Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 12:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 23 dec, 2013 11:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Daan85 schreef:
In de film Zero Dark Thirty komen de stealth-hawks ook voorbij, wellicht ondersteunend om te zien voor jouw bouw.


In eerste instantie gewoon RUDD, maar die film staat zeker op mijn wensenlijst om te hebben. Net als Avatar trouwens, dat was de eerste 3D film, met überbrute heli's. Mocht iemand de 3D versie hebben (blue ray) voor niet te veel, dan hou ik me aanbevolen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jan, 2014 15:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Als eerste een topic geopend om deze als laatste in de lijst weer terug te vinden. Dus via deze update maar even een flinke kick omhoog.

Gister konden/mochten we los en dat heb ik geprobeerd. Er was alleen wat concurrentie van RTL 7 (Sniper 2 & 3), gevolgd op NL2 met een prachtige Franse film: 'Bienvenue chez les Ch'tis', een heerlijke humor-film.

In de reclame's en na 2-en heb ik toch nog wat kunnen doen. In het kitje zitten dus 2 modellen, waarvan ik een hele poos geleden al begonnen was met één ervan, welke op wielen komt. Voor deze GB bouw ik de andere vliegend.

Het begint met beide romphelften, waarin de getinte ramen komen. Dat laatste is wel een voordeel als je eens op wilt schieten, dan hoef je je niet druk te maken om het interieur. Dat moet uiteraard wel als je schuifdeuren open gaat zetten. Dan mag je je uitleven, aangezien er qua interieur niks-noppes-nada wordt geleverd. Na mijn gepriegel aan de Alouette III had ik daar dus nu even geen zin in (sorry Heico en Eelco), soms wil je ook wel eens een shake&bake tussendoor doen. Daar leent deze kit zich heerlijk voor. Kwalitatief valt het redelijk in elkaar. Had ik bij het eerste kitje een heel klein beetje plamuur nodig, tot nu toe nog niet.

Hieronder de romphelften met de raamstukken (3) ingelijmd. In de zijkanten komen een deel en in één van beide helften moet je het voorstuk lijmen, als de romphelften dan gemonteerd worden, zou het goed vast moeten Zitten. Een beetje lastige volgorde, maar goed te doent. Wel zorgen voor voldoende lijm, als je de ramen naar binnen drukt, dan krijg je het niet weer goed zonder schade te maken. Wellicht is het dan handiger om zelf ramen te maken van Crystal Clear of zo, maar zover laat ik het hopelijk niet komen.
Afbeelding

Afbeelding

Vliegend en Static naast elkaar:
Afbeelding

Alleen vliegend:
Afbeelding

Frontview, bruut hoor:
Afbeelding

Onderaanzicht met ingelijmde deurkleppen. 4 van de 6 moest ik overigens wel exact op maat schuren/vijlen. Het gat is voor het statief waarop de heli komt te staan:
Afbeelding

Zo, nu de PE-luchtinlaat nog aanbrengen, hoofdrotor en staartrotor nog in elkaar en dan kan er al over kleurtjes gedacht worden. Volgens de doos wordt donkergrijs geadviseerd. Ik overweeg echter Antraciet of wellicht Army Helo Drab, maar wellicht zijn die te donker voor deze schaal. Kan er uiteraard altijd een drupje (licht)grijs doorheen doen.

Roept u maar.....

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jan, 2014 15:19 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Shake and bake of niet, het is een leuke toevoeging deze helo. Het gaat in ieder geval vlot genoeg zo. Vliegend ziet hij er wel mooier uit dan met wielpoten uit.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jan, 2014 21:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Zo, weer wat verder.

Hieronder de hoofdrotor, bestaande uit 6 bladen. Om ze in de juiste hoek te lijmen, gebruik ik een (zelfgemaakt) hulpmiddel, erg handig en onmisbaar voor helikopterbouwers, zoals ik.
Afbeelding

PE-inlaatroosters in de juiste hoek gevouwen en met secondelijm aangebracht. Was een erg lastig klusje omdat je zelf uit moet zoeken hoe de hoek is en één van de vlakken is ook nog eens licht gekromd.
Afbeelding

Het model op het statief vanuit een paar verschillende hoeken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Klaar voor de sproei. Het plastic is ontvet met verfreiniger van de HEMA.
Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 jan, 2014 0:20 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Dat lijkt er al op René! De PE roostertjes zijn wel een aanwinst al zeg ik het zelf ( en sowieso beter dan de oude inkijk :lol: )

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 jan, 2014 1:41 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Er was ooit een speeltje van M.A.S.K. dat hier wel wat van weg had, als ik me niet vergis. Zo op het statiefje staat hij wel goed, René.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 jan, 2014 10:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4285
Woonplaats: Bovensmilde
M.A.S.K., wat was dat ook alweer voor tekenfilm serie...

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 jan, 2014 21:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Toch blijft het een gek verhaal dat er anno 2013/14 nog altijd toestellen worden gemaakt die nog nooit ergens vertoont zijn of uberhaupt ergens op plaat staan. De ontwikkeling van bv de JSF kunnen we tot in detail nalezen. Elke ontwerpfoutje is terug te vinden op het www en van deze kist moeten we het doen met een staartstuk en een foto van de voorkant met een soldaat zonder gezicht.

Wel een leuk kitje om te zoen en fijn dat het glaswerk al donker is, dat ik namelijk best een rottig klusje om zelf te doen.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 jan, 2014 21:21 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Inderdaad Steven. Heel bijzonder ding!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 jan, 2014 0:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat lijkt mij ook en die geheimzinnigheid maakt ook mij geïnteresseerd. Zo heb ik ook 2 what-iff's van Russische helikopters, destijds ook gebaseerd op wat vage plaatjes. Ik kan binnenkort wel even een foto-tje maken van het model zoals de fabrikant van de kit het bedacht had en hoe de helikopter uiteindelijk geworden is.

Maar goed, met nieuwsgierigheid alleen raak ik niet verder, vandaar de luchtspuit er maar bij gepakt. Mengseltje gemaakt van Revell aqua Antraciet + 2 drupje Vallejo licht grijs en wat alcohol (96%) en dit goed gemengd tot een heerlijk vloeibare cocktail, met dit als gevolg:

Afbeelding

Afbeelding

Voor deze groepsbouw gold alleen het vliegende model, aangezien ik aan het static model al wat gedaan had. Maar ik denk niet dat de heren groepsbouwmoderatoren het erg vinden om ze beide hier af te maken.

Op een ander forum las ik dat iemand die dit modelletje ook al gemaakt had, de rotortips iets naar beneden had gebogen. Aangezien ik uiteraard die vrijheid ook heb, maar nog twijfel, wat denken jullie....?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement