Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 22 apr, 2014 21:03 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
De laatste tijd nam de motivatie om nog aan dit model te werken behoorlijk af, vooral vanwege de verweringen waarover ik niet geheel tevreden was. Al zo doende leek het mij dan ook wel een goed plan om zo langzamerhand een eind aan dit project te breiden, om zo te voorkomen dat ik er een hele tijd niks aan zou doen en aan het einde zou moeten haasten om hem nog op tijd af te krijgen. Dus ben ik de laatste tijd druk bezig geweest met het afronden van dit model, met als gevolg dat het nu helemaal klaar is.

Na de vorige update heb ik de volgende dingen nog gedaan aan het model. Eerst heb ik de opliggende paneellijnen/boutjes/e.d. geaccentueerd met wat high lights, in tegenstelling tot wat ik eerst van plan was, namelijk om dat te doen door nog een extra washje aan te brengen. Daarna heb ik nog wat vuilstreepjes getrokken met zowel olie- als waterverf.

Toen dit allemaal goed opgedroogd was heb ik het hele model in de matte lak gezet. Daar kwam een tweede tegenslag want ik was iets te scheutig geweest met de lak waardoor er op sommige plekken op de bruine vlakken witte wazen waren ontstaan. Nu was dit wel redelijk eenvoudig bij te werken met wat P+, maar dat zorgde er gelijk wel weer voor dat het model meer ging glimmen, later heb ik dat dan ook maar weer wat proberen weg te werken met lichte dry brushes en pigment.

Aangezien ik toen toch bezig was met de air brush had ik ook gelijk maar even de roetsporen gespoten. Tot slot moest ik nog wat kleinigheden scratchen. Zo heb ik bijvoorbeeld de ruitjes gemaakt van verpakkingsplastic omdat de kit onderdelen er niet uit zagen en heb ik nog een paar ruitenwissers en de antennekabels (??) gemaakt.

Nou ja, dit is het dan uiteindelijk geworden... :)



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Nu deze klaar is kan ik mij dus gaan richten op een volgend project voor deze GB. Echter zit ik nog wat te twijfelen tussen de volgende twee...


Een Diorama met een MH-6 Little Bird van de ''Night Stalkers'' 160th TF SOAR die speciale eenheden af zet ergens op een dak van een huis in Irak, zoiets dus:



Afbeelding



(bron; http://www.americanspecialops.com/image ... ter-hr.jpg)



Of een M1A1 Abrams met een mijnenploeg (MCBS) :



Afbeelding



(Bron: http://karopka.ru/upload/comments/ec9/M1A1HA.jpg)




Beide projecten zijn in schaal 1:72, aan jullie de keuze... :wink:

Het project dat de meeste stemmen krijgt wint... (Ik was van plan om iets van een poll aan te maken maar dat kan op een één of andere manier niet.... :?: Wat opvallend is, is dat het bij brouwverslagen militaire voertuigen wel gewoon kan maar bij WoT gb niet... :? )





Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 apr, 2014 21:20 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Hmm, lastig. Die keuze. Kan het ook beide? :lol:
Ik denk toch dat die heli wat gaver is als je hem in die dio maakt.

Waarom je de poll niet kunt doen weet ik ook niet. Misschien moet dat vanuit je eerste post??

Wat je Mi-17 betreft, ik vind hem mooi geworden. Zeker gezien het feit dat het niet bepaald de beste kit genoemd kan worden. Je mag nu een paar foto's in de galerij plaatsen!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 apr, 2014 21:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Mooie vieze helikopeter! :lol:
Sjieke verwering, je kan echt zien dat deze heli al veel meegemaakt heeft. Vooral het zwartgeblakerde deel achter de uitlaten is erg goed gelukt, iets wat ik nog niet helemaal onder de knie heb. (Heb je dit met zwart pigment gedaan of met iets anders?)
Als volgend project zou ik voor de MH-6 gaan, omdat de Abrams toch al vaker bij deze GB langs is gekomen (en omdat ik de Abrams altijd een beetje jakkie-bah heb gevonden, maar da's natuurlijk persoonlijk :wink: )

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 apr, 2014 21:24 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Zo DJ! Dat is net een echte! :shock:
Ik vind de verwering heel erg mooi!

Ik kies de Little Bird!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 apr, 2014 21:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Ik vind de Abrams wel leuk. Anders doe je ze beide Dj?
Vette helicopter geworden, hele mooie spuitklus en verwering.
Je maakt altijd hele mooie kunstwerkjes Dj, enige nadeel van deze chopper is dat het basismodel van mastercraft zo dramatisch is.
Zie net dat ik ook twee van die mastercrafts in de kast heb liggen. :|

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 apr, 2014 21:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Hij is echt gaaf geworden DJ. Mooie Irakees erbij. Verwering is echt top gedaan en ook leuke extra's toegevoegd.

Moet ik stemmen voor je volgende model? Dat is toch niet nodig? Doe maar lekker dat kleine vogeltje.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 apr, 2014 16:38 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Bedankt voor de complimenten, en het stemmen! :brouw:
heico1980 schreef:
Hmm, lastig. Die keuze. Kan het ook beide?

Misschien, alleen bouw ik liever stuk voor stuk in een gb, want dan kom je minder snel in de knoei te zitten met de tijd aan het einde. Dus als ik genoeg tijd heb bouw ik ze alle twee en anders slechts een van beide.
heico1980 schreef:
Waarom je de poll niet kunt doen weet ik ook niet. Misschien moet dat vanuit je eerste post??

Ja, dat heb ik geprobeerd, maar ook dat wilde niet en het wilde eveneens niet als ik een nieuw topic opende in deze gb om te zien of het dan misschien wel kon.
heico1980 schreef:
Je mag nu een paar foto's in de galerij plaatsen!

Zal ik zo even doen!
Tomska schreef:
Vooral het zwartgeblakerde deel achter de uitlaten is erg goed gelukt, iets wat ik nog niet helemaal onder de knie heb. (Heb je dit met zwart pigment gedaan of met iets anders?)

Gewoon met de air brush, een beetje sterk verdunde matte verf licht nevelen.
markie schreef:
enige nadeel van deze chopper is dat het basismodel van mastercraft zo dramatisch is.

Dat vind ik zelf ook inderdaad, een voordeel is alleen dat er wat meer uitdaging zit in zo'n model dan dat er zit in een geweldig passend hobby boss kitje bijvoorbeeld vind ik.
markie schreef:
Zie net dat ik ook twee van die mastercrafts in de kast heb liggen.

Heheh, good luck! :brouw: Welke kitjes dan als ik vragen mag?
tsjopper bob schreef:
Moet ik stemmen voor je volgende model? Dat is toch niet nodig? Doe maar lekker dat kleine vogeltje.

Ik had de telling achter de schermen ook alvast op 1-0 voor de Little Bird gezet hoor, maar goed dat je mijn veronderstelling even bevestigt... :lol:






Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 apr, 2014 22:01 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Mooi resultaat, Dj. Doe dat kleine choppertje maar, kan ik mooi wat ideeën opdoen voor mijn Italeri Kiowa in 1/72.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 apr, 2014 22:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Toch goed dat je ‘m hebt afgemaakt. Het is een mooi resultaat geworden. :D

Volgens mij is de voorkeur voor een volgend model van iedereen hier wel duidelijk. Ook ik ben een voorstander van de MH-6! :brouw:

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 apr, 2014 22:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
prachtmodel geworden...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement