De vleugels zijn nu afgewerkt. Aileron fairing en aileron trim tab fairing heb ik gemaakt van halve sesamzaadjes.
Na het commentaar van Arjan heb ik toch maar besloten de vleugelligger in de romp te "modelleren" van 0,5 mm plasticard.
Loop ik in ieder geval niet het risico dat dat alsnog opvalt als de romp dicht zit.
Ook nog een ongelukje gehad. Potje lijm omgestoten, en een druppel was op een romphelft terecht gekomen. Ik dacht dat alleen de verf beschadigd was, maar na het overschilderen van een paneel bleek ook het plastic aangetast te zijn.
Ook is het bijschilderwerk niet al te best (andere kwast gebruiken). Dat wordt dus een schuur en plamuur job. Positief is dat het apart schilderen met afplakken op paneellijnen goed werkt. Hoeft tenminste niet alles over.
Voordat de motorgondels aan de vleugel gelijmd kunnen worden, moeten eerst de stijlen van het hoofdlandingsgestel klaargemaakt worden. Die missen wat detail. Wat ik in eider geval veranderd heb is de schaar en de dwarsstang.
Links voor en rechts na de behandeling. Het massieve driehoekje van de schaar heb ik uitgeboord en verder met het mes bewerkt, de helft van de stang heb ik rond gevijld. Verdere detailering zal ik met het schilderwerk en met later aan te brengen leidingen proberen te doen.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/Nu bezig met de 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 en de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V.