Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 02 feb, 2014 17:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Het volgende Spitfire model is voor mij wel iets bijzonders. Het is één van de langst geleden gebouwde modellen die ik nog bezit. Dit model heb ik in 1988 gebouwd, ik was toen 16. Het is een 1/48 model van ARRI van een MKIX. Op dat moment het beste model van dit type dat er bestond in deze schaal.

Afbeelding

Het verdere verhaal achter dit model is ook nog wel de moeite waard. Ik heb het toentertijd namelijk samen gebouwd met ene Theo Rijsewijk. Deze man was toen gepensioneerd luchtmacht medewerker. Hij heeft als grondpersoneel gediend voor de luchtmacht in Indonesië tijdens de eerste politionele acties. Hijzelf met een andere collega heeft dit toestel toen in de verf gezet. Grappig gegeven dus een model te bouwen en te schilderen samen met de persoon die bewust toestel origineel in de verf heeft gezet. Hij heeft toen ook geholpen met de kleuren van ditzelfde toestel toen het zo geschilderd werd voor het Aviodome. Meneer Rijsewijk was toen ook fanatiek modelbouwer en als puber ging ik geregeld met hem mee naar IPMS beurzen, helaas is hij in 1992 overleden.

Afbeelding
Deze Meneer Rijsewijk wees me er ook op, dat toen bijna álle Spitfire bouwdozen dezelfde fout hadden namelijk de vorm aan de onderkant van de romp aansluitend op de vleugels ter hoogte van de cockpit. Daar hoort een soort van holling te zitten en toen waren er nog maar een paar modelbouwmerken die dit correct weergaven. Helaas viel dit model daar niet onder, hoewel is voor zijn tijd best goed was (zelfs ingegraveerde naden). Dit hebben we toen met het nodige schuurwerk nog aangepast.

Afbeelding


Afbeelding

Het Donald Duckje komt uit het IPMS 1/72 model. Voor het 1/72 model was ie eigenlijk te groot, voor deze net iets te klein, maar het gaat om het idee ;-)

Afbeelding

Het model bezit ik dus al ruim 25 jaar! In die tijd is ie vele malen gevallen, maar toch telkens weer gelijmd!


Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 feb, 2014 15:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Best wel netjes gebouwd door een 16-jarige en hij ziet er nog goed uit na zo'n lange tijd!

Ik heb zelf nog geen enkele Spitfire gebouwd trouwens.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 feb, 2014 20:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Schande :-) !!

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 feb, 2014 11:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Ook ooit nog deze eens gebouwd:

Afbeelding

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 feb, 2014 7:54 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Ik heb deze ooit eens gemaakt:
Afbeelding
Jullie kennen me wel. :mrgreen:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 feb, 2014 11:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Zit je al bij de volgende groepsbouw? Foto past hier écht niet in het rijtje....

Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement