Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 12:15 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 14 feb, 2014 20:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Bij mijn zoektocht naar duidelijke foto's van de camera en de propellor, kwam ik dit ook tegen (Wikipedia):

Citaat:
The Predator system was initially designated the RQ-1 Predator. The "R" is the United States Department of Defense designation for reconnaissance and the "Q" refers to an unmanned aircraft system. The "1" describes it as being the first of a series of aircraft systems built for unmanned reconnaissance. Pre-production systems were designated as RQ-1A, while the RQ-1B (not to be confused with the RQ-1 Predator B, which became the MQ-9 Reaper) denotes the baseline production configuration. These are designations of the system as a unit. The actual aircraft themselves were designated RQ-1K for pre-production models, and RQ-1L for production models. In 2002, the USAF officially changed the designation to MQ-1 ("M" for multi-role) to reflect its growing use as an armed aircraft.


De camera ga ik nog voorzien van wat extra lenzen (gaatjes boren en vullen met Crystal clear of zo). De staartrotor mag dezelfde kleur hebben als de romp :evil: Ik meende dat de spinner zilver of zo moest worden, maar dat zal alleen het geval zijn bij de Reaper. Bij de 'Italianen' ben ik dat niet tegengekomen. Ook mogen er nog rode en groene lampjes aangebracht worden aan de vleuegeltips. Ook mag de grote antenne bovenop nog iets aangepast worden (zie foto).

Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 feb, 2014 19:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Klaar.....

Op zich niet zo'n heel erg lastig kitje, wel een erg leuke. Iemand met wat meer ongeduld en goede verf, heeft hem wellicht binnen een dag (hooguit twee dagen) klaar. Een tip van mij, gooi wat extra gewicht in de neus, voordat je de onder- en bovenkant op elkaar lijmt. Ik heb het met de foto's wat verdoezeld, klein doorzichtig plaatje onder één van de staartvleugels - niet zichtbaar.

Ik heb de radarkoepel voorzien van extra lenzen, gaatje boren, zwarte verf erin en opvullen met Crystal Clear. Op de wingtips zijn de groene en rode lampjes aangebracht. De neusantenne welke eerst afgebroken is, weer aangebracht. Ik vond met name de achterste landingspoten wat fragiel. Het neuswiel is door de constructie wel stevig, maar de beide achterste niet. Ik heb ze vastgelijmd en een nacht goed laten drogen. Na droging nog een klein beetje verbogen zodat een en ander er goed bijstaat.

Hierbij de laatste foto's.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als laatste nog even een foto met een onderhoudsmonteur ernaast. Best wel een groot toestel....
Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 feb, 2014 20:56 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Schattig voertuigje René. Hij was in ieder geval snel genoeg af! :) Hij staat ook al in de galerij zag ik, dus helemaal top! Komt er nog meer van jouw hand?

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 feb, 2014 22:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Voorlopig niet. Ik heb nog andere projecten lopen en nog projecten op stapel. Ik probeer nu zo snel mogelijk mijn deelname aan groepsbouwen af te ronden, zodat ik aan het eind niet in de knoei kom.

Ik zal uiteraard nog wel zo nu en dan de topics hier volgen en indien nodig voorzijn van 'snedig' commentaar.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 feb, 2014 0:37 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Leuk ding geworden, strak gebouwd ook.
Hij is inderdaad nog wel behoorlijk groot ja, maar dat moet natuurlijk ook wel als je er hell-fires o.i.d mee af wil schieten.
Tenminste, dat lijkt mij wel.

Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 feb, 2014 10:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
Leuk ding inderdaad. Ik vind het persoonlijk iets te grijzig. Misschien dat een wash dat zou verhelpen?

Wat is je volgende project?

Daan

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 feb, 2014 10:45 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Zo groot is deze nog niet eens ;) De RQ-4 die heeft flink wat meer wingspan :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Met wat geluk binnenkort ook in dit theater.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 feb, 2014 13:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
gaaf geworden die drone...

Die RQ-4 man wat een beest...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 feb, 2014 13:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Daan85 schreef:
Ik vind het persoonlijk iets te grijzig. Misschien dat een wash dat zou verhelpen?

Het komt op de foto niet zo over, maar de pre-shade is nog licht aanwezig. Door de flits van het fototoestel is dit niet zichtbaar. Heb nog geen noemenswaardige wasxh-ervaring, vandaar de preshade.

Daan85 schreef:
Wat is je volgende project?

Na een Fokker E-III, 2 stuks Stealth heli's en deze drone, wederom een vliegtuig, een Spitfire bij de GB Spitfire. Ik ga een door de Duitsers buitgemaakte Spit bouwen.

@Heico, wat een groot, lelijk gedrocht. Die Reaper gaat nog, maar deze ..... ?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 feb, 2014 22:20 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Kijk eens aan! Zo heeft René in eens 2 bakjes af!
Gaaf ding hoor.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement