Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 03 feb, 2014 12:37 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Ik kan voor je kijken of ik een aftermarket op de grote stapel heb liggen.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 feb, 2014 23:09 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Mannen, dank voor het medeleven en de suggesties. De luiken zijn met decallijntjes goed gesimuleerd. Op de originele foto's valt me op dat het plaatwerk een rommeltje is. Het lijkt of de panelen met keilboten aan elkaar zijn geslingerd. (zie vorige pagina). Ik ga ze zo verweren dat zelfs ik denk dat ze gescribed zijn :lol:
(zie je wel dat ik naar jullie luister?) Voor het overige gooi ik de handdoek in de ring: ik krijg de gekleurde decals voor de binnenkant van de roeren niet op hun plaats. Behandeling met decalfilm van Micro, op maat knippen en een inkeping voor het staartvlak maken: het mocht allemaal niet baten. :evil: Ik twijfel nog of ik ze erop ga kwasten. Ik heb immers nog tot 1 juni, maar wil ook graag eens een Spit bouwen voor de andere GB. Je weet wel: zo'n Academy-kit die zomaar in elkaar valt, zeker na al die ellende van de afgelopen maanden. :wink:

Het andere probleem heeft me twee avonden meet- en plakwerk gekost, maar ook dat moet ik opgeven: de gekleurde diagonale strepen aan beide kanten van de vleugels, die bovendien te breed zijn en niet kloppen met de schaal. Ik krijg het niet precies op z'n plek, ondanks het gebruik van passers, gradenbogen en lineaaltjes. Dat gaat niet mooi worden. Geheel tegen mijn principes: dan maar niet. Het is een redelijk geslaagde kist aan het worden en ik wil het niet verpesten. Dan doen we de historische getrouwheid maar even wat geweld aan. En dat doet zeer bij een historicus.

De onderzijde van de vleugels blinken uit door gebrek aan details. Moet ik nog wat op verzinnen.... Maar ik blijf het een prachtig vliegtuig vinden. Dat is tenminste iets :mrgreen:

VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 feb, 2014 16:49 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Nou, het was een pijnlijke bevalling, maar hier is tie dan:

SNCASE/Lioré et Olivier LeO 451.02, bommenwerper, maritieme verkenner en transportvliegtuig
1e Escadrille, Groupe de Bombardement I/25 "Tunisie", Tunis-El Aouïna, Tunesië, 1940.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bronnen:
http://www.scribd.com/doc/103258663/Air ... -45-Series
http://www.sas1946.com/main/index.php?topic=16033.0
http://www.traditions-air.fr/texte/cifas328.htm
French bombers of WWII in action (Squadron Signal 189, 2003);
Armée de l’Air – A pictorial history of the French Air Force 1937-1945 (Squadron, 1976)

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 feb, 2014 17:29 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Lekker afgetrapte bak geworden.
Wat me wel opvalt is dat de wielpoten er net nieuw onder zitten, want die zijn best schoon!

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 feb, 2014 0:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Mooie LeO geworden. Leuk zo'n oudje. Verwering vind ik persoonlijk net iets te zwaar, maar dat is smaak...

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 feb, 2014 13:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
De verwering is mooier geworden dan ik in eerste instantie had verwacht, heel mooi gedaan zo Jan. Mooi eindresultaat en toch nog bijna als eerste klaar, heel mooi.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 feb, 2014 21:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Mmh tja, over de verwering is al één en ander gezegd, maar ik vind 'm er netjes bij staan!

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 feb, 2014 23:13 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Dank voor jullie reacties mannen.
Over die verwering: dat was nog veel erger dan op mijn model:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Soms waren hele lappen verf verdwenen. Ik heb mij beperkt tot plaatsen waar de platen elkaar raakten en de meeste wrijving was. Ik vind dat ik erin geslaagd ben om met een andere techniek die verwering toe te passen. Eerst is het hele model aluminium geverfd. Na het aanbrengen van de camouflage heb ik met een panel scriber hoeken van platen opengehaald zodat de alu-kleur weer boven water kwam. Ik heb 27001 van Humbrol gebruikt, waardoor de glans blijft, ook na het vernissen. De vlekken zijn met grijs contépotlood iets groter gemaakt.

VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 feb, 2014 1:07 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 11 sep, 2013 13:26 pm
Berichten: 87
Het is niet een kwestie van ''hoeveel'' de verwering nu was, maar wel ''hoe'' de verwering er zelf uit zag, maar dat is uiteraard lastig uit te beelden 72x verkleind... leuk vliegtuig geworden , dat wel :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 feb, 2014 2:31 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Netjes geworden Jan! Verwering staat 'm ook goed, dat afgetrapte. :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement