Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 13:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: [WIP] 1/35 tamiya M113
BerichtGeplaatst: wo 18 jun, 2014 20:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Ik knal d'r nog snel een oude dame in! Welke oude dame dan? Nou de M113! Ja deze blokkendoos:
Afbeelding

Hoezo is 'tie oud dan? Volgens wiki is de M113 al in dienst sinds 1960. Het voertuigje is ouder dan mn ouders! :shock: Eigenlijk hoef ik denk ik weinig te vertellen over de M113, want iedereen herkent t ding wel gok ik zo. Maar 't voertuigje kan in totaal 13 menskes meenemen! 13, da's inclusief de bestuurder en de commadant. En dat voor een blok op 5 wieltjes met een lengte van net geen 5 meter, breedte van 2 meter 70 en een hoogte van 2 en een halve meter! Veul soldaatjes in zo'n klein voertuigje.

De M113 heeft vrij minimale bescherming, met een dikte van 1.2 cm tot 3.8. Om zichzelf te kunnen beschermen heeft de M113 als hoofdbewapening een .50:
Afbeelding
En als dat niet genoeg is, raced de M113 er met net geen 70 km/h ervandoor. Of hij zwemt met 5.8 km/h weg. Altijd handig, zo'n amfibie :brouw:

En als je nog meer wilt lezen, check [url="http://en.wikipedia.org/wiki/M113_armored_personnel_carrier"]DIT[/url] linkje!


Op naar de kit! En daar zit al gelijk 't grootste probleem, omdat ik geen idee heb welke tamiya kit het is. Ik had een paar maanden geleden van iemand de sprues van deze kit gekregen, zonder bouwbeschrijving of decals. Tsja, wat moet je dan.. Eerst maar in elkaar zetten, want dat is leuk. Er was al een klein beginnetje gemaakt voor me, maarja. Toen ik hoorde dat deze GB waarschijnlijk een verlenging kreeg, dacht ik. Nu ga ik 'm afmaken.. alleen nog decals. Gelukkig hoorde Heico mijn gedachten, en kreeg ik de decals toegestuurd. Mooi, nu kan ik beginnen. Zo gezegd, zo gedaan. Heb alleen geen foto's meer van tijdens het bouwen.

De kit die ik denk dat het is:
Afbeelding

De decals:
Afbeelding
Met de info erbij die Heico mij door whatsappte:B Company, 2nd Battalion, 7th Infantry Regiment, 1stBrigade, 3rd Infantry Division (Mechanized) Hindiyah, Southern Baghdad, April 2003.
Of te wel, hij mag meedoen!

Op naar de rest van de pics!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tijd voor verf!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tijd voor details verven!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En viezigheid!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

't lijkt allemaal vrij overdreven binnen... Is 't ook wel, maar als straks 't dak erop zit, valt het allemaal veul minder op. En ik ben bang dat als ik het nu al gelijk wat minder overdreven maak, alles strak helemaal niet meer opvalt. Dat komt omdat 't straks een donkere boel wordt daarbinnen. Was een beetje moeilijk om op de foto te krijgen, sorry 'bout that.

Nu de olieverf laten drogen :brouw:

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jun, 2014 22:27 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Wat een mooie decals zeg :P

Hij is lekker vies van binnen. Wel jammer van die sinkmark boven het stoeltje aan die 'paal'.

Als je dit overigens te vies vind zou je met wat pigmenten de boel wat kunnen bijtrekken.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jun, 2014 23:24 pm 
Online
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Ah kiek ns aan, daar ist ie al!

Viezigheid in het interieur is over the top, geloof mij als M113 ervaringsdeskundige, je gaat er meer van terug zien dan wenselijk door die best wel grote laadklep. Vooral de grote oppervlakten moet je eigenlijk wat bijwerken, bijvoorbeeld de vloer, en de wanden en het paneel dat de motor van de troepenruimte scheidt. Voor de rest, goed bezig.

Succes!




Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 jun, 2014 18:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Zo, die is goed vies zeg! Maar het is inderdaad iets te veel van het goede denk ik. Het zou niet goed zijn als een amfibievoertuig zo geroest zou zijn. Maar de rest ziet er al goed uit zo, alleen zou ik de rupsbanden nog even wat omlaag halen met een touwtje of secondelijm, zodat ze de loopwielen wat meer raken.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 jun, 2014 2:06 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Militairtje, wat is er misgelopen met de foto's? Je weet dat aan het begin van een bouwverslag de kit nog niet 99 procent in elkaar mag zitten, het opbouwen van de onderdelen is een belangrijk aspect. Leg ook beter uit welk deel van de tank al gebouwd was, want daar hebben we door de ontbrekende foto's geen enkel idee van.

Voor de verwering lijkt het me het beste om al de olieverf er zo goed mogelijk terug uit te halen, dan blijft er waarschijnlijk nog steeds genoeg zitten om het beoogde doel te bereiken. Er zouden geen dekkende vlekken op de muren mogen achterblijven.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jul, 2014 19:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
StevenVD schreef:
Je weet dat aan het begin van een bouwverslag de kit nog niet 99 procent in elkaar mag zitten, het opbouwen van de onderdelen is een belangrijk aspect. Leg ook beter uit welk deel van de tank al gebouwd was, want daar hebben we door de ontbrekende foto's geen enkel idee van.

Er staat volgens mij nergens in de regels oid op DIT forum, dat als je een bouwverslag begint de kit nog niet voor 99% in elkaar mag zitten. Correct me if I'm wrong.

Update!
Toch nog een poging gedaan tot het weghalen van de olieverf, en het is wel wat gelukt. Wegens camera doet uitermate teleurstellend kut, heb ik het idee dat ik weer wat foto's mis. Hoop dat het nog zichtbaar is op de foto's :)
Interieurtje is verder afgemaakt, en ik denk dat ik afgelopen weekeinde in totaal een stuk of 30 dooskes heb zitten vouwen als opvulling. Stuk of 10 daarna weer weggegooid want ik kon ze in een hogere resolutie printen :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

En toen, verf en decals! Vergeten foto's te maken tijdens het verven, dus nu moeten jullie het helaas doen met foto's van nadat de decals geplaatst waren. Er zit al een glanslaagje over voor de verwering straks.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DJ kwam via whatsapp nog met de geniale ingeving van: 'als jij die boegplaat uitgeklapt hebt staan, komt er dan ook nog bagage op?" . Hmm, mja, da's n goeie. Dus ziehier, bagage! Ze staan nog in de basiskleur of ongeverfd:
Afbeelding
Afbeelding


fijne avond nog!
Afbeelding

greetz, nicky!

[edit] sorry voor de PRUT kwaliteit foto's... hard aan een nieuwe camera toe [/edit]

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jul, 2014 21:21 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Dat ziet er al leuk uit zo. Maar kan die klep dat wel dragen is het eerste wat ik me afvraag. Ga je het nog redden in die ene dag?

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jul, 2014 21:31 pm 
Online
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
The Simpsons...

Afbeelding

Ziet er zeker goed uit Nicky, vooral het interieur is sinds de vorige update gewoon echt vele malen mooier geworden. Als je het lukt de buitenkant net zo te verweren alleen dan met een iets wat dunnere wash dan kan dit wel eens een heel fraai model gaan worden. Er zijn alleen een paar puntjes die mij opvallen, zo is de stoel van de schutter nogal schoon vergeleken met de rest en is er nog groene plastic kleur te zien aan de zijkant van de 'dakplaat' van het voertuig.
militairtje schreef:
DJ kwam via whatsapp nog met de geniale ingeving van: 'als jij die boegplaat uitgeklapt hebt staan, komt er dan ook nog bagage op?" . Hmm, mja, da's n goeie.

Ik ben gewoon goed... :lol:

Aan de zijkant en op het dak komt ook nog wel het een en ander te liggen neem ik aan?


Succes,




Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 jul, 2014 17:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Helaasj pindakaas! Ik heb de einddatum niet gehaald omdat ik niet wilde gaan haasten en afraffelen. Afgelopen weekeind tussen het werken, uitslapen en feesten door wat verweerd. Ik heb een poging gedaan tot een filter, en moet zeggen dat ik het goed gelukt vind. Wellicht dat ik straks nog een kleine pinwash doe, wat is jullie mening daarover?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nu lekker de bagage verven, wieltjes verven, en de tracks verven!

Greetz, nicky

Afbeelding

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 jul, 2014 17:48 pm 
Online
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Nice, een pinwash lijkt mij een goed idee persoonlijk!

Succes,


Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement