Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 11:33 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 11 jan, 2014 22:39 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
AB, de ultra heb ik ook. Al 5 jaar, bevalt nog prima.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 jan, 2014 23:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 14 dec, 2010 9:13 am
Berichten: 119
StevenVD schreef:
Hoe waren de eerste ervaringen met PE? De panelen voor het instrumentenbord lijken een fractie groter dan de plastic basis waar ze op moeten komen, waardoor ze wat overhangen. Goed dryfitten lijkt me een must, zodat de twee romphelften niet gehinderd worden door dat extra PE.


Valt mee, op de eerste foto lijkt het inderdaad dat de PE wat te groot is. Nu blijkt (achteraf) dat de PE ook voor de Minicraft doos is en niet specifiek voor Academy, blijkt door de bouwbeschrijving van het PE-setje. Die komt niet helemaal overeen. De kit zelf zit sowieso wat anders in elkaar dan gemiddeld, Onder de cockpit moet je de wheelbay en de onderkant van het vliegtuig bevestigen en dat gedeelte gaat tussen de 2 romphelften. Moet nog even kijken hoe ik dat goed ga krijgen. Verder gaat het wel aardig met de PE, scheelt dat ik ook Warhammer/Dungeons & Dragons figuurtjes gebouwd heb ;)

_________________
Groet, Paul
-------
Af in 2014: 1/72 JU-87 G-2 , 1/72 A-10a Thunderbolt II voor War on Terror Groepsbouw, 1/72 Me-262 A-1a en 1/72 Me-163 voor groepsbouw Zu wenig & zu spät: Duitse operationele jets in WOII
WIP: 1/72 Eduard BF110 G2 / 1/72 Hobby Boss Heinkel HE-162 / 1/72 PM Model DFS-194


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 jan, 2014 20:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 01 mei, 2005 10:39 am
Berichten: 2205
Leuke kit, ook met het PE erbij zo. Ben benieuwd naar de kwaliteit van het plastic, hoe fijn is het detail?

Dan nog een 'word-of-warning': heb zelf alleen maar slechte nadelen met Academy decals. Vaak zijn ze heel erg dik en vallen ze dus erg op. Weet natuurlijk niet hoe dat precies met deze kit zit...Zou zelf DACO sol (medium of strong) er op gaan gooien. Heb dit product nog nooit gebruikt (wel recentelijk aangeschaft) om dit probleem te tacklen (dikke onrealistische decals).

Gr,

Jurrie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 jan, 2014 21:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 14 dec, 2010 9:13 am
Berichten: 119
Hee Jurrie,

Dit is de 2e kit van Academy die ik nu bouw, de vorige was een JU87. Ik vind dat de romp goed gedetaileerd is, echter denk ik wel dat de diepte te vergelijken is met de recente Airfix mallen, voor sommige wat te diep/aanwezig. In de cockpit is geen detail en het instrumentenpaneel moet je met de decals aanbrengen. De decals van de JU87 vond ik niet bijzonder dik, van deze kit heb ik ze nog niet gebruikt.

_________________
Groet, Paul
-------
Af in 2014: 1/72 JU-87 G-2 , 1/72 A-10a Thunderbolt II voor War on Terror Groepsbouw, 1/72 Me-262 A-1a en 1/72 Me-163 voor groepsbouw Zu wenig & zu spät: Duitse operationele jets in WOII
WIP: 1/72 Eduard BF110 G2 / 1/72 Hobby Boss Heinkel HE-162 / 1/72 PM Model DFS-194


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 jan, 2014 18:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 14 dec, 2010 9:13 am
Berichten: 119
Update!

De cockpit heb ik op de front wheelbay gelijmd en in de verf gezet
Afbeelding
Afbeelding

Daarna de binnenkant van de rompdelen een kleurtje gegeven
Afbeelding

Toen dacht ik handig te gaan doen en alvast het gedeelte waar het cockpitglas overheenkomt een kleurtje te geven, nou ja, gewoon zwart eigenlijk.
Afbeelding
Afbeelding

Echter bleek bij het vastzetten van de romp dat er uiteindelijk toch een kier in zit... dit was met het dryfitten niet naar voren gekomen.
Afbeelding
Afbeelding

Dit moet ik dus even dichtplamuren en opnieuw spuiten, alleen had ik hier vandaag geen zin meer in. Wel heb ik vast de vleugels en de staart in orde gemaakt en dit is tevens de staat waarin het toestel zich nu bevindt:
Afbeelding

_________________
Groet, Paul
-------
Af in 2014: 1/72 JU-87 G-2 , 1/72 A-10a Thunderbolt II voor War on Terror Groepsbouw, 1/72 Me-262 A-1a en 1/72 Me-163 voor groepsbouw Zu wenig & zu spät: Duitse operationele jets in WOII
WIP: 1/72 Eduard BF110 G2 / 1/72 Hobby Boss Heinkel HE-162 / 1/72 PM Model DFS-194


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 jan, 2014 19:38 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Nou heb je wat dat gedeelte van de cockpit in ieder geval de wijze les geleerd dat je daar voortaan wel even mee kunt wachten ;)

Het begint zo in ieder geval al een op een A-10 te lijken. :brouw:

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 jan, 2014 21:53 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Ik heb eigenlijk het idee dat de cockpit en de wielbak er niet helemaal goed inzitten en dat deze storen met de richeltjes waarop ze verlijmd moeten worden.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 jan, 2014 22:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 14 dec, 2010 9:13 am
Berichten: 119
Zou kunnen, maar de pest is dat ie niet anders kan. onder de schietstoel zit direct de wheelbay voor het landingsgestel gemonteerd, voordat je de romp samenvoegt. En de wheelbay zit wel op zijn plek in de uitsparing in de romp.

_________________
Groet, Paul
-------
Af in 2014: 1/72 JU-87 G-2 , 1/72 A-10a Thunderbolt II voor War on Terror Groepsbouw, 1/72 Me-262 A-1a en 1/72 Me-163 voor groepsbouw Zu wenig & zu spät: Duitse operationele jets in WOII
WIP: 1/72 Eduard BF110 G2 / 1/72 Hobby Boss Heinkel HE-162 / 1/72 PM Model DFS-194


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 jan, 2014 0:14 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11857
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik zou dit misschien voorzichtig terug open durven breken en een aantal van die obstakels bijschuren tot het wel past, want dit lijkt me minder werk op te leveren dan een kier over de hele lengte plamuren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 jan, 2014 8:32 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 26 feb, 2012 17:47 pm
Berichten: 254
Woonplaats: Suwâld
Is de schietstoel niet gewoon te breed? Deze eruit halen en dan nog eens kijken?

_________________
Think Big, Act Small......


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement