Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 150 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 18 dec, 2013 0:47 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Babbelen, domme vragen of gewoon iets delen? Dat mag hier!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 dec, 2013 16:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik vind dit wel een leuk hoekje waar je je verhaal kwijt kunt over: Waar was jij op 11 september 2001?

Ik was met mijn vader en een kennis naar Seedorf, Duitsland. Mijn broertje (Arjen aka darka) was daar gelegerd als tankchauffeur. Hij zou bijna afzwaaien en de Landmacht zou daar een 'Fire Power Demo' houden voor familie (& vrienden). We zaten op de tribune en 'genoten' van de Infanterie, de Cavelerie (tanks en PZH 2000) en Apache's welke met hun 30 mm's het terrein onder vuur namen. Na afloop deden we nog even een bakje in een restaurant in de buurt en hoorden dat er wat gaande was aan de andere kant van de wereld. De beelden spraken voor zich...... herhaling op herhaling lieten zien hoe de beide vliegtuigen zich in het WTC boorden. In december 1996 heb ik op één van die torens mogen staan. Het eerste wat ik deed toen ik thuiskwam, was die foto opzoeken. Het nieuws die dagen erna volgde ik nauwlettend en ik heb nog een aantal kranten en tijdschriften bewaard van die periode. We zijn nu dik 10 jaar later en wereldwijd is er flink wat veranderd. De schuld werd bij Al Quida gezocht en na jaren van zoeken werd op 1 mei 2011 Osama Bin Laden gedood in zijn verblijfplaats in Abbottabad (Pakistan). Enkele indrukwekkende films (World Trade Center en met name United 93) doen mij nog steeds terugdenken aan die dag.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 dec, 2013 17:47 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 1815
Woonplaats: Drachten
Ja, leuk idee Rene!
Ik weet uiteraard ook nog exact waar ik was! Ik reed destijds op een kipper, en reed op een project in Roden! Ik ging net achteruit om een vacht zand te dumpen, toen ik op de radio hoorde dat er een vliegtuig tegen het WTC aangevlogen was. Zoals velen dacht ik niet meteen aan een aanslag, maar aan een ongeluk! Ik vroeg me toen echt af welke piloot zo dom kon zijn..De vreselijke waarheid werd dus later duidelijk..

_________________
Rock bottom is good solid ground, and a dead end street is just a place to turn around.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 dec, 2013 18:42 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Ik was op mijn studentenkamer en had net mijn jas aangedaan om naar college te gaan. De tv stond aan en het eerste vliegtuig was net naar binnen gevlogen. Ik ben wel naar de school gegaan maar ik heb daar alleen maar in de aula naar het tv-scherm gekeken. Onwerkelijk wat je zag.
Die mensen die je naar beneden zag springen van die gebouwen om te ontsnappen aan het vuur...
Zelf heb ik ook bovenop één van die gebouwen gestaan. Dat was in juli 1991. Het raam kantelde een beetje naar voren zodat je makkelijker naar beneden kon kijken. Het was zo hoog... Brrr.

Gr.
Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 dec, 2013 19:49 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Ik werkte bij een bedrijf in Sneek, weet niet eens meer hoe die heet, in de late dienst. Ik zat in de auto toen ik er wat vage berichten over hoorde. Later hoorde ik alle berichten op de radio en werd er 'gepaste' muziek gedraait. Later rond een uur of 11 s'avonds toen ik thuis kwam zag ik de beelden pas echt en drong de ernst pas echt goed tot me door.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 dec, 2013 19:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
Bijzonder te lezen heren, zo heeft ieder zijn verhaal aan deze gebeurtenis.

Ik zat achter de TV, gewoon te zappen terwijl ik toen ik bleef hangen bij CNN. Wat ik zag was een brandend WTC. Het eerste vliegtuig was er zojuist ingevlogen, en ze vermeldden dat het een Cessna of iets dergelijks was.
Terwijl ik ernaar aan het kijken was vloog live het tweede toestel binnen. Dat ongeloof van de presentatoren op CNN spatte ervan af. Dat was het meest bizarre gevoel ooit, het voelde zo onwerkelijk en machteloos. Zeker omdat ik het gevoel had dat miljoenen mensen dit ook zagen.
De volgende dag tijdens les, HAVO 4, wilde de docent er niets over kwijt en draaide 'gewoon' haar programma. Erg maf! :shock:

In 2005 heb ik voor mijn werk als voetbaltrainer kort in New York vertoefd. Ground Zero was toen nog een lege, enorm diepe put. Dat moment was bizar, vier jaar daarvoor zag ik het alles gebeuren op TV en nu was ik er in real-life. Het zo zien voelde wel alsof het 'af' was, hoe raar het ook mag klinken.

Ik heb nog even het desbetreffende fragment opgezocht:
[youtube]/watch?v=mQl798fUL2s[/youtube]

Anyway, dat waren mijn two-cents!

Daan

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 dec, 2013 9:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 jan, 2010 14:45 pm
Berichten: 662
Woonplaats: Antwerpen, België
ik heb het allemaal live zien gebeuren...op een deel na, want ik moest naar de kapper :mrgreen:
Ik was werkloos in die periode en was wat op de tv aan het zappen toen ik een rokende toren op CNN zag...men dacht toen dat het nog over een brand ging of over een sportvliegtuigje dat was afgeweken.
Toen ik even later op BBC World keek zag ik beelden van een lijnvliegtuig dat zich in de tweede toren boorde...de commentatoren hadden het nog niet door en vertelden dat we naar een herhaling keken. Maar bleek dus live beeld van het tweede vliegtuig te zijn...ik was daar toen toch effe niet goed van.

Bush heeft nadien 9/11 flink misbruikt om zijn land economisch de dieperik in te sturen...magoed, zonder die War on Terror hadden we dan deze GB weer niet...

Het was alleszins een beklijvende gebeurtenis...

Cheers

_________________
https://www.facebook.com/trackswheelsnprops


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 dec, 2013 10:38 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
GewoonWouter schreef:
Bush heeft nadien 9/11 flink misbruikt om zijn land economisch de dieperik in te sturen...magoed, zonder die War on Terror hadden we dan deze GB weer niet...



Kijk! Dat is nou eens een positieve manier van kijken :lol: :brouw:

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 dec, 2013 22:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 15 sep, 2013 21:06 pm
Berichten: 19
Woonplaats: Geraardsbergen, België
Hallo, Heico vertelde me op FB over deze GB. Ik ben een collega van Wouter en nieuw hier. Ik wil graag deelnemen met een Somalische T-54. Ik las dat de Hoorn van Afrika voldoet aan de voorwaarden en ik speel al een al een tijdje met de idee voor dat projectje. Dit is de ideale gelegenheid. Woensdag heb ik meer tijd om wat foto's te posten van box art ed en zal dan meteen een topic starten!
*Eerste post en meteen al eerste edit: snel even wat opgezocht: ik heb voor de Somalische momenteel te weinig documentatie, vrees Maar geen nood; dan wordt het een Taliban. Ook ok, denk ik? ^^


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 dec, 2013 1:09 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Hoi Johan,

Natuurlijk hartstikke leuk dat je je eerste post op dit forum in onze groepsbouw doet! Wat al die T-series betreft, ik denk bijna wel dat het goed zit maar voor een precies antwoord moet ik je nog even wat naslag verschuldigd blijven.. Tenzij Eelco het eerder weer hoor je het nog van me.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 150 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement