Even een updeetje.
Hier begon het gedonder met de cilinderringen. Zie foto. Toen ik alles in elkaar had gezet kwam de propeller niet goed uitgelijnd op de as te staan. Alles voorzichtig opengebroken en dat kon nog omdat ik UHU-lijm heb gebruikt nadat ik mijn Revell lijm had omgegooid.... Toen de ringen losgehaald en de pinnentjes weggevijld, verf verwijderd en opnieuw vastgezet. Nu is de stand van de prop wel goed. Lastig is wel dat er in de instructies nummers zijn omgewisseld. Weet iemand trouwens wat dat gekke dingen op de voorste ring zijn? Het lijken 3 extra cilinders:
En inderdaad: de F6F-3 had nog geen ophangpunten onder de vleugels. De gaten moesten dicht, maar het spul kromp dus dat moest nog een keer:
Hier heb ik de plamuur wat bol gelaten i.v.m. het krimpen. Morgen schuren. Een tijdrovende klus bleek het installeren van de flaps in neerwaartse toestand. Voor mij de eerste keer ooit dat ik dat gedaan heb. Met opzet zijn de binnenflappen in een iets lagere stand gezet:
Hier zie je dat ik een probleem had met het raampje achter de cockpit. Moet ik nog afwerken. De arrester hook is klein, want in ingetrokken toestand. Die raakte ik natuurlijk kwijt, maar hij kwam weer boven water.
Met de panel scriber ga ik nog proberen om wat van de paneellijnen te herstellen. Wish me luck...
Ik vorder dus langzaam, maar om nou te zeggen dat ik enorm geniet van deze bouw... nou, nee.
VrGr
Jan
_________________
Op de werkbank:*
Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden