Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 2:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 23 dec, 2013 22:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Jan,
ik heb een poosje zitten denken wat ik er nou op moet zeggen, maar nee, ik vind hem niet zo mooi. Ik vind het ook heel jammer dat er tot op heden nog niemand heeft gereageerd op jou creatie, daar schaar ik mezelf overigens ook onder, ik vertrok namelijk net van mijn werk nadat ik je creatie had gezien. Dus mijn excuses voor de ietwat late reactie. Maar goed, daarom reageer ik uiteraard niet ;) Ik zal eens aangeven waarom ik het geen mooi vliegtuig vind. Ik mis op een of andere manier de variatie aan kleuren die je normaal wel vaak toepast op een vliegtuig, er springen vaak bepaalde dingen uit en in dit geval vind ik het nogal een mat geheel en dat is wat jammer. Door de vrij grove met zwarte kleuren aangezette verwering lijkt het een toestel dat al veel heeft gezien. Echter mis ik dan weer de karakteristieke chipping op een japans vliegtuig.
Is het misschien een idee om het toestel zijdemat te maken i.p.v. zo mat als hij nu is afgewerkt?
Nou dat waren even de negatieve dingen, nu de positieve dingen. Ten eerste vind ik je scratchwerk aan de vleugels heel goed gelukt en mooi uitgevoerd. Ook het werk wat je aan de decals hebt gehad zorgen voor toch net even dat beetje extra. Sowieso zitten de decals er heel erg goed op, ook de Japanse tekens op de romp bijvoorbeeld. Daarnaast vind ik dat je de zilverkleurige accenten op de radiokabel heel mooi geplaatst hebt, het lijken wel echt klemmetjes op een of andere manier. Verder heb je, zoals gewoonlijk eigenlijk, van een oude airfix weer een heel mooi vliegtuig gemaakt.
Netjes gedaan Jan.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 dec, 2013 12:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Tja, van een lelijk eendje kan je niet altijd een mooie zwaan maken. Kleurrijker of mooier/aantrekkelijker kan je zo'n schema ook bijna niet maken. Daarnaast helpt de leeftijd van deze kit helpt ook niet echt mee. Zeker bij de canopy delen.

Ondanks dat toch wel een leuk geheel plaatje. Leuke toegevoegde items zoals de opgeklapte vleugels. Decals zitten er ook strak op.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 dec, 2013 13:19 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
@ Markie, Ik kom op internet ook een hoop foto's tegen van (nagenoeg) ongechipte toestellen, en aangezien het om 1/72 gaat moet je je ook afvragen of het dan allemaal niet teveel gaat worden.

Ik vind 'm mooi, en ik heb 'm ook voor de Brouwersawards opgegeven. :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 dec, 2013 23:19 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Voor zo'n oud kitje heb je er toch een heel leuk ding van gemaakt Jan, erg leuk detail ook dat je de vleugels hebt opgeklapt.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 dec, 2013 22:29 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Mannen, dank voor jullie reacties.

@Markie
markie schreef:
Jan,
Ik mis op een of andere manier de variatie aan kleuren die je normaal wel vaak toepast op een vliegtuig, er springen vaak bepaalde dingen uit en in dit geval vind ik het nogal een mat geheel en dat is wat jammer. Door de vrij grove met zwarte kleuren aangezette verwering lijkt het een toestel dat al veel heeft gezien. Echter mis ik dan weer de karakteristieke chipping op een japans vliegtuig. Is het misschien een idee om het toestel zijdemat te maken i.p.v. zo mat als hij nu is afgewerkt?


Op jouw advies heb ik de verwering afgezwakt met een vlakgommetjes. Misschien had ik beter met grijs dan met zwart kunnen werken. Of zijdemat e.e.a. ophaalt weet ik niet. Ik zal het op een proefstukje uit de sparebox eens uitproberen. De chipping heb ik deze keer met opzet weggelaten, omdat ik niet tevreden was over de manier waarop dat bij mijn Zero heb gedaan. Bij de LeO 451 voor de Franse GB ga ik eerst het hele model alu verven, camouifleren en dan hier en daar verfsplintertjes weghalen. Eens kijken of het daarmee beter lukt.

En ja, het schema is saai. Dat probleem heb ik ook altijd met alu, olive drab of non specular blue. (Daarom bouw ik niet zo graag Amerikanen) Met verwering probeer ik wat leven erin te brengen en door verschillende platen een iets andere tint te geven. Soms lukt dat goed, zoals bij mijn Marauder. Hier heb ik ervoor gekozen om de klinknagels donkerder te maken en de paneellijnen te accentueren. Toch heeft het werken aan dit model me weer wat nieuwe dingen geleerd, zoals het opklappen van de vleugeltips en de binnenkanten van de vleugels af werken, het aanpassen van de decals, scratch building van cockpit en MG, waardoor het toch wat meer is geworden dan een OOB bouw. Bij iedere bouw probeer ik òf iets nieuws te leren òf iets te oefenen wat ik nog niet goed kan.

@Juggernaut: als je me toch nomineert, mag ik dan de Cant Z. 1007 bis voorstellen i.p.v. deze Val? Daar ben ik pas trots op. Een beter model heb ik nooit eerder neergezet. :D

VrGr,
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 dec, 2013 21:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Citaat:
Op jouw advies heb ik de verwering afgezwakt met een vlakgommetjes. Misschien had ik beter met grijs dan met zwart kunnen werken. Of zijdemat e.e.a. ophaalt weet ik niet. Ik zal het op een proefstukje uit de sparebox eens uitproberen. De chipping heb ik deze keer met opzet weggelaten, omdat ik niet tevreden was over de manier waarop dat bij mijn Zero heb gedaan. Bij de LeO 451 voor de Franse GB ga ik eerst het hele model alu verven, camouifleren en dan hier en daar verfsplintertjes weghalen. Eens kijken of het daarmee beter lukt.

Mij is altijd geleerd om nooit met zwart te gaan verweren, dat zorgt er namelijk voor dat de verwering heel erg aanwezig is, meer dan normaliter gewenst zelfs om het zo maar te zeggen. Maar ik ben benieuwd naar je resultaat na het afzwakken. Als je eerst je model alu gaat verven, breng daarna dan een beschermende laklaag aan, zodat de boel niet beschadigd kan worden onder de camo. Mooi werk Jan en ik moet opschieten geloof ik ;)

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement