Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 18:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 12 feb, 2014 21:56 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
De AAVP of de Amtrack (afkorting voor amphibious tractor) zoals de Marines dit monster noemen is sinds 1972 in dienst en kent een aantal diverse uitvoeringen. Ik ga niet alles uitleggen want dan word het een lang verhaal wat door de meesten niet gelezen zal worden vermoed ik. Dus als je meer wilt weten is hier de wikipedia pagina.

Wat ik wel even kort wil uitleggen zijn de afkortingen.

AAVP: Assault Amphibious Vehicle Personnel.
RAM/RS: Assault Amphibian Vehicle Reliability, Availability, Maintainability/Rebuild to Standard, een heel verhaal maar komt er in het kort op neer dat er uiteraard wat dingen veranderd zijn waarvan de grootste veranderingen zijn dat ze Bradley onderdelen gebruikt hebben om dit voertuig aan te passen, te weten de ophanging en de motor. Hier onder zal ik een voorbeeld tonen van de verschillen in ophanging.
EAAK: Enhanced Applique Armor Kits, dit is de golfplaat-achtige armor op de zijkant.

Een voorbeeld van de RAM/RS ophanging op foto 1, op foto 2 zie je de oude ophanging. Het verschil is goed te zien dat op foto 2 de tracks gewoon op de loopwielen liggen.

Afbeelding

Afbeelding


Een voorbeeld van de EAAK heb je op de vorige foto's ook goed kunnen zien. Hieronder zie je foto's zonder de EAAK. Hier zitten namelijk ook weer verschillen in. Namelijk die 'mounting bosses' dit zijn die opgelaste blokjes die je dus duidelijk af ziet steken.

Afbeelding

Afbeelding

Ook qua kleur is van alles mogelijk, ook in combinatie met de RAM/RS of EAAK.

Hij kan helemaal in zandkleur:

Afbeelding

Of in Nato met zandkleurige panelen:

Afbeelding

Of compleet Nato, de zand zorgt er toch wel voor dat die dingen op een gegeven moment een helemaal stoffig en zandkleurig uiterlijk kregen.

Afbeelding

Er werd ook nogal eens eentje kapot geschoten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Genoeg zo, nu over de kit zelf. Dit is de boxart. En hier is een leuke review

Afbeelding

En misschien dat ik er nog wat andere setjes bij ga gebruiken, zo heb ik een hele zooi aan 'doosjes' die je uit kan printen, uitknippen en dan opvouwen tot een doosje. Kijk bij Eelco zijn Abrams voor een voorbeeld hiervan, en mocht er iemand zijn die dit ook wil hebben, pb me dan, dan zorgen we wel dat jij de bestanden ook krijgt. Ook heb ik nog een paar gekregen van Caretaker. Tevens van (gewoon)Wouter een paar rubberen banden die hij niet gebruikt bij zijn Stryker die ik er aan wil hangen als een soort stootrubber. Tevens zou ik nog wat kunnen gebruiken uit de diverse accesoire setjes die ik heb.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Zo, genoeg tekst en uitleg voor de liefhebber, genoeg plaatjes voor de liefhebber. Nu binnenkort de eerste update, ik ben nog niet begonnen en zal waarschijnlijk eerst wel met de eindfoto's van de Challenger komen maar dat zien we wel.

Kan ik nog even nadenken over welke kleurstelling ik ga doen. Hij gaat sowieso NIET open gebouwd worden al denk ik wel dat ik het interieur gewoon inbouw.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 feb, 2014 22:20 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Lelijk ding!!
Je hebt er mooie goodies bij gekocht, het wordt een volle bak!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 feb, 2014 22:24 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Yes, het is dus toch de AAVP geworden. En wat een pandemonium aan bagage gaat hij meekrijgen, dat zal de moeite worden om te zien. Ik zeg NATO met zandpanelen er op.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 feb, 2014 22:28 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 1815
Woonplaats: Drachten
Ik ben het met Eelco eens..wát een lelijk ding! :lol:

_________________
Rock bottom is good solid ground, and a dead end street is just a place to turn around.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 feb, 2014 23:23 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Dank mannen, mooi is anders maar je zou ook kunnen zeggen dat hij zo lelijk is dat ie er mooi van word.

Steven, niet alles uit die setjes gaat gebruikt worden hoor. Van alles wat zeg maar. ;)

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 feb, 2014 16:25 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
Ik sluit mij bij Steven aan, dat NATO kleurenschema met zand bruine panelen er over heen staat erg mooi.
En hierna de M113 dan maar doen? :)
Succes,

Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 feb, 2014 0:47 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Ja klopt DJ, op een ander forum ook nog de opties neergelegd aangezien het hier een gelijke stand was :lol: en daar was het snel duidelijk dat het deze moest gaan worden.

Vanavond toch maar begonnen met de Aavp ipv eerst de Challenger af te maken. Het begin is vrij saai, de wielen uitknippen en glad schuren. Daarna kom je bij het onderstel en de aandrijving voor in het water. Zo ziet het er nu uit.

Afbeelding

Nu mijn twijfels of ik het interieur er in zal gaan bouwen aangezien ik deze toch dicht ga bouwen. Ik denk dat ik het er gewoon in ga zetten als 'oefening' aangezien ik nog zo'n monster heb. Het zal misschien ook wat voor stevigheid zorgen.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 feb, 2014 16:55 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
Ik zou het persoonlijk zonde vinden als je het interieur er in zou doen als je de deuren toch dicht laat.
Succes in ieder geval,

Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 feb, 2014 17:20 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 1815
Woonplaats: Drachten
Gewoon interieur bouwen! Ik heb ook de motoren van de F-18 gebouwd waar je vervolgens helegaar niets meer van terugziet..

_________________
Rock bottom is good solid ground, and a dead end street is just a place to turn around.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 feb, 2014 18:46 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Je hoeft zelfs niet veel te installeren, gewoon een lading van die bananendozen er in stapelen en een van de luikjes bovenaan openzetten, lijkt me niet ingewikkeld.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement