Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 11:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 245 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 25  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 08 sep, 2013 12:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18506
Woonplaats: Hurdegaryp
Da's een leuk interiertje hoor, zou zo maar een 'item' kunnen zijn in 'Eigen Huis en Tuin'. :D

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 sep, 2013 13:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4377
Woonplaats: Leiderdorp
Hè. jakkes. Nu moet ik het extra vies maken om er een KLu interieur van te maken :wink: . Overigens was de Spaanse kist ook zo knus.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
Nu bezig met de 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 en de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 sep, 2013 16:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4377
Woonplaats: Leiderdorp
Paar uurtjes besteed aan detailering. Stoelriemen van grijs geverfde tape, gespen en sluitingen van aluminium tape. Daarna met zijdeglans vernis bewerkt. Als het droog is kan het in de was.

Afbeelding

Natuurlijk was één van de stoelen weer eigenwijs. Hield niet zo van dat gedoe met cocktailprikkers en pincetten; ging liever wandelen. Dus kon ie alleen op de foto.

Afbeelding

Samen met twee voetenstuurtjes van diverse soorten strip en de pantry/WC, die nu ook op maat gemaakt is. Kon de verleiding niet weerstaan om van die mooie, rood-geanodiseerde klemmen voor de eetbakken te maken (0.25 mm metaaldraad geverfd met transparant rood).

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
Nu bezig met de 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 en de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 sep, 2013 20:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Heel erg mooi werk en ik kan me die rood gecoate metalen onderdelen zo voor de geest halen, mooi weergegeven. Zitten die niet ook op de toegangsluiken op de Embraer E-jets waar KLM cityhopper ook mee vliegt?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 sep, 2013 11:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4377
Woonplaats: Leiderdorp
De onderste verdieping van de cockpit afgemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De stuurkolommen waren te lang; ze staken boven het instrumentenpaneel uit. Ik heb ze 3 mm ingekort, en nu staan ze op dezelfde hoogte als op de foto uit De Leeuw. Voetenstuur zit er in. Kan er mee door zo. Het plafond kan ik pas doen als het spul in de romp geplakt zit.
Verder de cabine een wash gegeven van Citadel Seraphin Sepia. Ook de leuningen van het trappetje zitten er nu in.

Afbeelding

Beter zo :wink:

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
Nu bezig met de 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 en de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 sep, 2013 17:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat ziet er aantrekkelijk uit zeg! trouwens zag ik de topic van Joe Silent van 20 jaar geleden, hij heeft de naden om het cockpitraampje niet dicht gemaakt. waardoor er een lelijke naad zit om het cockpitraampje, ik herkende er zelfs geen Friendship meer in.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 sep, 2013 15:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4377
Woonplaats: Leiderdorp
Na een klein weekje werk weer aan de slag. Interieur in de rechter romphelft geplakt. Ook de bolle waarnemersramen zitten er nu in.

Afbeelding

Om het spul op zijn plaats te krijgen, moest wel de neuswielbak wat aangepast worden. Bij het vastlijmen van de pantry vielen aan paar van de mooie rode dingetjes er natuurlijk weer af. Ik heb de bovenste weer vastgelijmd, want bij een recente vlucht zag ik dat dat soort klemmetjes alleen maar aan de bovenkant zitten. Nu ontbreekt nog een rek dat naast de deur moet komen; dat zet ik er in voor het sluiten van de romp.
Tegelijkertijd begonnen met de vleugels. Boven- en onderkant op elkaar geplakt en de omtrek van rolroeren en flaps met een fineliner aangegeven, want die moeten er natuurlijk uit :) As test eerst de flap gedaan. Dat ging met het mes nog redelijk soepeltjes.

Afbeelding

De randen in de vleugel heb ik daarna wat taps geschuurd om nog een redelijk scherpe rand te krijgen, want in werkelijkheid loopt dat mooi flush met de bovenkant van de ingetrokken flap. De spleet in de vleugel heb ik opgevuld met plastic strips. Eerst eentje van 2 mm dik van de hele lengte met daarop gelijmd een halve lengte van 0,25 mm dik, die taps geschuurd tot hij in de spleet paste, en daarna over de hele lengte nog een stripje van 0,13 mm dik gelijmd, want ik wil hem iets naar binnen in de vleugel lijmen, en daar neemt de vleugeldikte toe.

Afbeelding

De twee 0,4 mm messingdraadjes zitten er alleen maar om de strip er weer uit te trekken als ie te diep wegzakt. Daarna de strip in de vleugel gelijmd, de draadjes losgedrukt en afgeknipt en in de gaatjes weggeduwd. De flap zelf heb ik opgevuld met een stukje staf van 1,2 mm diameter en een stukje strip bij het dikke eind. Dat zal straks opgevuld worden met plamuur en rond geschuurd, zodat de flap een ronde voorkant krijgt.

Afbeelding

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
Nu bezig met de 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 en de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 sep, 2013 16:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18506
Woonplaats: Hurdegaryp
Jelle schreef:
Dat ziet er aantrekkelijk uit zeg! trouwens zag ik de topic van Joe Silent van 20 jaar geleden, hij heeft de naden om het cockpitraampje niet dicht gemaakt. waardoor er een lelijke naad zit om het cockpitraampje


Even voor de duidelijkheid, dat topic is van 2006 en als er iemand een strakke bak kon maken, dan was het Bert wel. Je ziet wellicht dat er naadjes rondom het glaswerk zit, maar het valt niet op. Die Finse Fokker mag er zijn.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 sep, 2013 19:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4377
Woonplaats: Leiderdorp
Om te kijken hoe dat spul van mij nou paste, heb ik de andere romphelft er met tape tegenaangezet. Dat vereiste wel wat wringen (beetje krom, en zo), maar voor mijn gevoel te doen.

Afbeelding

Ook de cockpitramen er in geschoven na de onderkant van het dak gelijkgeschuurd te hebben.

Afbeelding

Past goed en zou na het lijmen geen kier moeten laten zien, al zal je na het schilderen wel een afgrenzing zien, maar dat komt hoofdzakelijk door de knik tussen neus en raam.
Voor de oplettende kijkertjes: Ja, de romp tussen knik en bovenkant ramen is afgeschilderd. Kon er nu nog goed bij.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
Nu bezig met de 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 en de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 sep, 2013 19:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Oeh en ah. Gaat lekker met deze Fokker! :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 245 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 25  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement