Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:30 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 26 mei, 2014 23:10 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
De bepakking staat hem erg goed, het rode kleureffect is ook al behoorlijk afgenomen trouwens.

Succes,



Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 mei, 2014 7:08 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Het rood zwakt steeds meer af en het begint er steeds beter uit te zien.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 mei, 2014 15:09 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Dank heren. Het einde is in zicht maar absoluut niet zonder slag of stoot.

Nadat ik de rubber banden voorop heb geplaatst ben ik wat aan de slag met pigmenten gegaan. Maar toen een ramp, ik liet het model uit mn handen glippen, en al had ik hem maar een klein stukje boven de ondergrond, dat was genoeg om er van alles aan onderdelen er af te laten breken. Op de foto zie je alleen maar tracks, maar er waren ook rugzakken en nog wat andere onderdelen afgebroken.

Afbeelding

En omdat het vandaag alleen al de derde keer was dat ik weer stukken tracks moest vastplakken ben ik er inmiddels echt helemaal klaar mee. De verwensingen aan het adres van degene die dit bedacht heeft waren iig niet te zuinig :)

Daarna alles maar weer braaf vast geplakt. Nu alles maar even laten drogen en dan vanavond nog maar even een kleine verweringsronde om alle lijm wat weg te werken en dan ben ik er echt klaar mee. Het is te zonde als het model in de afvalbak beland maar dat is echt waar het heen gaat als die tracks er nog vaker weer afvallen. Plus ik moet nog even wat verzinnen op het afgebroken handgreepje, die kan ik namelijk nergens meer vinden. Die kun je zien op de foto onder de andere twee.

Afbeelding


Ik had nog wel meer in de planning voor deze, maar ik heb zoals gezegd echt mijn buik helemaal vol van die akelige tracks. Het moet dus straks zo maar.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 mei, 2014 15:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Adem in..... Adem uit..... :wink:
Ik denk dat iedereen soms wel zijn/haar momenten heeft waarop je het liefst het hele ding tegen de muur kapot wil gooien (ik heb het 1 keer zover laten komen dat er stukjes kit door de kamer vlogen :mrgreen: ) Ik zou er ook wild van worden hoor.
Ik zou hem sowieso niet weggooien, daar is hij al te mooi voor. Gewoon even alles laten voor wat het is en een dag later weer vol frisse moed weer verder. Losse tracklinks zijn soms ook echt afschuwelijk, ik zal bij mijn Geschutzwagen ook nog flinke ruzie krijgen met de tracks van meneer H. Obbyboss ben ik bang.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 mei, 2014 19:26 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Ik heb het ook een keer eerder gedaan met een Italeri Tornado. Nou ja, ik ben er meer boven op gesprongen toen haha :oops:
Waar ik gewoon niet zo goed tegen kan is dat ik een hetzelfde ding steeds maar weer overnieuw te moeten doen.

Ook nog even een kijkje op de het voordek. Een poging gedaan wat scheepstouwen na te bootsen die ook wel op die dingen liggen.

Afbeelding

Ik zal wel even zien hoe en wat de volgende keer, maar heel veel heftige dingen zullen er niet meer gebeuren ivm het gevaar van de tracks die weer af gaan breken.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 mei, 2014 7:12 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Wat een waardeloze constructie met die tracks, je zou toch denken dat ze ondertussen als modelbouwleveranciers wel een beetje weten wat handig is en niet. Maar schijnbaar is dat nog altijd te moeilijk voor ze, want dit is ook weer een constructie van niets. Zonde van de greep, want dat is toch een opvallend element, juist omdat het de boel wat breekt.
Succes met de laatste loodjes.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 mei, 2014 9:16 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Ja ik vind het ook maar niks, ze doen het lijken alsof je het gewoon 'werkend' kunt houden omdat het een klik systeem is, maar de werkelijkheid is dat het alleen maar lastig is als er eentje losvalt omdat je er flink wat druk op moet uitoefenen om ze in elkaar te klikken. Hierdoor heb je misschien de oorspronkelijke links wel aan elkaar maar trek je ze verderop ook weer heel makkelijk los.
Als de pasvorm van bv het EAAK etc nou wat beter was geweest had ik nog kunnen zeggen ik monteer de rest er later voor nadat ik de tracks er op heb gedaan, maar dat was ook geen optie. Maar goed, hij is nu zo goed als af. De antenne's zitten er op en hij staat al in de vitrinekast. Ik ben heb geen motivatie meer voor dit ding. Wat op zich wel jammer is want het is wel een enorm ding. De tracks hebben het voor mij verpest in ieder geval :lol:

( oowja, ik heb het handgreepje ook gemaakt. Beetje scratch gedaan, maar het lijkt redelijk )

Afbeelding

Binnenkort eindfoto's en dan hoop ik maar dat alles op de foto's ook een beetje mee valt.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 mei, 2014 10:20 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Eindfoto's. Ik ben zelf bepaald niet tevreden over dit project. Ook als ik naar de foto's kijk dan zie ik dat terug. Maar goed, kijk zelf maar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 mei, 2014 11:30 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Ondanks dat het niet je beste model tot nu toe geworden is vind ik hem zeker niet onaardig geslaagd. Zeker als ik me bedenk wat voor tegenslagen je er mee gehad hebt, bij velen had hij al lang in de kliko gelegen, of zoals bij mij in een doos met andere mislukte projecten. :wink:

Maar goed hij is klaar, oftewel Je kan mooi met een nieuw project beginnen! :mrgreen:




Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 mei, 2014 16:24 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 1815
Woonplaats: Drachten
Tja, ik vind hem bijzonder netjes hoor, complimenten! Maar ik ben ook geen tankbouwer hé..

_________________
Rock bottom is good solid ground, and a dead end street is just a place to turn around.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement