In ieder geval vond ik het een leuke groepsbouw en ik wil Kitboy bedanken voor het organiseren.

Thomas

_________________
duct-tape is like the force; it has a light side and a dark side and it holds the two universes together


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 aug, 2014 12:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
je hebt nog tot vanavond 12h om hem af te krijgen ... :wink:

Mooi mat, maar ik zou eerder denken aan iets meer semi-mat (iets met luchtweerstand waardoor vliegdingen meestal (semi) glanzend gehouden werden ..

Uitlaatsporen vind ik niet je dat:

Afbeelding

Mogen bleker grijs door het lood dat toen nog vrij en blij mocht gebruikt worden, en beginnen veel verder naar achter door de luchtstroming

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement