Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 05 feb, 2014 22:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 jul, 2009 19:27 pm
Berichten: 302
Hierbij mijn bijdrage aan de groepsbouw.

HISTORIE:

De McDonnell Douglas T-45 is een erg gemodificeerde versie van de British Aerospace Hawk die gebruikt wordt door de US Navy voor de opleiding van hun piloten.
Het is een vliekdekschip versie van de Hawk Mk60

Midden jaren 70 zocht de US Navy een vervanger voor de T-2 en TA-4 vloot onder de programma naam VTXTS geavanceerde trainer. British Aerospace en McDonnell Douglas boden gezamenlijk een versie van de Hawk voor en wonnen hiermee het contract wat in 1981 ondertekend werd.

De Hawk is niet ontworpen voor het gebruik op carriers maar door verschillende modificaties werd het mogelijk. De romp is verstevigd, het landingsgestel verstevigd en er werd er voor de landingen een haak toegevoegd.

In 1988 vloog de Goshawk voor de eerste keer en in 1981 werd hij operationeel verklaard en in 2009 werd de 221ste en laatste T-45 afgeleverd aan de US Navy.
De T-45 vloot bestaat op dit momen uit de T-45A met een analoge cockpit en de T-45C met een digitale cockpit maar de T-45A vloot wordt op dit moment gemoderniseerd naar T-45C.

Enkele cijfers:
Lengte: 11,99 m
Spanwijdte: 9,39 m
Hoogte: 4,08 m
Gewicht leeg: 4.460 kg
Maximaal gewicht: 6.387 kg
Maximale snelheid: 1.038 km/u
Vliegbereik: 1.288 km
Plafond: 12.950 m

DE KIT:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En wat extra PE:

Afbeelding

Ben ondertussen al wel eraan begonnen, hierbij de vorderingen:

De romp is een klein beetje krom:

Afbeelding

De aansluiting van de vleugels op de romp en de aansluiting romp op luchtinlaten is ook vrij problematisch maar volgens mij is dit de beste oplossing:

Afbeelding

En dit is het resultaat:

Afbeelding

Dit was beetje mijn eigen schuld:

Afbeelding

Aan de onderkant moet nog wel wat gewerkt worden:

Afbeelding

Dit is de stand tot nu toe. Nu kieren dichten en schuren!


Laatst bijgewerkt door Lex op wo 05 feb, 2014 23:29 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 feb, 2014 22:31 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Dat is een hele leuke!
Ik wilde dezelfde kit neerzetten, maar ik wilde wel eerst een setje andere schietstoelen hebben, want er zit toch best een grote glasbak op, en die zetels had Kinetic meer aandacht aan kunnen besteden.
Maak er wat moois van!

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 feb, 2014 9:05 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Ik dacht de kwaliteit van Kinetic altijd wel behoorlijk voor elkaar was, maar als ik dit zo zie is het huilen met de pet op. Veel succes met deze bouw.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 feb, 2014 22:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 jul, 2009 19:27 pm
Berichten: 302
Bedankt Dave en Mark!

Bij deze kit is niet alles zoals je het zou willen hebben.
Ook de canopy schijnt wat pas problemen te hebben dus daar zit ook nog wel werk aan.
Voor de stoelen heb ik de PE set waarmee ik het een beetje kan opleuken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 feb, 2014 22:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 jul, 2009 19:27 pm
Berichten: 302
Heb wat schuurwerk aan de T-45 gedaan:

Afbeelding

In tegenstelling tot wat Kinetic in de beschrijving vermeld zijn de voorste wieldeuren van het neuslandingsgestel normaal gezien gewoon dicht als het landingsgestel uit is. Deze dus losgesneden van de dichte variant deuren en ook hier weer een kier:

Afbeelding

En ook dat is opgelost met wat Evergreen:

Afbeelding

En hierbij het volgende probleempje:

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 feb, 2014 10:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Jammer dat de passing zo tegenvalt. Maar tot zover lijk je de naden goed weg te kunnen werken, dus dat moet goed komen. Succes met de verdere bouw! :brouw:

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement