Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 05 jul, 2013 18:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 15 dec, 2010 17:29 pm
Berichten: 46
Woonplaats: Rockanje
Bij deze mijn bijdrage voor deze groepsbouw.

Ik ben van plan om van de Kinetic Rocaf F-16 A/B block 20 Kit een F-16 BM te maken zoals deze vliegt in arizona.
De F-16's gestationeerd op Tucson Intl in arizona worden gebruikt voor de F-16 opleiding van de luchtmacht.

Afbeelding

Ik heb gekozen voor dit onderwerp omdat ik de F-16 gewoon een machtig mooie machine vindt, en aangezien ik nog niet heel veel ervaring hebt met verwering wil ik nu gewoon een net en strak model neerzetten. dus dat kom mooi uit aangezien een aantal F-16 in Arizona een nieuwe laklaag hebben gehad.

de kit met de F-16BM cockpitset van Aires.

Afbeelding

Ik voor de kinetic kit gekozen omdat iemand op dit forum deze heeft gebruikt om een zeer mooie orange jumper neer te zetten.

Groeten Lennart


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 jul, 2013 21:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Moet je dan niet een stukje scratchen? Of zit er een complete conversieset in het AIRES bakkie????

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 jul, 2013 22:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 15 dec, 2010 17:29 pm
Berichten: 46
Woonplaats: Rockanje
Dat scratch valt eigenlijk wel mee, de parabak bij de staart is meegeleverd tevens zijn de navigation lights en de luchtinlaat het zelfde van een MLU bak. Dus ik denk dat het hier om kleine item´s gaat die moeten worden veranderd. Dus ik denk dat ik het zo laat.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jul, 2013 10:14 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 feb, 2008 13:29 pm
Berichten: 1003
Kleine items zijn dan de IFF antenna's op de neus en taxilight op het neuswiel deur, en als extra LAU-127 launchers voor de wingtips. Als die zaken in de doos zitten dan hoef je eigenlijk niets te scratchen of van andere kits af te halen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jul, 2013 22:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
ik heb inmiddels wel wat f-16's gebouwd en weet op zich wel wat van de diverse blockverschillen.. Maar waarom de discussie over het verschil tussen block15 en 20 en dat er misschien e.e.a. aan scratch werk bij komt kijken.
de verschillen zijn voornamelijk internt, andere electronica. vermoedelijk heeft de parahousing er iets mee te maken, maar dat is het toch wel zo'n beetje..
uiterlijke verschillen zijn niet aanwezig.

or am i totally wrong...

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 jul, 2013 22:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Nog een Viper! Altijd goed, nooit genoeg F-16's... En ook een leuk jasje. Een Tucson bak.

Ik weet niet de verschillen de tussen de Block 20 en 15. Zal ik ook even moet de googelen, en mijn eigen bieb moeten door pluizen.

Gr Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jul, 2013 13:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 feb, 2008 13:29 pm
Berichten: 1003
Ging het scratchen niet gewoon over of uit deze kit een standaard BM gemaakt kan worden ongeacht het block type. Want daar wordt niets over gezegd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jul, 2013 14:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 11:40 am
Berichten: 315
Woonplaats: Berghem
Als ik op de site van lucky model kijk zie ik allerlei onderdelen zitten en ook die voor een standaard F-16B en F-16BM.
Het zal wel niet allemaal op de tekening staan wat je wel en niet moet gebruiken maar met foto's erbij moethet gewoon lukken.

Ik zeg: komt wel goed.

_________________
Zijn er andere schalen dan 1/72?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jul, 2013 20:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Gelukkig is dit niet aan de orde aangezien er gewoon een bm gemaakt gaat worden. Een die zit hier perfect in deze kit.
Wordt er nog geknutseld :lol:

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jul, 2013 21:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 15 dec, 2010 17:29 pm
Berichten: 46
Woonplaats: Rockanje
Ben al bezig geweest om de Aires kit pas te maken. Kan 1 ding zeggen hij is niet gemaakt voor de Kinetic kit. Heb een hoop moeten zagen en schuren om de boel er in te krijgen. Helaas ging foto's zit nu lekker tot en met zondag op Malden om lekker een weekje te zweefvliegen. Dus de volgende update komt ergens volgende week.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement