Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 20:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 21 dec, 2013 16:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Het is nog niet zo ver, maar iemand moet de spits afbijten.

Ik ga meedoen aan deze groepsbouw, uiteraard met een heli. In dit geval een stealth versie van de Blackhawk. Het toestel is gebruikt tijdens 'Operation Neptune Spear'. Beetje verwarrend, in mijn titel staat 'Operation Geronimo', omdat dit op de doos staat.

Afbeelding

Ik heb mijn uitleg uit dit boek gehaald (overigens een pracht boek om te lezen).
Afbeelding

De operatie heet 'Operation Neptune Spear' en was bedoeld om het hoofd van Al Quida te pakken, Osama Bin Laden. Codenaam voor OBL was 'Geronimo', vandaar.

Als dit je nu al aanspreekt, kan ik je ook de film 'Zero Dark Thirty' aanraden.
[youtube]?v=NtmzbibIPLk[/youtube]

Nadat ik te horen kreeg dat er een kit van de Stealth heli uitgebracht zou worden door Dragon, moest ik die hebben. 2 jaar geleden op de ESM vond ik het kitje en bij thuiskomst bleek dat er maar liefst 2 kits in zaten. Op zich had ik dat kunnen weten, op de doos stond met kleine letters '1+1'. Een tijdje geleden ben ik al eens begonnen met één van de twee heli's. Die komt op wielen te staan, deze is overigens nog niet af. Voor deze groepsbouw, ga ik de andere maken, maar dan vliegend. Als ik hem dan af heb, zou ik die andere ook nog even af kunnen maken in hetzelfde topic. Model is uiteraard gebaseerd op hoe deze er waarschijnlijk uit zou moeten zien, gezien er erg geheim over gedaan werd/wordt. Daarom was de film ook zo vet om te zien hoe ze daar de heli hebben gemaakt.

De sprue(s), donkere canopy glaasjes en zelfs een PE-fretje:
Afbeelding

Ook alvast 2 plaatjes van het model op wielen, die andere wordt dus ongeveer net zo, maar dan vliegend op een pootje of standaard.
Afbeelding

Afbeelding

Plaatje van WWW.
Afbeelding

Even een stukje van wikipedia:
Citaat:
Stealth MH-60 Hawk; Over dit toestel is weinig bekend. Experts vermoeden dat het een zeer geheim, superstil model is, dat onzichtbaar is gemaakt voor radar. Dit toestel is voor het eerst gezien in Abbottabad, Pakistan. Een toestel van dit type was neergestort tijdens operatie Geronimo, een geheime missie waarbij Osama bin Laden om het leven kwam.


Staartstuk van de heli welke tijdens de missie neerstortte:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tja, en van onderstaande foto is men er nog niet uit of deze echt of fake is. Hij is in ieder geval vet.
Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Laatst bijgewerkt door tsjopper bob op vr 14 feb, 2014 19:44 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 dec, 2013 16:22 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Aah leuk! Ik was al nieuwsgierig naar wie het eerste topic zou gaan openen! :)

Dat boek heb ik niet gelezen maar Zero Dark Thirty heb ik wel gezien. was inderdaad een leuke film.

Succes alvast met deze bouw!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 dec, 2013 18:57 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Die film moet ik nog zien!

Wat een schattig choppertje René. Welcome on board!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 dec, 2013 19:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
Nice, leuke info René!
Wat priegel-priegel zeg! Ik denk dat je verschillende tinten zwart kan gaan gebruiken omdat de vlakken mooi te accentueren. Ik heb dit nog nooit gedaan, maar dit komt in mijn op.

Hierbij nog een aanvullende foto:
Afbeelding

Daan

Off-topic: het is inderdaad een prima boek van Mark Owen! Vooral die passage waarin hij vertelt hoe hij als onderdeel van Delta op de 'Planks' van een MH-6 laag door Baghdad vlogen en last-minuten afremden op op de daken te landen. Briljant om je voor te stellen, vind ik zelf.

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 dec, 2013 21:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Daan, dit plaatje had ik ook al gevonden ja en opgeslagen op de hard-disc.

Ik vind die boeken over Seals en SAS (Andy McNabb) erg interessant om te lezen. Wist je trouwens dat de schrijver van het boek heel hoog op de black-list staat van Al Quida? Van wat ik heb begrepen is Mark Owen niet de echte naam van de schrijver.... Was Mark Owen niet een (de) zanger van zo'n Boy Bandje?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 dec, 2013 15:20 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
Gaaf ding zeg!
Daan85 schreef:
Vooral die passage waarin hij vertelt hoe hij als onderdeel van Delta op de 'Planks' van een MH-6 laag door Baghdad vlogen en last-minuten afremden op op de daken te landen

Ik ben van plan om zoiets te gaan maken in deze groepsbouw, en dan met een MH-6 Little Bird van de 160-TF (SOAR).
Ik ga dat boek dan ook maar eens lezen.


Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 dec, 2013 0:27 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Nooit geweten dat het geen gewone Blackhawk was die ze daarvoor gebruikt hebben. Het achterste ziet er wel wat dikker uit, ik vraag me af of hij daardoor niet onstabieler wordt en dat ze daardoor dat toestel hebben verloren. Hopelijk komt hij er ook op grotere schalen! Succes met deze, René.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 dec, 2013 0:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Het zal in de basis wellicht een Blackhawk zijn, maar met flinke modificaties. In ieder geval radarabsorberende verf, hele andere vormen, hele andere staartsectie, hele andere hoofdrotor....

Maar ja, geheim hé..... Dus doen we het vooralsnog met de fantasie van de mannen (en vrouwen) bij Dragon.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 dec, 2013 9:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
tsjopper bob schreef:
Van wat ik heb begrepen is Mark Owen niet de echte naam van de schrijver.... Was Mark Owen niet een (de) zanger van zo'n Boy Bandje?
René

Ja, inderdaad. In de jaren 90 zat hij in Take That. Gevonden :lol::
Afbeelding
Hierbij meer info, anders wijk ik teveel af. http://nl.wikipedia.org/wiki/Mark_Owen

In de film Zero Dark Thirty komen de stealth-hawks ook voorbij, wellicht ondersteunend om te zien voor jouw bouw.

Groet,
Daan

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 dec, 2013 9:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 jan, 2010 14:45 pm
Berichten: 662
Woonplaats: Antwerpen, België
een stealth heli he...tis een een keertje wat anders...lijkt me interessant!

Cheers

_________________
https://www.facebook.com/trackswheelsnprops


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement