Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 3:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 30 sep, 2013 22:02 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Vanavond de 4 carriervliegtuigen eens bekeken uit mijn stash en heb besloten met deze te starten. Na al dat gepriegel aan die Italianen voel ik een lichte bouwdip opkomen en ga daarom voor iets simpelers en kleiners. En ook even geen Airfix nu. Ik bouw graag Italeri-dozen en deze lag er nog. De doos biedt maar liefst 4 versies: een Engelse (Home Fleet, Atlantische Oceaan), nog een Engelse (British Pacific Fleet), een Amerikaan en een Fransman. Die laatste is een versie 5 en kwam pas na de oorlog in dienst en valt dus af. Ik moet dus uit 3 versies kiezen. Voor iedere keuze valt wat te zeggen, gelet op de thema's die ik aanhoud bij het bouwen.

VrGr,
Jan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Laatst bijgewerkt door Trajanus op wo 13 nov, 2013 12:56 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 sep, 2013 22:10 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Mooie keuze, schijnt lekker weg te bouwen dit kitje.
Succes met de bouw.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 okt, 2013 14:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1602
Woonplaats: Puttershoek
Mijn voorkeur gaat naar de Engelse (Home Fleet, Atlantische Oceaan). Is naar mijn mening het mooiste camouflage schema :). Mooie kit, succes!

Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 okt, 2013 20:37 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Ik neig daar ook naar Erik. Het zou mooi passen aan een thema waar ik eerder aan werkte met mijn Sunderland, Seedrachte en He 115: The Atlantic Air War, dus wie weet. Maar zo'n mooie blauwwitte Amerikaanse dekjager heb ik in geen 30 jaar gebouwd. De FAA versie vind ik saai: alleen gloss blue. Blijven erf nog 2 opties over :lol:
Zo, en nu gaat die doos open,

VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 okt, 2013 14:10 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
En dit zit erin. Zoals gezegd: een simpele kit, met mooie ingegraveerde paneellijnen:

Afbeelding

Afbeelding

Er zijn 4 uitvoeringen om uit te kiezen:

Afbeelding

Afbeelding

Eergisteren een beginnetje gemaakt. De cockpit heeft 6 kleine decals.

Afbeelding

VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 okt, 2013 17:08 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Ik las in een ander topic dat je problemen hebt met deze kit, wat schort eraan?

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 okt, 2013 20:53 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Ja Dave, dat klopt en ik vorder uiterst langzaam. Het begon al met de instructies: er worden 4 versies aangegeven, maar er staat niet bij welk subtype iedere versie is. Ik kies de "vroege" Amerikaanse dekjager zonder toeters en bellen. Omdat ik de F6F-3 maak moesten er raampjes achter de cockpit uit de wanden worden gesneden. Die kreeg ik niet goed in vorm. De romphelften verschillen een milimeter in lengte, waardoor je op verschillende plekken afwijkingen krijgt, met name bij het aanbrengen van vleugels en cowling. Het motorgedeelte bestaat uit twee cilindersterren, waarvan er één andersom is gegoten: de passpinnen en -gaatjes zitten aan de verkeerde kant. Het plastic is zeer bros en breekt snel af. Van al het plamuren en schuren is de kit er niet mooier op geworden en ben ik details kwijtgeraakt, zoals paneellijnen e.d. en dat is jammer want de detaillering van deze kit is juist zo mooi gedaan. De cockpit bestaat uit twee delen en het middelste raam past zo slecht dat ik gedwongen ben de cockpit open te laten. Verder nog twee keer uitgeschoten met de panelscriber. Mijn fout dus, en een andere was dat ik de ophangpunten onder de vleugel met een te grote boor heb opengewerkt. Dat is te verhelpen en ik moet nog nazoeken of die F6F-3 überhaupt ophangpunten had. En ik maar denken dat ik even snel dit kitje in elkaar kon flansen... Ik zal hem niemand aanraden.
Morgen ben ik vrij en zal wat foto's maken.
VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 okt, 2013 20:56 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Dat is inderdaad een flinke tegenvaller, zo zag het er niet naar uit toen ik de gietramen zag.
Ik ben benieuwd naar de foto's.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 okt, 2013 7:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Dit klinkt een beetje als het Folgore verhaal Jan. Prachtige detaillering maar verschrikkelijk slecht qua maten gegoten. Zonde van de op zich leuke kit. Het komt allemaal natuurlijk wel goed, maar het kost een boel extra tijd die je anders had kunnen besteden.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 okt, 2013 17:03 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Dank voor het medeleven, mannen.

Omdat ik de F6F-3 maak moesten er raampjes achter de cockpit uit de wanden worden gesneden. Die kreeg ik niet goed in vorm. Het motorgedeelte bestaat uit twee cilindersterren, waarvan er één andersom is gegoten: de paspinnen en -gaatjes zitten aan de verkeerde kant:

Afbeelding

De romphelften verschillen een milimeter in lengte, waardoor je op verschillende plekken afwijkingen krijgt, met name bij het aanbrengen van vleugels en cowling. Verder nog twee keer uitgeschoten met de panelscriber. Mijn fout dus, en een andere was dat ik de ophangpunten onder de vleugel met een te grote boor heb opengewerkt.

Afbeelding

Afbeelding

Van al het plamuren en schuren is de kit er niet mooier op geworden en ben ik details kwijtgeraakt, zoals paneellijnen e.d. die nu niet meer doorlopen en dat is jammer want de detaillering van deze kit is juist zo mooi gedaan. Ik zal kijken wat ik er nog van kan redden met de panelscriber.

Afbeelding

Het plastic is zeer bros en breekt snel af.

Afbeelding

VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement