Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:30 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 04 jun, 2014 21:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Gaaf decal setje prutsel! Ik ben heel benieuwd naar je paint job!

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 jun, 2014 9:32 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Stoer apparaat! :brouw:

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 jun, 2014 9:52 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Leuk dat je hem vliegend gaat maken. de decals vind ik ook erg stoer!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 jun, 2014 22:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Zo, tijd om de vorderingen aan de Growler eens onder elkaar te zetten. :)

Ik was een tijd bezig geweest om de boel wat glad te schuren en begon daar ondertussen stiekem toch wel de pest in te krijgen. :?

Dus tussendoor maar wat andere losse onderdeeltjes opgezocht, uitgeknipt, glad geschuurd etc. En dan concludeer je dat ie toch aardig vol komt te hangen 8) :
Afbeelding

Maar goed, na de tweede schuurronde was dit het resultaat:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen een laag grijs er overheen geknald:
Afbeelding
En hij is redelijk glad (al zitten er nog best wel wat oneffenheidjes in..)

Toen ff aan het voorbeschaduwen gegaan:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De uiteindelijke laag grijs spuiten:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stukkie afplakken:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En grijs nr.2 spuiten:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de foto’s zie je de preshade eigenlijk niet meer, maar in ’t echt kan je ‘m nog redelijk goed onderscheiden. Ik vlak ‘m overigens ook redelijk veel af omdat ik het meer gebruik om wat meer diepte te creëren in plaats van een afgeragd uiterlijk.

Toen maar weer een stukkie afplakken (gaat best zo met de tape):
Afbeelding

En een laag zwart aangebracht. Vervolgens alle uitpakken en een laagje met glimspul erop gespoten:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al met al ben ik niet helemaal tevreden. Heb er een beetje een “net niet” gevoel bij. De blanke lak zit er net niet helemaal strak op (op één van de brandstoftanks zit geloof ik zelfs een soort van druiper). Komt met name denk ik doordat ik er net niet genoeg aandacht aan kan besteden en ik eigenlijk continu een soort van tegen de klok nog ff ga schuren/plamuren/spuiten etc. Voor mij komt de verlenging van de groepsbouw dan ook goed uit. :) Kan ik mooi de komende weken gebruiken om de decals er om mijn gemakje strak op te leggen. :wink:

Kortom: het zal niet heel hard gaan, maar hij komt af! :brouw:

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 jun, 2014 23:29 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Kijk aan! Dat lijkt er al aardig op. Ja het is zeker niet de fijnste kit om te doen. Zo'n beetje elke twee delen die je tegen elkaar aan plakt moet gevuld/geschuurd worden. Maar je hebt het zo te zien over het algemeen goed gedaan.

Kom maar op met die decals!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 jul, 2014 20:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
De Decals zitten erop!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Deze stickerts van twobobs zijn goed handelbaar en fijn om mee te werken. En ondanks dat het model niet ‘je van het’ is wordt het met de vaq 130 plakkerts toch nog best een stoere bak!

Binnen de tijd van deze groepsbouw gaat deze EA niet meer afkomen. Er is nog een extra vertraging bijgekomen omdat mijn Airbrush er mee op is gehouden.. :? Dus het gaat momenteel niet lukken om ‘m in de blanke lak te zetten (en ik heb ook geen zin om 'm te handkwasten). Binnenkort even een tijdelijk (goedkoop) alternatief scoren.

Wordt vervolgd.. 8)

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jul, 2014 10:02 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Gave kist zo hoor. Jammer dat hij niet meer af komt. Je weet dat je hem gewoon naar het gewone vliegende gedeelte kunt laten verhuizen?

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 jul, 2014 22:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Zo, nog even een update voor de Growler. Inmiddels ben ik een heel eind. :D

Afgelopen weekend een nieuwe (cheapass) airbrush aangeschaft en gelijk maar de decals gesealed.

Waarbij ik eerst dacht dat het wel meeviel, valt nu helaas de silvering extra op. :? De originele glimlaag zat er namelijk ook al niet helemaal lekker op doordat mijn vorige Airbrush al valse lucht aanzoog. Verder besloten dat er geen wash of dergelijke aangebracht gaat worden. Voor de verandering dus eens een nette kist.

Na het uitpakken van de cockpit kwamen Buck en Matt weer tevoorschijn en was dit dus het resultaat:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen eens gaan kijken hoe ik ‘m ‘vliegend’ neer kon zetten. Blokje hout erbij, stukjes doorzichtige buis en kijken hoe we dat konden vastmaken. :roll:

Dat was nog best ff lastig omdat het moment natuurlijk helemaal aan de voorzijde zit. Maar ik wilde juist niet in het vliegtuig een stang boren om zo net even wat meer het vliegende effect te creëren. :wink:

Tijd dus voor het betere prutswerk! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

Eerst een gaatje geboord en met een paar tie-wraps de boel vast gezet. De boel daartussen opgevuld met montagekit. Maar om direct stevigheid te hebben ook nog de boel wat ingesmeerd met secondelijm (met een witte waas tot gevolg). En om de boel voldoende stijf te maken vervolgens een paar spijkers onder de doorzichtige buizen geplakt.

En voilà, hij blijft hangen! :brouw:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen de boel volgehangen en het blokje hout alvast wat gelakt om het ondergrondje toch nog een beetje sjeu te geven.

Afbeelding
(oeps, wazige foto..)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dus nu is ie bijna af. De doorzichtige stengels aan de achterzijde gaan nog bekleed worden met watten o.g. Op deze manier wordt het nog even wat aangekleed en worden de tie-wraps en de witte waas gecamoufleerd. Dat komt dus goed.

De laatste loodjes dus. Inmiddels vier dagen na deadline :mrgreen: , maar het gaat dus goed komen. :brouw:

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 jul, 2014 10:27 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Je zou ook nog kunnen proberen een afterburner straal na te bootsen. Jammer van de silvering.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 jul, 2014 13:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Mooie setting. Top dat de pilootjes zo mooi uitkomen, jammer van de witte waas op de transparante staven in de uitlaad. Ga je dat nog bijwerken?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement