Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Hunting for the sub
BerichtGeplaatst: do 10 okt, 2013 9:27 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Tja, maar even een paar ideetjes gezocht, maar ik heb nog veel meer variaties, grijs toch makkelijker? :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Tekeningen uit Flower Class Corvette van John Lambert en les Brown

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hunting for the sub
BerichtGeplaatst: do 10 okt, 2013 12:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 14:17 pm
Berichten: 837
Woonplaats: hilversum
Oh wat mooi
De bovenste van blad twee maar, wordt schitterend en jij hebt wat te (af)plakken
Groet wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hunting for the sub
BerichtGeplaatst: zo 20 okt, 2013 17:43 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Het is weer zondag en dus weer tijd voor een update
Van de week had ik het model al in de grondverf gezet en daarna in een grijze kleur. Daar het toch een mengelmoesje wordt van verschillende schepen heb ik de vrijheid in kleuren, althans een beetje

Afbeelding

Affjin, dat zag er wel goed uit en vandaag zou ik de boel beginnen af te schilderen, althans een begin makend.
Ik liep al te vechten om de afplaktape vrij te houden van de vele zeer kwetsbare onderdelen (afplakken is toch al iets waar ik erg kribbig van kan worden) en bij het herpositioneren trok ik dus gezellig alle verf mee. Ondanks de ontvetter, de grondverf en de dagen droogtijd bij gemiddeld 20 graden was het volkomen ruk.

Dus vanochtend maar opnieuw aan de gang en tja, dan wordt het weer het ouderwetse penselen.....................en da val teguh, jonguh.

Strookje plakband op matje voor de indicatie en kwasten maar (nu heb ik 1 mazzeltje, het model komt in een middelzware zee, dus veel zie je er toch niet van, de waterlijn verdwijnt onder......................inderdaad het water, dus dan zie je niet dat het niet erg strak is. pffff dat scheelt

Afbeelding

Kleur van het onderwaterschip is donkerder dan voorgeschreven, maar dat is bewust gedaan vanwege het "door het water kijken"

Daarna op de tablet, tis een zegen zo'n ding, geen gesjouw meer met de laptop aan het snoertje omdat de accu bar en boos is, het plaatje van de HMS Midland opgezocht, hoewel dit schema uit begin '42 stamt, kan het qua kleuren nog wel verkopen voor een schema wat uit '41 komt/ kwam

Afbeelding

En dit is de eerste poging aan stuurboordzijde, ik moet de hoeken nog een beetje terugschilderen.

Afbeelding

Afbeelding


En voor ik opmerkingen krijg over het niet goed dekken van de verf, ja dat klopt, maar dat past wel in mijn plan om te verweren

Grappig, dat wanneer je het model in de hand heb, opvalt dat het cammo-effect toch best goed werkt, het breekt het model visueel en je kan niet direct het type schip herkennen, toch best wel effectief van die jongens.

Voor ik weer iets kan doen zullen we wel weer een aantal dagen verder zijn en is de verf hopelijk goed uitgehard om bakboordzijde te doen. Overigs wel weer een goede oefening om recht te schilderen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hunting for the sub
BerichtGeplaatst: zo 20 okt, 2013 17:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 14:17 pm
Berichten: 837
Woonplaats: hilversum
Me do much like massa, ziet er fijn uit bert
Groet wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hunting for the sub
BerichtGeplaatst: zo 27 okt, 2013 17:52 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Wat gaat zo'n week snel, ongelofelijk
Ja, en wat heb ik deze zondagochtend weer gedaan, eerst maar eens de diverse horloges en klokken gelijk gezet, oei dat is toch erg vroeg opeens. Daarna nog wat huishoudelijk werk en wat dierenvreugd verzorgd.
Toen het spul weer van de kast gepakt, krukkie bij het aanrecht en ik kon weer wat doen. Ik heb de Corvette ook aan de andere zijde voorzien van cammo, en op het dek diverse details geschilderd. Dat kan nu uitharden en dan kan het geheel in de P+ voor het verweren (ik weiger het beviezerikken te noemen, want dat is het namelijk totaal niet, die term is domweg absurd)
Het zal dan ook gelijk duidelijk worden waarom ik niet heel netjes de lijntjes en zo heb geschilderd.
Goed stand van zaken deze keer

Afbeelding

Afbeelding

Daarna het doosje met de u-boot boven water getrokken (duh, wat een flauwe voor de hand liggende woordgrap eigenlijk) en begonnen. Ach 28 onderdeeltjes en 3 uur verder incl. de benodigde koffie en rookpauzes had ik een VIIC staan, dat ging zo snel dat ik niet eens de sprues heb gefotografeerd

Ook hier hebben we plaatjes van, tis trouwens net een potlood, zo dus het is op schaal 1/350


Afbeelding

Afbeelding

Er maar even een zippo naast gezet voor de beeldvorming

en als we beide modellen naast elkaar zetten krijgen we het volgende plaatje

Afbeelding

De oplettende kijker heeft waarschijnlijk gezien dat ik niet voor de standaard configuratie heb gekozen bij de U-boot,...........huh..............nou, volgens mij wordt heel vaak een model met gerezen periscoop getoond, terwijl dat ding echt wel naar beneden was als ze onderwater voeren of aan de oppervlakte lagen om te luchten en de accu's te laden, ik heb dus alleen de vuurgeleiding opgericht laten staan.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hunting for the sub
BerichtGeplaatst: vr 01 nov, 2013 9:13 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Zo, toch nog even een heel klein dingetje kunnen doen, heb de boel in de P+ kunnen zetten zodat ik van het weekend kan beginnen met verweren

Dat zal wel weer wennen worden, in het begin van het forum was ik een meester, maar tegenwoordig door een heel aantal al inmiddels al lekker voorbijgestoken

De ervaring en de kijk op dat heb ik nog wel, maar nu de theorie in de praktijk zetten

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hunting for the sub
BerichtGeplaatst: vr 01 nov, 2013 9:36 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Bert, gewoon lekker in de P+ zetten en een tubetje Van Dyke brown van de van Gogh reeks tevoorschijn toveren. Volgens mij ben jij wel bekend met olieverf, dus je weet dat je er mee kan blijven spelen tot je tevreden bent. :)


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hunting for the sub
BerichtGeplaatst: vr 01 nov, 2013 12:47 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
O jee ja, Danny, dat heb ik wel laten zien op mijn Snowberry, ik gebruik alleen geen bruin, maar veel meer kleuren, daar krijg je veel mooiere effecten mee

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hunting for the sub
BerichtGeplaatst: zo 03 nov, 2013 21:06 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Zo, ik heb weer wat kunnen doen vandaag, dus is de Corvette een beetje vuil geworden.
Wat heb ik gedaan? De donkergrijze cammoverf ging er bij zware zeegang vanaf, de verf zat er dus niet echt lekker op, daarbij heb je vervuiling vanaf dek wat langs de romp spoelt, dit is met blauw, zwart en bruin uitgevoerd. op het dek heb ik ook wat vervuiling aangebracht, alleen was mijn wash niet best meer en moet ik even nieuwe aanmaken en dan wachten tot de verf droog is voor ik verder ga.

Maar bij deze een paar foto's
Afbeelding

Afbeelding

Ook de uboot is in de grondverf gezet, maar meot even wachten op een goede dag voor de airbrush, dit wordt trouwens nog een aardige klus, want het moet wel een onderwaterkleur worden dus moet ik stevig gaan filteren met groene kleuren

Afbeelding

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hunting for the sub
BerichtGeplaatst: do 05 dec, 2013 10:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 feb, 2011 0:07 am
Berichten: 989
Woonplaats: Antwerpen
Ziet er al best goed uit, benieuwd naar het vervolg.
:brouw:

_________________
Groetjes,
Marc

https://www.modeling-skills-flandres.com/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement