Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 24 sep, 2013 18:35 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Ennnnnnn dan klik je op het kruisje in plaats van het tabblad zelf.... :roll:
Poging 2....
Met deze GB in het achterhoofd had ik deze kit meegenomen naar werk om in de nachtdienst aan te werken en net als de I-400 is dit een flinke dame.

Mag ik u voorstellen:
I-27:
Afbeelding

De I-27 was een Type B-1 duikboot en was op 24 februari 1942 te Sasebo, in de Prefectuur Nagasaki, in dienst gesteld.
Leuk feitje, in het zuiden van de stad Sasebo heeft men een stukje Nederland nagebouwd. :lol:
Afbeelding
Het stukje Nederland in Japan, met de naam Huis Ten Bosch

Op 4 juni 1942 was de SS Iron Crown, een Australisch vrachtschip met ijzererts aan boord, onderweg naar Whyalla-Newcastle, en werd 44mijl ten zuid-zuidwesten van Gabo Island getorpedeerd door de I-27. Achtendertig van de tweeënveertig bemanningsleden kwamen om bij de aanval. De overlevenden werden opgepikt door de SS Mulbera.

Op 20 maart 1943 was SS Fort Mumford (volgens mij eveneens een vrachtschip) getorpedeerd en gezonken in de Indische Ocean (10°00′N 71°00′E) door de I-27.

Op 3 juni 1943 was de SS Montanan door de I-27 getorpedeerd en tot zinken gebracht. Hierbij kwamen 5 bemanningsleden om het leven en 58 werden er gered.

De commandant van de I-27, commandant Fukumura, was berucht om het feit overlevenden van een gezonken schip neer te schieten. Bij het Liberty ship SS Sambridge en de SS Fort Mumford was dit ook het geval. Op 12 februari 1944 bracht de I-27 het Geallieerde stoomschip SS Khedive Ismail in de buurt van de Malediven tot zinken. Hierbij kwamen 1297 opvarenden om het leven. Na de aanval poogde de I-27 te schuilen door onder de overlevenden welke aan de oppervlakte dreven te verstoppen. Desondanks konden de Britse Torpedojagers HMS Paladin en HMS Petard de I-27 lokaliseren en vernietigden ze de I-27 d.m.v. torpedo's, dieptebommen en ramaanvallen. Negenennegentig bemanningsleden van de I-27 waren daarbij omgekomen, één bemanningslid was door de Britten gevangengenomen.


Op naar de kit!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nee, dat is geen Kaiten... :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zoals te zien is valt de bouw tot zover heel erg mee, ik moet alleen opletten dat ik niet teveel wil plakken voordat ik ga spuiten, anders kan ik niet goed meer bij verschillende plekken op het dek.

Nu we het over spuiten hebben, gisteren ben ik ook even met 't bootje gespoten in Tamiya XF-24, dezelfde kleur als de I-400 (dat topic moet ik ook weer eens updaten... :roll: ). De kleur lijkt wat licht, maar als de P+ erover gaat wordt de kleur een stuk donkerder.
Afbeelding
Afbeelding
Morgen maar eens 't dek spuiten en de antifouling (welke donkerbruin moet worden btw) aanbrengen.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 sep, 2013 20:13 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Mooi model! En een midget-zubje voor erbij!

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 sep, 2013 7:15 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Maar dan heb jij toch wel een heel relaxt baantje, want ik kon er neit eens aand enken, laat staan bouwen tijdens mijn nachtdiensten. Tja airbrush schoonmaken lukte dan wel, maar dat was het enige hobbygerelateerde. Maar modelletje ziet er al goed uit, je bent verder dan ik

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 sep, 2013 9:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2012 15:47 pm
Berichten: 585
Ha Juggernaut

Ben je gestopt met deze?

viewtopic.php?f=215&t=41018

Die vond ik erg interessant.
Ik kan haast niet wachten op het vervolg.
Ik wist niet dat er nog meer subs waren dan die vliegtuigen aan boord hadden.
Ook dit is dus een mooi project.

_________________
Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.


Laatst bijgewerkt door Verbeek op wo 25 sep, 2013 11:08 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 sep, 2013 9:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Lekker zeg, als je kan hobby'en op je werk. Betaald modelbouwen, wat wil je nog meer! :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 sep, 2013 13:07 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Dat is het punt met wacht en waakdiensten, het is allemaal vraag afhankelijk, en je kan je voorstellen dat er tijdens de nachten wel stille momenten zijn.

@ Verbeek, de I-400 loopt ook nog, ik heb zojuist het dek boven de hangaar gespoten. :wink:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 sep, 2013 19:56 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Well, deze dame heeft intussen ook een gekleurd dek gekregen:
Afbeelding
Nu zijn er een hoop details die weer grijs moeten worden, maar dat komt wel goed.
Trouwens, ook deze is aardig aan de maat:
Afbeelding
Die foto was dus genomen vóór ik het dek had gespoten. :lol:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 sep, 2013 20:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
waarom hebben beide subs zo'n mega grote spriet op 't achterdek eigenlijk?

Dingetjes zien er goed uit!

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 sep, 2013 22:56 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Voor zover ik weet zou daar een antenne aan komen te hangen. Alleen jammer dat deze niet is meegeleverd, maar scratchen is niet moeilijk.

Intussen zitten bijna alle kleuren erop en kan ik met wat mazzel binnenkort de decals aanbrengen.
Afbeelding
Ja, dat is een bruine antifouling. Ik heb gewoon de kleur gebruikt die in de handleiding stond; Gunze's Cacaobruin.
Afbeelding
Afbeelding
Alleen jammer dat de arm van 't kraantje afgebroken is, maar die kunnen we wel weer vastplakken.

Nou, tot zover.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 okt, 2013 6:59 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Toch zijn het hele mooie bootjes om zo te zien,

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement