Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 09 nov, 2013 19:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 sep, 2010 17:40 pm
Berichten: 465
hmmm dat landingsgestel is in vergelijk met de 1/72 versie van hassegawa
niet echt geweldig te noemen
ik heb nog nooit een 1/48 gemaakt,maar kan wel zeggen dat dat bij zijn kleine broer er een stuk beter eruitzag
eniweg ,jij maakt er wel wat van!
dat idee van een gedraait neuswiel neem ik mee naar mijn F18 :brouw:
thanks!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 nov, 2013 21:02 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Uiteraard kan deze Tomcat niet ontbreken in deze GB. Het is inderdaad jammer dat Hasegawa nooit smijtspul meelevert maar de details zien er vaak wel goed uit. :)

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 nov, 2013 12:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Thnx. Tja, de detiaillering van het landingsgestel. Het is niet de hele poot die je hier ziet op de foto, maar het kan inderdaad wat summier overkomen voor deze schaal. Maar ik vind het wel prima. Veel leidingwerk loop er niet zag ik, dus ik denk dat ik dat maar laat voor wat het is. Tenzij ik ergens nog mooie foto's tegenkom.

Affijn, de bouw... Door droogtijden die ik aan wil houden om zodoende goeie verbindingen te krijgen loop ik wat her en der door de beschrijving heen. Het was wel tijd om de lastige wheelbays te starten. Deze bestond uit 4 deeltjes die kort en lastig op elkaar moesten. Er was weinig ruimte om het per deel te doen, de hoek moet goed zijn en ze moesten her en der wat vreemde delen afsluiten. Doordat Hasegawa deze kit met extra flash geleverd heeft moet je goed passen en meten.. nou ja, lastig genoeg:
Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens de intakes. Die zijn op zich prima, maar deel 1 en 2 moeten tegen elkaar aan en vervolgens in deel 3 gepast worden. Deze rondingen gaan uiteraard vaak slecht tegen elkaar aan. Ook hier weer, goeie lijm (revell lijm smelt het spul zo lekker tegen elkaar aan) en lang genoeg laten drogen:
Afbeelding

Dan krijg je dus in de intake een naad die lastig te schuren is en eigenlijk echt wel weg moet:
Afbeelding
Afbeelding

Iets het materiaal schuren om hierdoor de vettigheid weg halen en wat houvast te creeeren voor de volgende stap. Achterkant van de pijp afplakken:
Afbeelding
Afbeelding

en daarna:
Afbeelding

volgieten met good old latex (muurverf)
Afbeelding

hier een klein resultaat van hoe het lijkt wanneer je hiermee bezig bent. Het kan wel een bende worden op je werkplek dus leg hier absoluut iets onder wat weg gegooid kan worden.
Nadeel is wel dat het krimpt bij uitdroging en iets van scheurtjes achter kan laten. Nabewerken is vaak wel nodig, en aflakken met zijdeglans lak.
Het heeft een enorm dik vullend vermogen en dat de inwendige diameter iets kleiner wordt boeit niet. Beter een iets kleinere intake, wat niemand ziet zonder vervelende naad dan de oude situatie met plamuur en schuur wat eigenlijk slecht mooi te maken is.

Nu verder met de vleugels. :ok:

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 nov, 2013 22:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Goeie how-to. Wordt ook wel toegepast bij de intake van o.a. de F-16. Lekker bezig.

Ben afgelopen zaterdag even met een verlanglijstje de stad in geweest, op zoek naar wat goedies om mijn Aloe III weer van stal te halen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 nov, 2013 23:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 sep, 2010 17:40 pm
Berichten: 465
gaat mooi he met latex.

soms is twee keer nodig voor een mooi resultaat.
veelal ben je dat ook de scheurvorming kwijt


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 dec, 2013 16:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Deze gaat on hold.
Ben erg druk met allerlei randzaken zoals school, werk zoeken, stage en wat andere hobbyprojecten. Vervolgens komt de WWI er aan, waar ik als initiator voorrang aan ga geven.
Ik zeg zeker niet dat deze niet af gebouwd gaat worden en ik ruim m niet op. Maar voor de gb gaat dit m niet meer worden.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 dec, 2013 15:23 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Helaas, maar werk en scholing hebben sowiezo altijd voorrang.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement