Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 26 aug, 2013 9:14 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Microgolf ging ik ook aanraden, maar wel voorzichtig zijn. Voor het plooien van de langere stukken PE kan je ook een lengte inklemmen, een graad of 10-20 verplooien en zo opschuiven tot op het einde. Daarna herbeginnen tot je de gewenste hoek hebt. Door het zo te beperken heb je bijna niks van extra vervorming, maar is wel een beetje werk.
Ook kan je een stalen lat klemmen en deze gebruiken als hold&fold...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 aug, 2013 20:58 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Bij gebrek aan een microgolf-oven gaan ze maar in heet water...

Wel vreemd dat ik overal hoor/lees hoe voorzichtig je wel niet moet zijn met het schuren van Resin omdat het een erg naar goedje is maar dat er door de producent op geen enkele manier voor gewaarschuwd wordt... Awel....

De muren van de bunker hebben een Verdikking aan de bovenzijde waar het dak op rust en deze zijn een paar cm breed. Dit is ook het vlak waarop het gegoten is dus ik moet enorm veel resin van de muren af zagen/schuren. Ik ben nog wel even bezig.....

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 aug, 2013 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 feb, 2011 0:07 am
Berichten: 989
Woonplaats: Antwerpen
De ene mens kan beter tegen dat stof tegen dan een andere.

Heb er zelf nog nooit last van ondervonden, en men longen zijn ver van goed na al die jaren van schilderen en werken in spuitcabines.

Zou toch maar een maskertje dragen, je weet nooit, het is soms een raar goedje.

Veel succes met de werkzaamheden!

:brouw:

_________________
Groetjes,
Marc

https://www.modeling-skills-flandres.com/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 sep, 2013 23:52 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
IK heb het meeste flash van de delen af weten te schuren/veilen/zagen. Waarom ze nou juist op de breedste vlakke moesten gieten is me een raadsel... Geeft wel veel werk in ieder geval.

Nu alles zo'n beetje op maat is valt ook gelijk goed op dat de kit nogal te wensen over laat.. De wanden steken verder uit dan dat het dak afdicht, en allemaal weer op een andere lengte. Vrijwel alle delen zijn ietwat verbogen en niets past echt goed.... Maar de bunker zelf begint echt erg gaaf te worden! Als liefhebber snap je dan niet dat niet iedereen zo'n dio aangeschaft heeft toen het uit kwam, want dit soort kits (met alle fouten die het heeft) zie je helaas niet vaak....

De foto's van vandaag dan maar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De vacuform grondplaten heb ik afgeschreven. Deels omdat ik wat meer wateroppervlak voor de bunker wil en deels omdat het gewoon te zwak is om de resin bunker te dragen. (die weegt toch best wel wat) Morgen eens om wat MDF platen om dit in na te maken.

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 sep, 2013 0:18 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Het was even stil met de brouwwerkzaamheden, maar niet zonder een goede reden. (afgezien van dat ik een hoop sleutelwerk aan de auto's heb op het moment) Als referentiemateriaal heb ik verplicht ( :D ) Das boot weer eens moeten kijken.... Wat een prachtige film is dat toch!!!

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 sep, 2013 0:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
'k Heb vandeweek het boek voor 50ct op de kop getikt bij de Kringloopwinkel.. ook mooi voor de lange avonden binnenkort, naast die enorme stapel bouwpakketten :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 sep, 2013 0:13 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Boek is ook erg goed moet ik zeggen!

Vandaag een MDF basisplaat gemaakt en hierop zil ik dan ook in MDF de contouren van de haven gaan aanbrengen. Daarop kan dan de resin bunker komen.....

Al met al nog wel wat werk. En omdat ik al wat romphelftjes in elkaar gelijmd heb om te kijken hoe het dio eruit gaat zien kwam ik er ook achter dat ik een verkeerde PE set voor de IX-C T2 heb... Is voor de T1 en die heeft geen extra dekje achter de tower..... Grrrr....

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 sep, 2013 12:38 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Even wat plaatjes geschoten van de opstelling. Er kunnen nog wel wat kleine bootjes of een sub bij langs de kade vind ik. Verder zal er nog een type IX in een van de pens komen te liggen.

Afbeelding

Afbeelding

De vuco-form fundering van de bunker wordt nog vervangen door MDF. Dat is een stuk steviger.

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 sep, 2013 15:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 feb, 2011 0:07 am
Berichten: 989
Woonplaats: Antwerpen
Misschien was het simpeler geweest de volledige bunker zelf te bouwen?
Er is blijkbaar toch redelijk wat werk aan deze kit.

Hoe ga je deze waterpartijen bouwen?
Op het eerste zicht is de ondergrond nogal ondiep om volledige modellen te gebruiken, of zie ik dit verkeerd?

:brouw:

_________________
Groetjes,
Marc

https://www.modeling-skills-flandres.com/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 sep, 2013 15:40 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
De hele bunker zelf bouwen is nogal een werk hoor... Maar de vacu-from onderplaat was gewoon te slap en de twee platen samen voegen zou ook de nodige problemen geven..

De schepen worden nog doormidden gezaagd voordat ze het water in gaan. Ik wil wel een of twee doks droog zetten. Hiervoor moet het dio inderdaad nog wel een stuk dieper gemaakt worden. Er zal dus nog een rand rondom de grondplaat komen om zo genoeg diepte erin te krijgen...

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement