Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 22 dec, 2010 20:57 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
Lijkt me logisch: een motortje zit een leuk asje aan, gaatje boren in je prop, prop op asje lijmen, en draaien maar. Alleen moet het asje dan wel exact in het midden van de prop zitten, anders lijkt het nergens op. Maar hoe kien je dat nou uit als je slechts beschikt over een handboortje....

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 dec, 2010 0:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Dat is wel erg toevallig zeg, ik heb toevallig de hele avond zitten prutsen met exact hetzelfde probleem. Ik zit wat te experimenteren met een voormalig trilmotortje (gewichtje eraf gesloopt), het probleem is nu dat er een dun asje van nog geen 2 mm lengte uit de motor steekt, en ik aan de andere kant een propeller met plastic as heb.
Ik heb een naald opgewarmd boven een kaarsje en dat op het oog in het midden van de propeller gestoken. Het gaatje dat zo ontstond kon ik op de motor duwen en op zich zat hij toen best redelijk in balans. Het gaatje is alleen uitgesleten door het vele passen en het is me daarna niet meer gelukt om hem opnieuw te bevestigen. Ik zit hard na te denken over een oplossing, zodra ik iets heb bedacht laat ik het hier wel weten :P

gr Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 dec, 2010 23:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Nou, inmiddels ben ik één motortje en een hoop gezucht verder, maar ik geloof dat ik een oplossing gevonden heb. Het eerste motortje dat ik gebruikte ging kapot, één van de draadjes liet los op een manier waarop je hem onmogelijk meer vast kunt solderen. Ik heb een nieuw motortje uit een kapotte PicooZ helikopter gehaald. Het staartrotortje en de hoofdrotor van zo'n dingetje draaien elk apart op een mini-motortje van 1 cm lengte. Om het asje van de staartrotor-motor (leuk woord) schuift een plastic propellertje. Als je nou van zo'n propellertje de bladen afsnijdt en vervolgens het plastic hart van de propeller precies op de propeller van je model weet te lijmen ben je denk ik een heel eind. Als je corrigeerbare secondenlijm neemt kun je de propeller nog rechtzetten net zolang totdat hij zoveel mogelijk in balans draait.
Deze staartrotortjes zijn los te verkrijgen voor niet zoveel geld, aangezien die vrij vaak kapot gaan op het speelgoedhelikoptertje. Ik heb ooit eens een setje gekocht voor 3 of 4 euro. Ik zou daarvoor even googlen op 'PicooZ staartrotor' oid.
Wat voor motor gebruik jij eigenlijk? Als het zo'n kleintje is met een dun asje moet zo'n rotortje er wel omheen passen.
Ik zal binnenkort wel even kijken of ik foto's kan maken van wat ik ervan gebakken heb.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement