Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 15:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 23 dec, 2013 17:48 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Mijn eerste bijdrage van deze groepsbouw zal deze mooie kit van Tamiya zijn. Het is een desertised, wat behalve de kleur inhoud dat het van ten opzichte van een gewone Challenger 2 andere skirts heeft met daaronder de stukken zeil tegen het stof. Het is zeker niet de beste tank ter wereld maar visueel toch wel een gaaf ding (en in desertised uitvoering met die grote skirts ook mooier dan een gewone if you ask me).

Afbeelding

En omdat het hier een schietbuis uit 2 helften betreft waar toch nogal details aan zit die ik niet wil wegschuren (en stiekem ook een beetje voor het gemak er van) deze Lionmarc barrel als aanvulling.

Afbeelding

In 2003 zijn deze Challenger ingezet in Irak waar ze geen verliezen hebben geleden. Wel zijn er 2 bemanningsleden gesneuveld door eigen vuur omdat ze door een andere Challenger aangezien werden voor een oprukkende T-55 ( hoe ze dat ooit hebben kunnen denken is mij ook een raadsel maar dat terzijde ). Deze werd op de zijkant van de toren geraakt maar werd niet doorslagen, ze raakten dodelijk gewond door een explosie van de HESH-granaat die gebruikt werd, omdat ze met hun bovenlichaam uit de torenluiken staken.

Ook nog even wat gave foto's ter inspiratie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat mij persoonlijk erg opvalt aan deze foto's is dat er nogal wat kleurverschil zit in de diverse Challengers maar ik durf niet eerlijk te zeggen hoe dit precies komt, maar ik heb de bedoeling om de kleur zoals op de eerste foto te doen. Hoe ik de thermal sleeve ga doen ben ik nog niet over uit. De ene keer is hij zwart en de andere keer gewoon in kleur en beide heeft wel iets.

Zodra deze een beetje lekker op gang is zal ik eens kijken wat de tweede bijdrage zal gaan worden, ik heb wel het een en ander wat verder nog in aanmerking voor deze GB.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 dec, 2013 17:51 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Imposante tank! Hele mooie kit Heico!

Het wordt tijd dat ik mijn inbreng ook even online ga zetten één dezer dagen.

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 dec, 2013 22:11 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Goed plan Eelco.

Ik heb me vanavond een beetje verdiept in de Challenger 2 zelf dmv deze docu op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=PJvqZkV9 ... 48E5764C8B

Het gaat over de geschiedenis van de tank, van Chieftain naar Challenger 1 tot aan de Challenger 2. Ook een mooi stukje over hoe een Challenger 2 vast kwam te zitten bij Basra en door een stuk of 8 rpg's geraakt werd een anti-tank raket en dat de crew geen schrammetje had.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 dec, 2013 9:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 jan, 2010 14:45 pm
Berichten: 662
Woonplaats: Antwerpen, België
tof! Een Chally 2, ook nog eentje op mijn verlanglijst (niet voor deze GB :P )...ik vind echt dat deze tanks heel coole looks hebben!

Cheers

_________________
https://www.facebook.com/trackswheelsnprops


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 dec, 2013 11:34 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 1815
Woonplaats: Drachten
Een Engelsman deze keer dus, weer eens wat anders dan het Merkava geweld! Tja, gezien deze kit van Tamiya is (al is dat geen absolute garantie voor perfecte pasvorm!!) zal je er ongetwijfeld een mooi model van kunnen neerzetten! :brouw:

_________________
Rock bottom is good solid ground, and a dead end street is just a place to turn around.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 dec, 2013 11:40 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Gewoon scoren dat ding Wouter! Het is echt een mooie kit.

Aangezien deze kit vrij nieuw is Prutser vermoed ik dat het allemaal wel wat mee zal vallen. Wat lijm en verf in het doosje, even schudden en klaar is de Chally!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 dec, 2013 15:52 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4450
Als je het mij vraagt is dit absoluut de meest brute tank ooit, alhoewel het dan misschien niet de aller beste is.
Vooral deze versie vind ik altijd erg gaaf:

Afbeelding

Zo'n één zou ook perfect passen in deze groepsbouw
Ik ben benieuwd,


Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 dec, 2013 16:18 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Dat ziet er inderdaad ook leuk uit, maar dan mis ik teveel dingen om dit na te bouwen. Om over dat barracuda materiaal nog maar te zwijgen!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 dec, 2013 23:47 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4450
Ik had zelf een scratchbuild al eens overwogen, alleen dat barracuda spul zou dan wel vrij moeilijk worden om zelf te maken...

Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 dec, 2013 11:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 jan, 2010 14:45 pm
Berichten: 662
Woonplaats: Antwerpen, België
heico1980 schreef:
Dat ziet er inderdaad ook leuk uit, maar dan mis ik teveel dingen om dit na te bouwen. Om over dat barracuda materiaal nog maar te zwijgen!

das inderdaad een coole versie...je kan die namaken, er bestaan AM setjes van (zelfs een volledig nieuwe turret met die bekleding) van Accurate Armor...maja, dan wordt het wel een heel erg dure Chally kit he :mrgreen:

Cheers

_________________
https://www.facebook.com/trackswheelsnprops


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement