Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 25 maart, 2014 11:13 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Dit eerste stukje is gewoon even ordinair gestolen van Eelco zijn topic.

M1A2 SEP Abrams Tusk II: De naam is een flinke mond vol, laat ik eens uitleggen wat voor wat staat.
M1: dat is de MBT (Main Battle Tank) van de USA. Het is een grote en krachtige tank voor een bemanning van 4 personen. Iedereen op dit forum herkent de tank wel.
Abrams: de tank is vernoemd naar Creighton Abrams. Hij was een belangrijke generaal uit de jaren '40/'50 en '60 in het Amerikaanse leger.
A2: Dat betekent dat de M1 is opgewaardeerd tot de A2 versie. Het biedt de tankcommandant een onafhankelijke thermische zicht en de mogelijkheid om, heel snel, te schieten op twee doelen. Tevens zit er een 2e generatie verarmd uranium bescherming op.
SEP: System Enhancement Package. Dat betekent dat er een 3rd generatie verarmd uraniumbescherming opzit en andere componenten met een grafieten coating.
TUSK: Tank Urban Survival Kit. Na de vlot verlopen Golfoorlog in 2003 kregen de Amerikanen te maken met een ander soort gevechten. Niet tegen een leger zoals we dat kenden maar tegen groepen als burgers verkleedde vechters die in de steden vochten. De Abramstanks waren daar niet tegen opgewassen. Ze verloren meer tanks in straatgevechten dan tijdens de reguliere gevechten in de woestijn! Deze upgrades omvatten een reactief pantser aan de zijkanten van de tank en slat armour (vergelijkbaar met die op de Stryker) op de achterkant ter beschermen tegen raket-aangedreven granaten. Een Transparante Armor Gun Shield en een thermisch vizier systeem worden toegevoegd aan de bovenkant en een Kongsberg Gruppen Remote Wapen torentje met een .50 kaliber machinegeweer (weer vergelijkbaar met die op de Stryker). Een exterieure telefoon laat ondersteunende infanterie communiceren met de tankcommandant.
II: Het is alweer een geupgrade versie van de TUSK.


Wat ga ik er voor gebruiken? Nou de titel verraad al veel natuurlijk. Om te beginnen met de kit zelf, door Eelco beschreven als "Shake and bake".

Review vind je hier

Afbeelding


En voor de verdere aankleding had ik wat items uit beide setjes in gedachten. Als eerste de Meng modern US military equipment set.

Review vind je hier

Afbeelding


En een Black Dog US modern bags set.

Review vind je hier

Afbeelding

Afbeelding


Zoals je in de bijgevoegde reviews kunt lezen vermoed ik wel dat dit leuk gaat staan op de Abrams.

Ik ben nog niet begonnen met deze maar aangezien de AAVP al in de kleur staat kan ik mooi weer ergens mee beginnen te bouwen. Dus binnenkort meer in dit theater!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 maart, 2014 11:31 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Leuk, nog een Abrams! Lekker veel bepakking ook.
Ik zal z.s.m. ook eens een verslagje maken voor de Tamiya Abrams die ik voor deze GB in petto heb, een gewone M1A1 van de USMC.

Ik ben benieuwd,



Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 maart, 2014 11:37 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Goedzo DJ. Deze tank is toch het symbool voor deze oorlog qua MBT's, dus we kunnen er nog wel een paar bij gebruiken ;)

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 maart, 2014 11:45 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Kijk aan! Eens zien hoe jij deze shake and baked! Die kit heb je binnen 3 dagen in elkaar!
Leuke toevoegingen erbij! Maar ik denk dat het verder echt spannend wordt als je gaat spuiten.

Ik zal van de week een topicje openen met de Hummer. Ben beetje klaar met de Apache. En de drone staat in de wachtrij voor den airbrush.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 maart, 2014 12:10 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
heico1980 schreef:
Goedzo DJ. Deze tank is toch het symbool voor deze oorlog qua MBT's, dus we kunnen er nog wel een paar bij gebruiken ;)

Zeker, ik heb er momenteel 3 te liggen die nog gebouwd moeten worden. Misschien als de Tamiya klaar is bouw ik nog wel een 1/72 met mijnenploegje. Is ook wel gaaf.
Zo veel moois te bouwen rond dit onderwerp ....



Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 maart, 2014 12:24 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het wordt interessant om te vergelijken hoe het eindresultaat er gaat uitzien, het verschil zal vooral in de kleine details en de bepakking zitten. Heb je net als Eelco ook wat decals om de tank een naam te geven? Ik kwam bijvoorbeeld net nog een model van een M-ATV tegen waar in het groot "D'OH" op de koepel was gekalkt, dat breekt toch wel de uniformiteit van zo'n voertuigen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 maart, 2014 12:36 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Dat is zeker ook wel leuk met een mijnenploeg er voor DJ. Ik zou zeggen kom maar op met het spul!

Steven, Eelco heeft die decals uit de M1A2 Sep kit van Dragon. Die heb ik ook dus misschien dat ik daar ook wat mee ga doen. Ook een leuke optie uit die Dragon kit is dat een 'Taxi' bordje bij zit. Nou zit ik ook te twijfelen om daar wat mee toe doen, lijkt ook wel grappig.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 maart, 2014 13:20 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Gebruik zeker dat taxibordje, dat soort humor is daar blijkbaar wel populair. Of je de tank ook in citroengeel zou moeten zetten, dat laat ik aan jou over.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 maart, 2014 13:24 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Ik heb weinig keus. Voor zover ik weet zijn er geen Tusk 2 voertuigen die in andere kleuren zijn gespoten dan zand geel.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 maart, 2014 13:36 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik heb hier een link naar een "Scale Military Manual" waar de hele tank behalve de extra armor in NAVO 3-kleurencamo is. Ik vind dat fijn en zou die dan bouwen, maar ik heb al een Abrams staan.

https://www.google.be/search?q=tusk+2+production&site=webhp&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=UWgxU5ucHpOShQf2gIHQBw&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=602&bih=963#biv=i%7C267%3Bd%7C8r8Kdgm2_HMMDM%3A


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement