Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 1:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 23 jan, 2014 16:50 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Vanmiddag alvast 2 van de 4 antennedraden op de Kate gezet. Als ik een uurtje eerder uit bed zou zijn gekomen had ik 'm af, maar ja, ons = lui... :roll:
Hasegawa heeft in de handleiding maar voor het gemak de draden maar weggelaten (en heeft vervolgens bij het verf- en decaloverzicht plots een antennemast op de cockpit gezet terwijl daar in de bouwstappen ook niet over gesproken wordt... :roll: ), dus dan is het even crea doen met de beschikbare Refmat.
In dit geval komt de refmat in de vorm van WarThunder, dus als eerst maar eens een screenshot gemaakt:
Afbeelding
De antennedraden lopen dus van de achterrand van de vleugel, net buiten de flaps, naar de voorrand van het stabilo. Met dan nog een draad die naar de romp gaat.

Ik wilde eerst een gaatje in de achterrand van de vleugel boren om daar een draadje in te stoppen, maar dan was het weer de vraag, hoe kan ik er voor zorgen dat dat draad aangespand kan worden?
Dat ging 'm dus niet worden, en heb ik maar de draden op een andere methode vasgezet. Ik heb besloten dat ik maar gaatjes dwars door de vleugel ging boren. Dit heb ik gedaan met het kleinste boortje wat ik heb (0,3mm), zo dicht mogelijk bij de achterrand, waar het draad oorspronkelijk vandaan moest komen. Voor de antennedraden heb ik 0,08mm visdraad gebruikt.
Ik heb een stuk afgeknipt, aan de ene kant door het gaatje in de vleugel geregen en vastgelijmd, daarna door het gaatje in de stabilo geregen, aangetrokken en eveneens vastgelijmd.
Toen de lijm (CA uiteraard) goed hard was heb ik het overtollige draad weggesneden en met een permanent marker het draad zwart gekleurd.

Het resultaat tot zover is als volgt:
Afbeelding
Afbeelding
Nu alleen nog kijken hoe ik de 2 draden die uit de romp moeten komen vast ga zetten, want een gat helemaal doorboren is niet handig...


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 jan, 2014 17:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 nov, 2013 20:34 pm
Berichten: 107
Zeer mooi toestel :shock: zeer mooie cockpit erin, inderdaad spijtig van de canopy.
Was wel mooi geweest met 2 open raampjes :oops:
Afbeelding

Ben benieuwd naar de eindfoto's :brouw:

Mvg


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 jan, 2014 18:26 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Bedankt, 't is een sierlijke kist vind ik zelf. :)
Zelfs met open canopy zie je vrij weinig van het interieur. Alleen met flits of een sterke lamp kan je wat zien, dus dat is spijtig. Maar goed, deze kit is verder heel leuk om te maken.
Een open cockpit is zonde als je de kitparts gebruikt, die zijn veels te dik (valt me opeens op erg ik daar de laatste tijd op let... :roll: ), dus jah, dan liever dicht.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 jan, 2014 21:18 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5063
Woonplaats: IJsselstein UT
Neem hem vooral mee naar de Brouwersdag in september. Ik vind de ingetogen manier van chippen ook erg mooi gelukt.
VrGr,
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 jan, 2014 2:18 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Nou, toen ik thuis kwam van werk nog maar even met de Kate bezig geweest. Alle antennedraden zitten erop, alleen zijn de draden die naar de romp lopen niet 100% strak. Echt storend is het niet gelukkig, en er is niet veel wat je eraan kan doen, behalve de draad die van de vleugel naar het stabilo loopt een stukje naar de romp te duwen voordat je het tweede draad erop vastlijmt.
Afbeelding
Afbeelding

Toen dat gedaan was hoefde ik alleen nog maar wat uitlaatsporen aan te brengen en de Kate was zomaar eens af!
Voordat ik jullie de eindfoto's laat zien zal ik eerst even de kit kort reviewen.
De beoordelingen vijn van 1 tot 10, waarbij 10 uiteraard het best is. Waar van toepassing zal ik wat toelichten.
Passing: 9
Detail: 9
Aantal onderdelen: 8 Was wellicht een leuk idee als de roeren los meegeleverd waren, dit zou ook makkelijker zijn voor de mensen die het toestel met bare metal onderkant willen maken, daar de roeren groengrijs moeten blijven.
Duidelijkheid handleiding: 7 Het 'plan' voor de antennedraden is niet aangegeven, en op het kleur en decal overzicht zit er plots een antennemast op de canopy.
Kleuraanduiding: 7 De kleur voor het exterieur welk Hase aangeeft klopt niet. Zij spreken over IJA (Imperial Japanese Army) Green, terwijl dit toestel IJN (Imperial Japanese Navy) Green moet zijn. De kleur die ik aanraad voor de bovenkant is Gunze H59 of Tamiya XF-70.

Dan nog even de PE set die ik gebruikt heb.
Er zitten een hoop bruikbare onderdelen bij, maar ik zou niet als een gek alles gaan gebruiken. De cockpit is redelijk donker, dus op een paar dingen na zijn de PE delen zonde van de moeite. De PE wieldeuren die zijn meegeleverd, en het richtgeval op de cowling zijn daarentegen een hele verbetering t.o.v. de kitonderdelen. Ook de PE visieronderdelen voor de MG achterop zijn een hele toevoeging.

Op naar de foto's!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Torpedo zat er daar wat scheef op, is intussen aangepast. De torpedo heeft ook wat verwering gekregen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Voor de prop heb ik hetzelfde spul gebruikt als bij de Romeo; Gunze 211 Mr. Metal Color Chrome Silver. Eenmaal droog poets je het op met een wattenstaafje o.i.d. en geeft het een mooie glans.

Einde!
Afbeelding
Afbeelding
Bron: http://ww2db.com/image.php?image_id=8972


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 jan, 2014 13:17 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Erg goed gelukt Danny, het kan lichtval zijn, maar loopt er een naad over de wielen?

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 jan, 2014 13:50 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Ongelooflijk knap!
Ik ben fan van je verwering en chipping.
:brouw:

Dit toestel zal mooi in de eregallerij staan (als de voorzitter van de groepsbouw deze nog eens zou willen updaten tenminste :wink: )

Gr
T


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 jan, 2014 14:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
heel mooi toestel geworden, maar dit ondergrondje doet hem geen eer aan...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 jan, 2014 14:08 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 1815
Woonplaats: Drachten
Keurig resultaat! Maar denk er bij de volgende kits wel om de naad tussen de vleugelhelften (boven ene onder) goed weg te werken.. Verwering/chipping is netejes!

_________________
Rock bottom is good solid ground, and a dead end street is just a place to turn around.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 jan, 2014 14:56 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
@ Dave, er zat een naad over de wielen, die heb ik zo goed mogelijk weggewerkt. Kennelijk doet de lichtinval toch iets waardoor er iets van de naad te zien is.
@ T, ik was volgens mij ook één van de voorzitters, dus ik zal zo even een paar foto's in de galerij plaatsen. :wink:
@ Silenoz, tjah, 't is een kant-en-klaar ondergrondje van Hobbymaster en inderdaad ziet 'ie er niet echt geweldig uit. Ik heb nog een grotere liggen van Eduard, en die moet nog gespoten worden. Deze is meer voor het tijdelijke. :wink:
@ Prutser, het is dat er een schijnwerper recht op de naad schijnt, anders valt het nagenoeg niet op. Ik zal er de volgende keer beter op letten.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement