Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 9:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Hunting for the sub
BerichtGeplaatst: vr 13 sep, 2013 17:21 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Vandaag mijn corvette binnen gekregen, ik leen straks even de foto;s van Wiwil (ik geef ze weer netjes terug hoor) van de kit
In de gauwigheid gezien dat ik qua opstelling niet veel hoef te veranderen, alleen schaalklaar maken

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hunting for the sub
BerichtGeplaatst: vr 13 sep, 2013 19:21 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Met dank aan Wiwil, de foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Neuzend in:

Agassiz: een Flower Class Corvette
Ensign 3: Flower Class Corvette
Flower Class Corvettes en
Flower Class Corvettes Profiles

leert dat er in principe maar weinig ingrijpend aan het schip veranderd hoeft te worden op een paar details na en die zal ik later even op een rijtje gaan zetten. Ik had natuurlijk wel mooi vergelijkingsmateriaal met het topic van Wiwil, maar nu heb ik het model in mijn handen. Moet alleen even wachten tot mijn klein- (wervelwind 2.0) dochter op bed ligt

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hunting for the sub
BerichtGeplaatst: zo 15 sep, 2013 11:54 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Goed, we zijn begonnen, de romp is al een beetje in elkaar geplakt, de kieren waarover Wiwil sprak in zijn Compassrose topic heb ik wat kunnen ondervangen door aan de onderzijde van het voordek de overlap iets groter te maken. Ook zijn de patrijspoorten en de skylightraampjes uitgeboord.
Ik heb op de foto de tekening van een Flower Class bjgedaan welke is gebaseerd op originele werftekeningen en daaruit blijkt dat Mirage zijn huiswerk goed gedaan heeft, er zijn misschien op kleine details (1 patrijspoort op achterschip teveel) eigenlijk geen grote fouten tot zover te ontdekken, hulde, ik heb dat bij de grotere merken wel anders meegemaakt.
Alleen jammer dat de matrijzen dus blijkbaar erg warm worden want op het onderschip zijn wat vervormingen te zien, het zal mij teveel tijd en moeite kosten in verhouding met het zichtbare om dat op te lossen, ik maak er toch geen statisch model van.
Wel moet ik nu al erg vooruit gaan plannen hoe ik zaken ga doen, want het moet een dynamisch dek worden, dus DCrekken in de takels, guns gedraaid, halflege DC installatie etc
Maar goed eerst maar even een paar plaatjes

Ja, inderdaad, zo klein is het
Afbeelding

even met de tekening erbij (de BB ziet er trouwens ook perfect uit)
Afbeelding

Even zonder poespas, opvallend weinig kieren :lol:
Afbeelding

OP de lijn tussen stabilisatorrail en schroefas zijn de deukjes te zien, aan beide kanten exact dezelfde plek, dus wijt ik dat aan de matrijs
Afbeelding

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hunting for the sub
BerichtGeplaatst: zo 15 sep, 2013 21:28 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Tijdje zitten peinzen over de vervolgstappen, ik heb inmiddels het achterdek met skylights erop en moest aan de dieptebommenrekken gaan beginnen, maar een model wat midden in een U-bootjacht met volle rekken te maken is ongeloofwaardig dus zat ik te kijken of ik dat kon veranderen. Eerst maar eens proberen om de kitonderdelen te verbouwem, maar dat lukte dus niet en als je ze tegen elkaar aan plakt, lijkt het ook nergens op, dus toch maar besloten nieuwe rekken te maken. Inmiddels heb ik de 4 zijkanten af, moet ze nog een beetje afwerken en pas maken, maar het begin is er. Hier de foto's

Hier eerst maar eens een plaatje van het origineel, het is zo klein dat ik het niet eens netjes op de foto krijg
Afbeelding

De maten overgenomen van de kit onderdelen en afgetekend op een plaatje 0.5 mm evergreen en de vakjes uit gesneden
Afbeelding

Hierna een paar stripjes van 1 mm er opgeplakt, deels als pootjes en deels extra versteviging en de rest uitgesneden

Afbeelding

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hunting for the sub
BerichtGeplaatst: ma 16 sep, 2013 20:07 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Wat een priegelwerk! Inderdaad zouden volle rekken tijdens een jacht uiteraard niet kunnen, al had het waarschijnlijk aan mijn aandacht ontsnapt als je het wel had gedaan, ;)

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hunting for the sub
BerichtGeplaatst: di 17 sep, 2013 4:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 feb, 2011 0:07 am
Berichten: 989
Woonplaats: Antwerpen
Waarom zouden die volle rekken niet kunnen?
Het is te zien hoe hij zijn prooi benaderde, op de zijkanten van de corvette staat er ook veel bewapening en makkelijker verspreidbaar.
Natuurlijk in deze opzet van het diorama, is het meest denkbare.

Mooi modelletje en beetje priegelwerk, die pootjes van 1mm zijn misschien een beetje te zwaar, dat is 40 cm dik in het echt dan?

:brouw:

_________________
Groetjes,
Marc

https://www.modeling-skills-flandres.com/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hunting for the sub
BerichtGeplaatst: di 17 sep, 2013 7:15 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Marc
Deels klopt jouw bewering, maar als ik al 3 explosies laat zien bij een sub die al gedoken is, is er al even jacht opgemaakt.

1 mm is inderdaad erg dik, maar met mijn grote vingers, de kwetsbaarheid van de parts wil ik er niet te veel aan klooien met risico op breken, het valt minder op als deze gemonteerd en gespoten zijn, maar sommige waren wel een beetje erg en die heb ik al wat bijgewerkt.
Ik heb de rekken aan de achterzijde wel iets ingekort en de pootjes wat korter gemaakt. Daarbij heb ik twee uitwerpopeningen in de achtersteven gemaakt, want de bommen werden niet over de reling heen geworpen vanuit de rekken, maar gedropt via uitwerpgaten.
Het blijkt echter wel dat bij de kit de rekken iets teveel naar de zijkant staan, of te recht, want de openingen vallen nu een beetje in de ronding van de romp. Maar och, eenmaal " op zee" valt dat minder op.
Ik zal vanavond wel weer even wat foto's maken, maar moet wachten tot mijn kleindochter in bed ligt, want met haar in de buurt is dat geen optie. Bouwen trouwens ook niet.

ook ben ik al aan het kijken naar bemanning, mennekes moeten 5 mm hoog en 1.4 mm dik worden, zelf maken is geen doen, althans dat heb ik nog niet geprobeerd, maar ik denk dat ik voor een aantal flatfigures ga zoals bijv Eduard ze maakt. Moet nog even struinen en uitproberen want het moosit is. misschien ga ik wel even een poging wagen om zelf iets te maken, ik heb in ieder geval wel een paar stukjes putty klaar liggen.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hunting for the sub
BerichtGeplaatst: di 17 sep, 2013 8:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 feb, 2011 0:07 am
Berichten: 989
Woonplaats: Antwerpen
Ben benieuwd,vooral naar die mannetjes :lol:

:brouw:

_________________
Groetjes,
Marc

https://www.modeling-skills-flandres.com/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hunting for the sub
BerichtGeplaatst: di 17 sep, 2013 19:53 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Ik heb van L'arsenal resin figuren in 1:350, maar ik weet niet of die ze ook in 400 hebben.

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hunting for the sub
BerichtGeplaatst: di 17 sep, 2013 20:00 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Ik bouw dus ook 1/350, Lársenal?, ik zal eens zoeken

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement